5 strategija za učinkovito zapošljavanje

Igor Pureta

Svako radno mjesto zahtjeva određene vještine i sposobnosti koje su potrebne poduzeću pa je strategija usmjerena na zapošljavanje izuzetno važna.

Pronaći odgovarajuće ljudske potencijale zahtijeva dobru strategiju

Svako radno mjesto zahtjeva određene vještine i sposobnosti koje su potrebne poduzeću. Zato je strategija usmjerena na zapošljavanje izuzetno važna. U potrazi za novom radnom snagom treba paziti imaju li kandidati ono što je poduzeću potrebno. Jedino će tako što bolje obavili zadane zadatke i aktivno sudjelovali u uspjehu poduzeća. U pridobivanju najboljih za određeno radno mjesto sigurno je važan novac, iako istraživanja pokazuju da nije i najvažniji. Sve je manje radne snage s potrebnom edukacijom, a konkurenti tim istim kandidatima nude iznose plaća koje je teško nadmašiti. Zato je potrebno osmisliti drugačije načine za privlačenje radnika.

Potraga za zaposlenicima je posao sam za sebe, stoga se nemojte štedjeti. Vaše poslovanje i vaše poduzeće ovise o kvalitetnom izboru ljudi koji odgovaraju savršenoj slici zaposlenika kakvoga i priželjkujete. Kreativnost je važna karakteristika u traženju radne snage koja će iz dana u dan raditi na ostvarenju rezultata. No, u kojem smjeru usmjeriti kreativnost kako bi potraga za novim radnikom završila s velikim zadovoljstvom za obje strane.

Jedan od važnih smjerova je proširivanje potrage i na mjesta koja vam do sada nisu bila zanimljiva. Internet je u današnje doba dominantan način oglašavanja, Postoje specijalizirane stranice za oglašavanje radnih mjesta koje su preuzele tu ulogu od novinskih priloga s oglasima. Na njima jednostavno možete objaviti oglas za posao. No, one, u najvećem broju slučajeva, omogućuju i pretraživanje njihovih baza podataka sa životopisima. Obzirom na veliku količinu životopisa lako je moguće da u njima pronađete i, barem na ekranu, idealnog kandidata. Jedna od mogućnosti je pronaći web stranice koje posjećuju osobe s vama zanimljivim kvalifikacijama.

Objavljivanje oglasa za posao i reklama poduzeća na tim stranicama je poželjno. Na taj ćete način doseći širi broj ljudi kvalificiranih za posao. Uz to ćete moći pratiti koliko ljudi je vidjelo vaš oglas i je li on nekome bio dovoljno zanimljiv da ga pregleda. To je izuzetno važno jer digitalno oglašavanje omogućava izmjenu oglasa ukoliko ustanovite da su reakcije na oglas slabe. Tada se može pristupiti izmjeni oglasa ili mjesta na kojem je objavljen. U najgorem slučaju možete u potpunosti napustiti stranice i postaviti oglas na neku drugu.

Iako je Internet dominantan mnogi ljudi još uvijek čitaju novine i časopise. Ovisno o radnom mjestu za koje tražite kandidata ponekad je dobro koristiti i te medije za objavu oglasa. Ovdje, naravno, nećete moći znati koliko je ljudi pročitalo oglas niti je li oglas napravljen dovoljno zanimljivo. Mudro koristite regionalne novine ukoliko zapošljavate u određenom području. Koristite specijalizirane časopise ukoliko se radi o posebnom zanimanju. Sigurno ćete postići dobru vidljivost i potaknuti neke kandidate da se jave. Zbog smanjene čitanosti tiskanih medija i cijene oglasa može vam se činiti da ovaj kanal oglašavanja nije isplativ. Uvijek imajte na umu koliko biste tek izgubili da zaposlite pogrešnu osobu.

Veći broj prijavljenih je statistički dobar znak iako ne i garancija da ćete pronaći pravu osobu. Među molbama za posao pronaći ćete puno onih koji nisu kvalificirani za posao. Ljudi traže posao ili bolju zaradu te pokušavaju manjak znanja maskirati šarmom ili humorom. Ponekada to ima pozitivan učinak jer prepoznate osobu koju biste mogli zaposliti na nekom drugom radnom mjestu. Ipak, vi još uvijek imate prazno mjesto koje morate upotpuniti.

Strategija koju možete primijeniti i sami

Kako biste se lakše oslobodili takvih kandidata i učinkovitije proveli proces zapošljavanja uvedite sljedeći korak. Prije pozivanja kandidata na razgovor napravite kratak ispit sposobnosti telefonom. Tijekom te inicijalne provjere postavite tri osnovna pitanja koje bi budući zaposlenik na traženom mjestu morao znati. Za nekoga tko je kvalificiran, pitanja neće biti teška, a vi ćete u par minuta moći razlučiti nepodobne od podobnih. Tako ćete sačuvati dragocjeno vrijeme za operativne poslove ili razgovore s kandidatima uživo.

Na tom završnom razgovoru ispit sposobnosti iz telefonskog razgovora proširite novim pitanjima i zadacima koji traže dublje znanje. Na taj ćete način razlučiti one kandidate koji zaista poznaju posao od ostalih. Ti ostali su posao radili površno ili su se s temom susreli tijekom školovanja. Osim pitanja vezanih uz kvalifikacije i kompetencije važno je znati još nešto. Hoće li se kandidat brzo uklopiti u okolinu u koju dolazi ? To je važno bez obzira radi li se tu o ljudima s kojima će raditi ili klijentima kojima pružate usluge. Imajte na umu da od ove simbioze ovisi i kvaliteta rada koju će budući kandidat pružati. Nezadovoljstvo članova tima ili klijenata načinom na koji kandidat komunicira ili prima povratne informacije je važno. Čak će u puno slučajeva biti važnije od njegovih kvalifikacija i sposobnosti.

Nova radna snaga podiže elan i razbija monotoniju, što je jako važno za svaki tim. Znanje i iskustvo koja je kandidat prikupio donijet će i nove načine da se napravi ustaljeni posao. Ovi savjeti nisu konačni! Ako u poduzeću nemate stručne osobe koje bi izbor napravile umjesto vas, sigurno će pomoći. Pogreške u izboru novozaposlenih, prema nekim autorima, koštaju poslodavca i čitavu godišnju plaću za to radno mjesto. Stoga pažljivo birajte i sretno!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.