20 malih navika za veliku 2020.

19.12.2019.

Kako se bliži kraj godine, sve više imamo potrebu rezimirati proteklih 12 mjeseci. Osim što se često pitamo kako je svo to vrijeme toliko brzo prošlo, promišljamo i o svemu što smo postigli, što smo planirali ali nismo uspjeli ostvariti, što nas je iznenadilo ili možda razveselilo, ali i o svemu s čime nismo bili zadovoljni. Također, razmišljamo i o tome što bismo mogli sljedeće godine drugačije raditi, te najčešće odlučujemo da ćemo sljedeće godine okrenuti novi list i promijeniti stvari iz temelja. Pritom najčešće zaboravljamo da tajna uspjeha promjene koju želimo ostvariti leži upravo u malim, svakodnevnim navikama koje, kad se zbroje, čine ogromnu razliku, i u osobnom i u profesionalnom smislu. 
 
U nastavku pročitajte koje su to male navike koje možete s lakoćom učiniti dijelom svoje rutine – a ako usvojite bar neke od njih, garantiramo da ćete 2020. zaključiti zadovoljniji no ikad. 😊
1. Budite prisutni u trenutku.

Kad ste negdje, budite tamo 100% - nemojte razmišljati o stvarima koje su bile ili koje tek slijede, već se fokusirajte na to kako možete maksimalno iskoristiti upravo trenutak u kojem jeste.

2. Naspavajte se. 

Dobar san je jedna od ključnih komponenti našeg zdravlja i dobrobiti. Kad smo neispavani, manje smo produktivni i više razdražljivi. Stoga je ključno našem tijelu dati ono što mu treba kako bismo se mogli kvalitetnije posvetiti onome što nam je važno. 

3. Naučite reći ne. 

Osvijestite vlastite granice i komunicirajte ih drugima – ako vas nešto smeta ili se s tim ne slažete, iznesite svoje mišljenje i objasnite kako situacija izgleda iz vaše perspektive. Tako ćete postići da vas ljudi bolje razumiju i ujedno više cijene. 

4. Pronađite zajedničko rješenje. 

Za one koji su pak prečvrsto postavili svoje granice 😊, prije nego odbijete drugu osobu i počnete inzistirati na vašem rješenju, poslušajte svog sugovornika i pokušajte razumjeti njegovu perspektivu te zajednički pronađite najbolje rješenje za obje strane.

5. Učite iz (vlastitih i tuđih) grešaka. 

Svima je poznata ona izreka – „tko radi, taj i griješi“. Prihvatite greške kao sasvim normalan i očekivani dio procesa razvoja te ih koristite kao povratne informacije i smjernice za daljnji napredak.

6. Nasmijte se osobi koja vas poslužuje i poželite joj ugodan dan. 

Obećavam, automatski ćete se bolje osjećati – osim što ćete gospođi na blagajni ili konobaru u kafiću pokazati da cijenite njihov rad, na taj način jednu svakodnevnu, rutinsku aktivnost pretvarate u malu, ali značajnu interakciju.

7. Čitajte. 

Dobrobiti povezanih s čitanjem je bezbroj, pa bi nam za njihovo nabrajanje trebao cijeli jedan članak, stoga ću reći samo sljedeće – čitanje (bez obzira čitate li stručnu literaturu ili romane) je najkorisniji način za provođenje slobodnog vremena (a često i najjeftiniji, ako se učlanite u lokalnu knjižnicu 😊).

8. Objasnite ljudima  dobrobiti ideje koju im predlažete.

Često pri iznošenju ideja očekujemo da će drugi automatski prepoznati kvalitetu našeg prijedloga pa se iznenadimo kad se to ne dogodi. U predstavljanju ideje objasnite zašto je ta ideja važna, koje probleme rješava i koje su dobrobiti za one koji će tu ideju prihvatiti, odnosno što će time dobiti. 

9. Trenirajte zahvalnost. 

Na kraju svakog dana zapišite 3 dobre stvari koje su se dogodile taj dan – istraživanja (ali i praksa 😊) pokazuju da je već samo to dovoljno kako bi se osjećali zadovoljnije vlastitim životom te bili objektivno zdraviji.

