Istina ili mit – komplicirane riječi ostavljaju stručniji dojam?

15.10.2020.

Sama činjenica da jeste pametni, promišljeni i kompetentni ne znači nužno da će vas ljudi takvima i doživljavati. Dojam koji ćete ostaviti ovisi o brojnim elementima vaše verbalne i neverbalne komunikacije. Između ostalog, velik utjecaj na dojam koji ostavljate ima i vaše pisano izražavanje.

Jeste li ikad u mail ili neki drugi tekst ubacili neku dulju ili „kompliciraniju“ riječ, frazu ili pak stručni pojam da biste pokazali koliko ste kompetentni? Primjerice, u ovom tekstu bismo umjesto korištenja pojma inteligencija bismo mogli koristiti pojam kognitivne sposobnosti. Ako da, niste jedini. U jednom istraživanju je čak 86.5% ispitanika priznalo da su birali kompliciranije riječi da bi pokazali svoju inteligenciju. Taj podatak i nije toliko iznenađujuć – zna se da je viša inteligencija povezana s većim vokabularom. Međutim, to ne vrijedi za pisano izražavanje!

Istraživanje provedeno na Princetonu 2012. otkrilo je da nepotrebno korištenje predugačkih riječi, čitatelja navodi na zaključak da je autor manje inteligentan. U jednom od eksperimenata, od sažetka doktorskog rada iz sociologije s puno dugih riječi napravljena je "pojednostavljena" verzija. Svaka riječi od devet ili više slova  zamijenjena je s drugim najkraćim sinoninom. Sudionici su trebali pročitati obje verzije i procijeniti inteligenciju autora i koliko im je bilo teško razumjeti tekst. Pojednostavljeniju verziju je uistinu bilo lakše razumjeti - a njezin je autor ocijenjen kao inteligentniji.

Stoga sljedeći put kad ćete pisati neki tekst, sjetiti se one mudre Einsteinove izreke: “Ako nešto ne možeš jednostavno objasniti onda to ne razumiješ dovoljno.” 

Zato nemojte komplicirati! Budite jasni i sažeti. Koristite jednostavne riječi i kratke rečenice i sigurno ćete biti uspješniji u prenošenju željenih poruka.

Komentari

Trenutno nema komentara

Dodaj komentar

Polja označena sa zvjezdicom (*) su obavezna

*  
*  
*  
*  
vrh stranice