Test 1: Koji je Vaš dominantni komunikacijski stil?

Test 1: Koji je Vaš dominantni komunikacijski stil?

1. Ukoliko mi nije potpuno jasan zadatak koji sam dobio/la na sastanku, ja:
a. Odmah tražim dodatna pojašnjenja
b. Nakon sastanka se konzultiram sa šefom ili s kolegama
c. Sam/a nastojim objasniti dijelove koji mi nisu jasni na temelju prijašnjih iskustava
d. Napravim koliko znam, a ako mi netko nije dao sva objašnjenja, to je njegova greška, a ne moja

2. U razgovoru s drugima:
a. Volim biti u centru pažnje i jedva čekam da dođem do riječi
b. Rado slušam sugovornike, ali i izlažem svoje mišljenje sukladno temi o kojoj se govori
c. Uglavnom slušam, bez potrebe za aktivnim uključivanjem
d. Volim slušati i sugovorniku pronalaziti slabe točke u izlaganju te povesti razgovor oko njih, jer na taj način izražavam svoje znanje

3. Ukoliko mi kolega, korisnik ili šef ukazuje na neki moj propust, ja:
a. Opravdavam se vrlo burno, jer ne volim da mi netko pronalazi greške, pogotovo zato što ni oni nisu bez grešaka
b. Iako mi nije drago kad se to dogodi, nastojim mirno saslušati i postavljanjem dodatnih pitanja razumjeti što trebam činiti da ubuduće izbjegnem propust
c. Jako mi je neugodno i stalno se ispričavam te obećavam da će ubuduće sve biti u redu
d. Odslušam mirno uz što manje komentara, a poslije s kolegama raspravljam o tome što sve u poduzeću nije u redu, a okrivljavaju se samo radnici

4. Ukoliko me netko neopravdano napadne, ja:
a. Uzvratim protunapadom, jer želim da druga strana osjeti kako je to biti neopravdano napadnut
b. Iako mi nije svejedno, nastojim protupitanjima doći do uzroka problema i riješiti ga
c. Mislim da je ipak neko moje ponašanje barem malo prouzrokovalo ovaj napad i nastojim se ispričati i izgladiti situaciju
d. Nastojim ostati miran i ciničnim odgovorima potaknuti drugu stranu da odustane od napada

5. Ako se nađem između dvoje sukobljenih kolega, ja:
a. Počnem vikati na oboje kako bi ih nadglasao i tako prekinuo njihovu svađu
b. Pokušam im pomoći u rješavanju problema tako da ih potaknem da se međusobno slušaju te da nastoje pronaći zajednički interes u rješavanju problema
c. Osjećam se neugodno i nastojim prebaciti temu razgovora na neku neutralnu
d. To nema veze sa mnom, pa što prije nastojim izaći iz situacije

Zbrojite Vaše odgovore te provjerite kakva je Vaša komunikacija.

Najviše odgovora a – Vaš dominantni stil komunikacije je nametanje. Volite da vas čuju te da se prihvate Vaša mišljenja i stavovi. Također, smatrate da jenajbolji način rješavanja konflikata autoritarno preuzimanje dominacije u komunikaciji.
Savjet: Nastojte češće slušati i razumjeti sugovornika, jer će tada vaše intervencije biti točnije i kompetentnije. U suprotnom bi mogli dobiti epitet agresivca, koji viče bez da razumije situaciju, što je loše ukoliko želite imati pravi utjecaj na okolinu.

Najviše odgovora b – Vaš dominantni stil komunikacije je suradnički. Važno Vam je da izrazite svoje potrebe, ali isto tako razumijete da je za dobru suradnju važno razumjeti i prihvatiti i tuđe potrebe. Također, razumijete da u svakoj situaciji sukoba postoji nerazumijevanje koje se mudrim postavljanjem pitanja i pažljivim slušanjem lako može razotkriti, što je temelj njegovog brzog i uspješnog dugoročnog rješavanja.
Savjet: Samo tako dalje!

Najviše odgovora c – Vaš dominantni stil komunikacije je popuštanje. Važno Vam je da zadovoljite potrebe drugih te da su odnosi oko Vas konstruktivni, makar Vi i zatomili Vaše potrebe. Situacije sukoba svakako nastojite izgladiti, makar se i ne riješio problem, jer ne podnosite napete situacije.
Savjet: U komunikaciji je važno da otvoreno izražavate i vlastite potrebe, te da izdržite i napete situacije, ukoliko one vode rješenju, jer se u suprotnom izlažete opasnosti da Vas okolina doživi kao osobu bez stava i da Vas u komunikaciji ne uzima ozbiljno u obzir.

Najviše odgovora d – Vaš dominantni stil komunikacije je izbjegavanje. U komunikaciji vam je najvažnije da ne preuzmete odgovornost s kojom se ne možete nositi, pa ćete svakako nastojati to izbjeći. Rješavanje problema bi najradije prepustili drugima, kao i njihovo izvršenje. Vi volite sa svojim istomišljenicima komentirati situaciju u smislu kako je ona teško rješiva i kako Vaše aktivno sudjelovanje u njoj ne bi doveo ni do kakve promjene, pa zato i preuzimate prethodno opisano ponašanje.
Savjet: Vi svakako imate puno veće potencijale nego što ih izražavate i Vaš rad bi sigurno doveo do pozitivnih rezultata, pa bi bilo dobro da se odvažite na konkretnu akciju. U suprotnom Vas mogu prozvati „generalom poslije bitke“, što je prvo što bi bilo dobro – izbjeći.
vrh stranice