3 pitanja koja si svakodnevno trebamo postaviti kako bi se lakše nosili sa stresom (naročito u kriznim vremenima)

04.11.2020.

Istraživanja, ali i praksa pokazuju da je uslijed ove COVID krize došlo do izrazitog porasta stresa na radnom mjestu. U nastavku pročitajte što možete napraviti da se kako bi spriječili njegovo pojavljivanje. 

Jedina dugoročno uspješna strategija uspješnog nošenja sa stresom je jačanje naše unutarnje otpornosti na njega. Prvi korak u tome je razvijanje zdravog odnosa prema kontroli. Stres nas potiče da pokušamo preuzeti što više odgovornosti i kontrole nad onim što se događa oko nas, kako bismo to promijenili.. Istovremeno, time vas udaljava od onoga nad čime imamo najveću i najutjecajniju kontrolu – naših misli, emocija i ponašanja u trenutačnoj situaciji.

1. Iz toga proizlazi prvo pitanje koje si trebamo postaviti prije nego krenemo u akciju: „Što mogu stvarno kontrolirati u trenutačnim okolnostima, a što je izvan moje kontrole?“ Usmjeravanje pažnje i akcije na ono što možemo mijenjati, a odustajanje od   onoga što ne možemo, donosi nam trenutno olakšanje. 

2. Drugo pitanje nam pomaže da osvijestimo kako gledamo na stres. Naime, koliko god neugodan bio, stres nam pomaže razviti vještine koja nam omogućuju ugodniju i manje stresnu budućnost. Osim toga, uslijed stresa se u nama razvija snažna energija koja se, ako njome ne znamo upravljati, najčešće pretvara u destruktivnu, i po nas i po okolinu, Stoga, drugo pitanje koje si trebamo postaviti je: “Kako mogu iskoristiti energiju stresa da se bolje nosim s trenutačnom situacijom?“ Gledajući na izazovne situacije kao na poligon za učenje, smanjujemo trenutačni stres i preveniramo, jer ga dočekujemo osnaženi novim kompetencijama. 

3. Treće pitanje nam  pomaže da osvijestimo sva znanja koja smo dobili u rješavanju postojeće situacije, te glasi: : „Što sam  naučio/la iz ove situacije da ju sljedeći put uspješno preveniram?“

Svjesnom analizom izazovnih okolnosti i donošenjem promišljenih odluka o onome što je uvijek pod našom kontrolom – naše misli, emocije i ponašanje - proaktivno unapređujemo kvalitetu života i posla. Stoga, kad smo pod stresom uvijek se trebamo vratiti na sebe: mi smo najsnažniji resurs koji imamo za uspješan suživot sa stresom.

Komentari

Trenutno nema komentara

Dodaj komentar

Polja označena sa zvjezdicom (*) su obavezna

*  
*  
*  
*  
vrh stranice