3 koraka do samosvjesnih menadžera - vodič za HR stručnjake

Svaki HR-ovac zna da su menadžeri najvažniji za stvaranje poticajne radne okoline. Međutim, pridobiti njihovo povjerenje i pomoći im osvijestiti vlastitu odgovornost nije lagan zadatak. U količini obveza i informacija kojima barataju, problem je uopće dobiti njihovo vrijeme i pažnju. U ovom blogu donosimo 3 ključna sastojka kako doprijeti do srca i glava menadžera, izbrušena kroz više od 15 godina intenzivnog rada na njihovom razvoju.

Današnje vrijeme traži promjenu (od) menadžera

COVID-19, ekonomska kriza, brz napredak tehnologije, rastuća konkurencija, sve osvješteniji korisnici… samo su neki od izazova suvremenog poslovanja. Kako bi odgovorili na njih, menadžeri ne mogu biti samo vrhunski stručnjaci koji pronalaze rješenja na sve operativne probleme. Oni primarno trebaju biti fokusirani na planiranje i razvoj poslovanja te stvaranje agilnih i kompetentnih timova.

Osim toga, svaki iskusniji HR-ovac zna da niti jedna HR inicijativa neće polučiti željeni uspjeh, ako na svojoj strani nema menadžment tim. Znanje kako ih potaknuti da postanu istinski nositelji organizacijskih promjena, ključ je uspješnog rada odjela za ljudske potencijale.

3 koraka ključna za razvoj menadžera

Bilo da ste HR stručnjak ili vanjski konzultant i trener, već znate koja znanja su nužna kako bi se menadžeri odmaknuli od uloge stručnjaka i preuzeli voditeljsku ulogu. Komunikacija, rješavanje konflikata, upravljanje timovima, planiranje i organizacija posla, delegiranje, postavljanje ciljeva i praćenje njihova izvršenja, motivacija i razvoj ljudi, vođenje sastanaka – najčešće su teme menadžment programa.

No, ono što često ostaje zanemareno, a najveća je kočnica razvoju menadžera, rad je na usvajanju novih načina razmišljanja. A svi znamo da je to najteži zadatak.

Da bi se željena promjena dogodila, 3 su ključna koraka koja menadžeri moraju napraviti. Zato stavite fokus na sljedeće ciljeve i podržite menadžere u njihovom ostvarivanju:  

1. korak: Menadžer mora odustati od onog što ga je nekoć dovodilo do rezultata

Menadžerska odgovornost je velika i nimalo laka. Znanost je dokazala da se ljudi, kad su suočeni s izazovima, okreću onom u čemu su najbolji i što im daje osjećaj kontrole. Za menadžere to znači fokusiranje na operativu i konkretno rješavanje problema, što su razlozi zbog kojih su napredovali. Međutim, takav pristup vrlo brzo dovodi do poteškoća u radu tima, ali i sagorijevanja menadžera.

‣ HR zadatak – izgradite povjerenje

Vaš prvi zadatak je uvjeriti voditelje da odustanu od onog što ih je nekoć dovodilo do uspjeha. To je velik izazov za koji je potrebno puno dobre vjere i energije.

Pritom, nije dovoljno objasniti im što trebaju raditi drugačije. Menadžerima treba osoba od povjerenja, koja će im biti podrška i koja će razumjeti da se osjećaju rastrgano i pod stresom. Ponudite im svoju pomoć, saslušajte njihove izazove, sagledajte situaciju iz njihove perspektive, pokažite poštovanje prema onom što rade te im dajte konkretnu pomoć tamo gdje možete. Uložite svoje vrijeme u izgradnju odnosa s menadžerima! Tek kada stvorite povjerenje, počnite razgovarati o tome što oni mogu raditi drugačije, kako bi im bilo lakše, ali i kako bi na pravi način preuzeli svoju ulogu.  

2. korak: Menadžer se mora suočiti sa svim izazovima vođenja (i ne pobjeći pritom)

Jednom kada menadžer shvati da je stari način rada neodrživ, mora prihvatiti činjenicu da je vođenje ljudi neizvjestan posao, pun izazova i bez brzopoteznih rješenja.

