Kako ostaviti odličan prvi dojam

Ramiro

Sama činjenica da jeste pametni, promišljeni i kompetentni ne znači nužno da će vas ljudi takvima i doživljavati. Dojam koji ćete ostaviti ovisi o brojnim elementima vaše verbalne i neverbalne komunikacije.

Istina ili mit – komplicirane riječi ostavljaju stručniji dojam

Jeste li ikad u mail ili neki drugi tekst ubacili neku dulju ili „kompliciraniju“ riječ, frazu ili pak stručni pojam da biste pokazali koliko ste kompetentni? Primjerice, u ovom tekstu bismo umjesto korištenja pojma inteligencija bismo mogli koristiti pojam kognitivne sposobnosti. Ako da, niste jedini. U jednom istraživanju je čak 86.5% ispitanika priznalo da su birali kompliciranije riječi da bi pokazali svoju inteligenciju. Taj podatak i nije toliko iznenađujuć – zna se da je viša inteligencija povezana s većim vokabularom. Međutim, to ne vrijedi za pisano izražavanje!

Istraživanje provedeno na Princetonu 2012. otkrilo je da nepotrebno korištenje predugačkih riječi, čitatelja navodi na zaključak da je autor manje inteligentan. U jednom od eksperimenata, od sažetka doktorskog rada iz sociologije s puno dugih riječi napravljena je "pojednostavljena" verzija. Svaka riječi od devet ili više slova  zamijenjena je s drugim najkraćim sinoninom. Sudionici su trebali pročitati obje verzije i procijeniti inteligenciju autora i koliko im je bilo teško razumjeti tekst. Pojednostavljeniju verziju je uistinu bilo lakše razumjeti - a njezin je autor ocijenjen kao inteligentniji.

Stoga sljedeći put kad ćete pisati neki tekst, sjetiti se one mudre Einsteinove izreke: “Ako nešto ne možeš jednostavno objasniti onda to ne razumiješ dovoljno.” 

Zato nemojte komplicirati! Budite jasni i sažeti. Koristite jednostavne riječi i kratke rečenice i sigurno ćete biti uspješniji u prenošenju željenih poruka.

3 faktora uspješnog javnog nastupa

Javni nastup mnogima nije lako pripremiti jer ne znaju kako se pripremiti da bi uistinu postigli željene ciljeve. U nastavku pročitajte što je ustvari važno da bi napravili uspješnu prezentaciju i doprli do srca publike.

Kako biste stvarno potaknuli svoju publiku na razmišljanje i akciju, prvo zagrijte sebe i svoje srce za ono što govorite i kome govorite. Možete fantastično naučiti kako upravljati svojom neverbalnom komunikacijom ili napraviti najzanimljivije slajdove, no ono što će doprijeti do vaše publike su vaše emocije – vaša strast iiskrena poruka „stalo mi je do vas i svim svojim srcem vam želim prenijeti ovu poruku“.

Dok pripremate prezentaciju, stalno promišljajte s kakvim stavovima, brigama, pitanjima i emocijama će vas slušati vaša publika. Zašto je za njih važna tema koju im želite prenijeti? Što će oni dobiti slušajući vas? Kako se njihov život i rad mogu obogatiti, ako poslušaju ono što imate podijeliti s njima? I govorite o tome.

Najvažnije, ne zaboravite uživati. Uzmite dovoljno vremena za pripremu, vizualizirajte uspješnu prezentaciju, vježbajte pred prijateljima… no, jednom kada dođete pred publiku, otpustite sva očekivanja i budite prisutni, ovdje i sada. Uživajte u prilici da podijelite svoja razmišljanja, iskustva i znanja s drugima. Teško ćete impresionirati sve. No, ako dotaknete barem jedno srce, promijenili ste već cijeli svijet.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.