10. Provodite vrijeme u prirodi.

Jeste li znali da boravak u prirodi značajno smanjuje razinu stresa koju osjećamo? Bez obzira šećete li u najbližem parku ili planinarite po Velebitu, dobar osjećaj je zagarantiran. 

11. Prestanite previše obećavati – i sebi i drugima. 

Budite realni i postavljajte dostižne ciljeve. Primjerice, ako dosad niste usvojili niti jednu od navika s ovog popisa, nemojte se zavaravati da ćete ih sve početi  primjenjivati s početkom 2020., već  krenite malim koracima – radite na jednoj navici mjesečno. 

12. Krećite se. 

Ne morate od sutra postati netko tko pet puta tjedno ide u vrhunski opremljenu teretanu, dovoljno je da se pokrenete i ne sjedite više nego što je potrebno. Šećite, vježbajte, plešite, počistite stan – pronađite oblik tjelesne aktivnosti koji vama odgovara i svaki dan odvojite nekoliko minuta za vaše zdravlje. 

13. Postavljajte pitanja.

Prestanite pretpostavljati i počnite postavljati pitanja – kad nešto ne znate, kad vam nije jasno, kad niste sigurni, kad želite znati više. S vremenom ćete puno naučiti i još bolje razumjeti svijet oko sebe. 

14. Barem jednom dnevnom recite nekome nešto lijepo. 

Pohvalite ga za dobro obavljen posao, zahvalite mu na pomoći, recite mu što cijenite kod njega – uljepšat ćete mu dan, pa će i vama dan biti ljepši znajući da ste nekog razveselili. 

15. Češće se prepustite. 

Ne morate uvijek sve kontrolirati 😊 – imajte povjerenja u druge i prepustite se njihovoj odluci, izađite iz zone udobnosti i isprobajte nešto u što  niste sigurni. 

16. Stanite i pomirišite ruže. 

Prestanite bezglavo juriti okolo i pronađite ljepotu u malim stvarima koje redovito uzimamo zdravo za gotovo - predivne boje neba koje vidite na povratku s posla, mail zahvale koji ste primili ili  nekoliko minuta šale s kolegama na pauzi.

17. Prestanite se uspoređivati s drugima.

Svatko od nas je jedinstven skup sposobnosti, znanja, iskustava, vjerovanja, interesa i vrijednosti te najbolje može mjeriti svoj napredak uspoređujući se sa sobom. Zato se trebate pitati  jeste li danas  uspješniji u ostvarenju vaših ciljeva nego jučer.

18. Provodite više vremena s ljudima koje volite. 

Vrijeme je najvrjedniji resurs koji imamo. Pokažite bližnjima da vam je stalo tako što ćete im pokloniti upravo to najvrjednije što mogu dobiti od vas - vašu pažnju i vrijeme. 

19. Prisjetite se svog „zašto“.

Smisao, odnosno svijest o tome zašto nešto radimo, je najveći izvor energije i motivacije u bilo kojoj situaciji. Premda je to nebrojeno puta dokazano, istovremeno ga, u brzini i rutini svakodnevnice, često propuštamo koristiti. Pronađite način kako svoj „zašto“ napraviti opipljivim – zalijepite post-it s izrekom koja vas inspirira pokraj ogledala pred kojim ujutro perete zube, držite sliku svega što vam je važno na radnom stolu ili postavite podsjetnik na zaslon vašeg mobitela.  

20. Slavite male pobjede.

Osvijestite vlastiti napredak i uživajte u svakom, pa i najmanjem koraku prema naprijed – možda je to malen korak za čovječanstvo, ali je veliki za vas. 😊 
  

Ukratko, sve se ove navike mogu svesti na jednu temeljnu – prestanite uzimati život zdravo za gotovo i uživajte u malim i velikim stvarima koje  nosi. Želim Vam prekrasnu novu godinu, ispunjenu zadovoljstvom, uspjesima, srećom i ljubavlju.

U ime Ramiro tima,

Tihana 

Komentari

Trenutno nema komentara

Dodaj komentar

Polja označena sa zvjezdicom (*) su obavezna

*  
*  
*  
*  
vrh stranice