Na primjer, samo 25% zaposlenika zna timski surađivati. Većina ljudi ne voli izlaziti van zone udobnosti, već se radije drže ustaljenih načina rada. Potrebno je uskladiti razne karaktere unutar tima, ali i postaviti jasne principe rada, dosljedno tražeći od svih da ih se pridržavaju. Sve ovo su samo neki od izazova vođenja koji traže veliku osobnu snagu i ustrajnost.

‣ HR zadatak – usmjerite im pažnju na pozitivne promjene

U trenutku kada menadžeri odluče napraviti nove korake u načinu vođenja, budite dostupni. Nemojte ih ostaviti na vjetrometini izazova, kojih će sigurno biti. Prvo će se susresti s otporom tima i drugih kolega, a onda će se i u njima pojaviti dilema imaju li novi potezi smisla.

Važno je da tada imaju osobu koja vjeruje u njih, pogotovo kada pomisle da oni to ne mogu i požele odustati. Usmjerite im pažnju na njihove snage i sve pozitivne pomake, i one najsitnije. Zajednički analizirajte što se događa i koji je sljedeći korak kojeg mogu poduzeti. Ukoliko primijetite da nešto nisu najspretnije izveli, nemojte ih kritizirati, već ih potaknite da pokušaju opet, pomažući im otkriti što funkcionira, a što ne. Objasnite im da je svaka promjena proces koji traži vrijeme, ustrajnost i vjeru da su na pravom putu.  

3. korak: Menadžer mora u potpunosti prigrliti svoju odgovornost

Kako bi menadžeri dugoročno usvojili dobre prakse vođenja i postali vrsni u primjeni novih vještina, trebaju im konkretni alati. Istovremeno, moraju postati svjesni da, i uz najbolje alate koje će im HR osigurati, sve kreće od njih. Oni su ti koji ostvaruju ili ne ostvaruju utjecaj. Oni imaju odgovornost i jedini mogu doprijeti do srca svojih ljudi. 

‣ HR zadatak – dajte im alate, ali ih osvijestite da su oni ključ uspjeha

Olakšajte menadžerima promjenu i dajte im praktične recepte kako raditi s timovima. Na primjer:

  • konkretizirajte i pokažite im najbolje prakse vođenja razvojnih razgovora
  • napravite „user-friendly“ obrazac za postavljanje poslovnih ciljeva
  • osmislite check-listu koja će ih fokusirati na ono što trebaju pratiti kod svojih ljudi, kako bi imali pregled poslovanja

Međutim, ako im servirate gotova rješenja bez da ste ih uključili u njihovo osmišljavanje, vjerojatno će im pronaći tisuću mana i brzo si potvrditi zašto nemaju smisla.

Zajedno s njima osmislite što bi im moglo pomoći u radu s ljudima i vođenju poslovanja. Slušajte ih i osjetite iz prve ruke njihovu svakodnevnicu, kako biste im mogli biti od pomoći u kreiranju procesa koji će biti primjenjivi u praksi. Osim toga, sudjelujući u njihovoj izradi, lakše će ih prihvatiti i kvalitetnije primijeniti.

Pritom, iskoristite zajedničko vrijeme da im približite da se tajna nikad ne krije u alatu, već u njima samima. Možete u poduzeće implementirati najbolja rješenja koja neće polučiti efekt, ukoliko u njima ne gori želja za radom s ljudima. Jednako tako, možete imati manje moderne procese, koji će napraviti čuda, zato jer su oni ti koji žele da njihovi ljudi budu kompetentni i produktivni. Jednom kada shvate koliki utjecaj imaju, osnažili ste ih zauvijek, ne samo kao menadžere, već kao ljude koji svoj život žive sa smislom.  

Uložite svoje vrijeme u razvoj menadžera

Ulaganje u menadžere, ulaganje je u zaposlenike i cijelo poduzeće. Oni nose poslovanje, glasnogovornici su vlasnika i Uprave pred timovima, povezuju odjele, u kontaktu su s važnim korisnicima. Bez njih nema rezultata.

Zato imajte na umu da su vaši ključni korisnici – menadžeri. Kada doprete do njihovih srca, doprijet ćete i do srca svih zaposlenika! Ukoliko na tom putu zatrebate podršku, javite nam se. Tu smo za vas, svim svojim srcem i znanjem.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.