Komunikacija među generacijama

Igor Pureta Igor Pureta

Vaši kolege na poslu nose slušalice dok rade, gledaju u mobitel dok pričate s njima, a sva komunikacija im se svodi na mailove ili emotikone?

Komunikacijske vještine među generacijama su različite

Vaši kolege na poslu nose slušalice dok rade, gledaju u mobitel dok pričate s njima, a sva komunikacija im se svodi na mailove ili emotikone? Umjesto da s kolegama svoje generacije lamentirate o različitim svjetonazorima, iskoristite radije priliku i popričajte direktno s mlađim kolegama. Jer ako ne istražujemo i ne nastojimo shvatiti generacijske razlike i male stvari počinju nam smetati. Stvara se animozitet, a produktivnost te naročito nove ideje se blokiraju. Haydn Shaw, autor knjige Sticking Points: How to Get Four Generation Working Together in the 12 Places They Come Apart, predlaže četiri koraka. Kako biste izbjegli generacijske predrasude, priznajte si najprije vlastitu frustraciju. Druge generacije mogu nam se činiti čudnima, no postoje razlozi zašto su one različite.

Umjesto da se koncentrirate na "što", radije istražite "zašto". Naša koncentracija na "što" produžava našu iritiranost i hrani stereotipe. Radije neke od njih upitajte zašto stvari rade na određeni način. Ne morate se složiti sa svime što kažu, ali ćete se odmaknuti od stereotipa. A kada shvatimo zašto ljudi stvari rade drugačije, prestanemo to uzimati osobno i možemo naš pristup prilagoditi kako bismo se našli na pola puta. Također, iskoristite različitosti. Svaka generacija stvari vidi na različite načine te može pridonijeti na različite načine. Tko zna što biste mogli naučiti od njih kad biste ih prestali kritizirati i počeli ih slušati?

Komunikacija bez laži je moguća

Iskrena komunikacija je moguća

Komunikacija među generacijama

Bivši časnik zelenih beretki, Karl Erickson misli da je važno da razgovor protekne bez laži. Stoga je iznio svoj način otkrivanja laži, a tijekom karijere susreo ih je podosta. On smatra da samo pogled usmjeren u gornji desni kut vidnog nije pouzdan pokazatelj jer će neki ljudi to činiti jednostavno zbog nervoze ili zato što su maštoviti, dakle izmišljaju što ne znači da lažu. Stoga je potrebno pronaći osnovnu odrednicu za svakog pojedinca. Prije nego razgovor počne nastojte saznati nekoliko činjenica iz privatnog života te osobe, primjerice putem društvenih mreža. Promatrajte govor njihovog tijela dok vam odgovaraju na jednostavna pitanja o zadnjem godišnjem ili nekoj proslavi. Zatim prijeđite na teme o kojima mislite da bi mogli lagati, a koje ste također mogli saznati, primjerice o njihovom poduzeću.

Ako lažu, gledajte i slušajte što se promijenilo u njihovom tonu ili pokretima. Sad biste već trebali imati dobre pokazatelje te možete krenuti na pitanja za koja ne znate odgovor. Ako mislite da osoba laže, postavite joj isto pitanje na tri različita načina. Poanta nije uhvatiti različite odgovore, već upravo zvuči li kao da ima pripremljen odgovor. Koristi li iste pažljive fraze svaki put? Upravo to je znak da ili laže ili ne govori cijelu istinu. Obratite pažnju koliko brzo odgovara na pitanje. Ako odmah krene odgovarati, bez razmišljanja, znači da ima pripremljenu priču. Konačan cilj je omogućiti vam donošenje boljih odluka o partnerstvima.

Komunikacija privlači ulagače

Otvorena i iskrena komunikacija privlači ulagače

Ukoliko ste jedan od poduzetnika početnika u potrazi za kapitalom komunikacija koju imamo prema potencijalnim ulagačima može biti presudna za dobivanje kapitala. Komunikacija može imati različite pojavnosti pa evo nekoliko savjeta kako pridobiti potencijalnog ulagača. Vaša prezentacija mora prije svega biti posebno primamljiva i nezaboravna. Vrijeme je kritično, stoga neka prezentacija traje maksimalno deset minuta. Budite precizni i sažeti, ali s dovoljnom dozom uključenosti i emotivnosti koje će ulagačima dati do znanja koliko vam je zapravo stalo do vašeg projekta. Uz to, prenošenje vaših emocija na slušatelje ima pozitivan učinak na percepciju vašeg projekta, ali i vas nositelja tih ideja. Ukoliko su ulagači zainteresirani, postavit će vam daljnja pitanja.

Prezentaciju pretvorite u priču kako biste privukli pozornost slušatelja. Vrlo precizno i kratko objasnite vaš proizvod ili uslugu, po čemu je jedinstven, tko vam je ciljana publika koristeći demografska i psihografska obilježja te kako ih planirate pridobiti. Kako biste uvjerili ulagače, oni moraju vidjeti sigurnu strategiju lansiranja proizvoda na tržište. Morate pokazati vaš entuzijazam i strast, ali oprez, strast se ne može odglumiti. Predvidite pitanja i imajte spremne uvjerljive odgovore. Objasnite vaš prihodovni model kojim morate odgovoriti na pitanje: kako će vas moje poduzeće obogatiti? Zapamtite: ulagači žele veliku zaradu! I vježbajte vašu prezentaciju do iznemoglosti.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.