Liderstvo u krizi

14.04.2020.

  
Kako (p)ostati lider u krizi? Na koja pitanja treba što prije pronaći odgovor i što mu u tome može pomoći? Koje su osobine ključne za liderstvo u krizi? Na ta i mnoga druga novinarska pitanja odgovarala je naša Tanja. Donosimo Vam njezin tekst u cijelosti. 
Ova kriza je najteža od svih dosadašnjih, jer se sastoji od elemenata koji su međusobno oprečni, pa zahtijevaju i oprečna rješenja. Dio krize uvjetovan COVID-19 virusom se rješava karantenom. Karantena dovodi do drugog dijela krize, a to je zaustavljanje ili smanjenje poslovanja većine poduzeća. Ona koja posluju, posluju u otežanim uvjetima socijalne izolacije, dislociranosti, poteškoća s dobavljačima, kupcima i sl.
  
Kako bi bio u mogućnosti što uspješnije ploviti po olujnom moru ove krize,  lider treba što prije odgovoriti na sljedeća pitanja:
  • Kako poslovno preživjeti vrijeme karantene?
  • Kako organizirati posao u otežanim uvjetima?
  • Kako smanjiti stres zaposlenika i motivirati ih za rad?
  • Kako donijeti teške odluke i kako ih komunicirati zaposlenicima?
  • Kako se oporaviti nakon krize?

Odgovornost lidera 

Iako je liderstvo važno u svim vremenima, u vremenu krize je iznimno važno, jer o sposobnosti lidera da preuzme odgovornost i pronađe odgovor na prethodna pitanja, ovisi opstanak i dobrobit zaposlenika i poduzeća. Kako bi na njih pronašao što bolje odgovore, treba poduzeti sljedeće korake:

  1. Sagledati objektivno situaciju i vidjeti može li se poslovati i na koji način 
     
  2.  Ako se ne može poslovati zbog trenutnih mjera, treba sagledati sve opcije vezane za zadržavanje, odnosno zbrinjavanje ljudi i otvoreno s njima o tome razgovarati. Treba razgovarati i o mogućim budućim scenarijima, kako bi zaposlenici dobili što više informacija za organizaciju vlastitog života, kratkoročno i dugoročno.
      
  3. Ako se može poslovati, jasno prezentirati zaposlenicima na čemu će se raditi i na koji način, kako bi se mogli što brže i bolje prilagoditi novonastalim uvjetima. 
     
  4. Treba sa zaposlenicima redovito komunicirati, individualno i grupno, kako bi pratio njihove trenutne aktivnosti, koordinirao ih te zajedno s njima pronalazio rješenja za objektivne poteškoće koje se mogu svakodnevno javljati. To je najvažnije za smanjenje stresa vezanog za rad, kao i za povećanja motivacije.

  5. Omogućiti zaposlenicima psihološku podršku, kako bi se mogli, uz stručnu pomoć, lakše nositi s velikim izazovima koje trenutno imaju u privatnom životu (zabrinutost za zdravlje, socijalna izolacija, pojačana briga za djecu i/ili starije ukućane, neizvjesnost, tjelesni i psihički simptomi stresa i sl.)

  6. Treba sagledati mogućnosti poslovanja nakon krize i već sad početi s pripremama za to razdoblje (npr. postavljanje procesa i procedura u organizaciji, koje nije stigao u vrijeme intenzivnih aktivnosti s klijentima, organiziranja dokumentacije, učenje novih znanja i vještina, razmatranje povezivanja s drugim poduzećima u svrhu zajedničke suradnje, i sl.).

Ključne liderske vještine u krizi

Lideri koji su stekli liderske vještine prije krize, sigurno će nastaviti prakticirati ih i tijekom krize, jer su se već imali prilike posvjedočiti u njihovu korisnost u funkciji organiziranja i motiviranja ljudi na kvalitetan rad. Problem je s menadžerima koji prije krize nisu stigli razviti liderske vještine, bilo zato što je posao već bio „uhodan“ ili zato što su se i sami više bavili operativnim zadacima.

Naime, krizu se na najbolji način (uz što manje šteta i što brži oporavak) može prebroditi samo sustavnom i dosljednom primjenom liderskih znanja i vještina. Zato je sad vrijeme da doslovno „uskoče“ u tu ulogu na način da poduzmu prethodno navedene korake

Osobine na koje posebno trebaju obratiti pažnju kako bi ih što prije razvili i izražavali u svakodnevnom ponašanju su sljedeće:

  • Smirenost u komunikaciji – emocionalna kontrola
  • Otvorenost za razgovor i o najtežim temama i iskrenost u davanju informacija
  • Sagledavanje svih mogućnosti i prijetnji u okolini te donošenje odluka kako nabolje odgovoriti na njih
  • Pozitivan stav prema ljudima i spremnost na intenzivniju komunikaciju, kako bi ih motivirali i smanjili stres

Odgovornost, komunikativnost i kreativno rješavanje problema 

Pravi lider u krizi pokazuje jednaki omjer odgovornosti, komunikativnosti i kreativnog pristupa rješavanju svih aspekta ove zahtjevne situacije.

Njega kriza može pokolebati, ali samo kratkoročno, jer zna da i za najizazovnije situacije uvijek postoje rješenja. Zna i da kriza zahtijeva stalno sagledavanje informacija i donošenje brojnih odluka. Zna i da ako donese pogrešnu odluku, uvijek ju može promijeniti. Zna i da je najgora odluka – nedonošenje odluka. Na kraju, zna da jedino aktivnim pristupom rješavanju krize može smanjiti stres te povećati imunitet kako sebe, tako i svojih zaposlenika
  

Čak i da je ovo zadnje jedini razlog za lidersko ponašanje – vrijedi svake sekunde truda 😊

Komentari

Sandra Pusica

31.07.2020. 17:41

Opipljivo svjedočenje Kako sam dobio zajam Pozdrav svim građanima Hrvatske i šire Moje ime je gospođica Sandra Pusica. Ovdje sam da dam opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobio zajam od 150000 eura od pouzdanog zajmodavca zvanog gospođa Dora Wealth, dobio sam zajam od 2% kamate, ona daje i sve vrste kredita poput osobnih zajmova, dugoročnih zajmova, poslovnih zajam i kratkoročni zajam itd. Ako vas zanima zajam, možete se sigurno obratiti izravnom e-mailom na: dorabogatstvofinancijskoulaga@yahoo.com WhatsApp (+16014560144) Hvala vam na vašem vremenu dok čitate.

Broj komentara: 1

Prikazani od 1. do 1.

Dodaj komentar

Polja označena sa zvjezdicom (*) su obavezna

*  
*  
*  
*  
vrh stranice