Budite primjer drugima svojim ponašanjem

Igor Pureta
Menadžer stalno svojim ponašanjem daje do znanja i drugim kako da se ponašaju

Gdje god bili pazite kako se ponašate kako biste drugima bili pozitivan primjer i tako utjecali na ljude oko sebe! Menadžer je uvijek primjer drugima.

Prilikom izbora osobe na mjesto menadžera bilo koje hijerarhijske razine ljudski resursi dobijaju nalog od nadređenih. Dobivaju kako bi bili sigurni da će osoba izabrana među kandidatima biti u mogućnosti voditi posao i tim suvereno i samostalno. Da će osoba svojim ponašanjem, biti primjer drugima. Komunikacija između nas i naše okoline odvija se na svakodnevnoj razini. Telefonski pozivi, poruke, elektronska pošta, razgovori, sastanci i neverbalna komunikacija velika su prilika. Ljudi oko nas - članovi tima, kolege, nadređeni direktor, konkurencija, obitelj ili posve nepoznati ljudi - uvijek stvore neku sliku o nama. Htjeli mi to ili ne ti ljudi nas promatraju i donose sudove o nama, bilo pozitivne ili negativne.

Posljedica ovakvog promatranja je vrlo brzo stvaranje nekog dojma o nama. Mi, naravno, ne možemo kontrolirati kako nas drugi vide. Možemo i moramo kontrolirati naše ponašanje i, posljedično, kako njime stvaramo sliku o nama kod drugih. Na taj način sigurno nećemo moći u potpunosti utjecati na to kakvu će netko stvoriti sliku o nama. Svakako možemo naše ponašanje prilagođavati kako bi njihovo razmišljanje o nama bilo što povoljnije za nas. Snaga našeg dojma na druge ljude je vrlo važna. Sad vi možda mislite: "Što mene briga kako oni razmišljaju o meni. Ja znam što znam, što hoću i što mogu, a oni mogu misliti o meni što god žele". Na žalost, takvo razmišljanje je vrlo uobičajeno, naročito kod voditelja ili direktora.

Oni misle da im formalna pozicija daje pravo da se ponašaju kako žele. Da u potpunosti zanemaruju kakav dojam ostavljaju na svoju okolinu. Jedna loša vijest za sve koji sebe tješe na taj način. Snaga našeg dojma na druge ljude je vrlo važna. Zašto? Jer se u potpunosti određuje kako nas ljudi vide, odnosno kako će se ljudi ponašati prema nama.

Primjer ne znači stvaranje uljepšane slike o sebi

Proaktivno promatranje svijeta oko sebe i, sukladno tome, prilagođeno ponašanje kako bi ljudi imali bolje mišljenje o nama. To je osnovna strategija u stvaranju odnosa s drugima temeljenih na poštovanju. Isto tako i isticanja među ostalima, dobivanju pohvala za svoj rad i, na kraju krajeva, postizanje napretka u karijeri.

Još u djetinjstvu sanjali smo kako ćemo postati heroji. Sanjali važne osobe, glumci, pjevači ili netko drugi tko se nekim svojim sposobnostima ističe od ostalih. Neki od nas čak imaju i talent za takva postignuća što znači da bi im ostvarenje njihovih snova trebalo biti i lakše nego ostalima. Češće se ipak dešava da se opiremo tim mogućnostima, da nam nedostaje motivacija i znanje te da odbijamo slijediti svoj san. Na žalost, mnogi voditelji, čak i ako je takav napredak u karijeri ispunjenje ili korak prema ispunjenju sna. Oni svoju prilagodbu ponašanja usmjeravaju u krivom smjeru.

Čak i ukoliko su ljudski resursi procijenili da bi voditelj mogao imati karakteristike za samostalno i suvereno vođenje tima ili odjela, u praksi se dešava nešto potpuno suprotno, Kako bi se svidjeli drugima oni najčešće zanemaruju svoju ulogu voditelja i postaju svojim podređenima - prijatelj. Jedini način da takav dojam ostavljaju i dalje jest da im dozvoljavaju ponašanja koja inače nisu prihvatljiva u poduzeću. Da skrivaju njihov loš rezultat ili traljav rad. Stavljaju ih pod stakleno zvono štiteći ih od svega i svačega.

Primjerom pokažite da ste menadžer

Umjesto da ih obučavaju kako bi se i najzahtjevniji poslovni zadaci bili završeni na vrijeme oni rade suprotno. Istovremeno, za sve zahtjeve koje poduzeće stavlja pred njih ili njihov tim. Odgovornost se prebacuje na nadređenog menadžera. Ponekad, jer se teško provjerava, na direktora ili Upravu društva. Time se, naravno, postiže samo naizgled dobar odnos s članovima tima. Ujedno se obezvređuje odnos s kolegama, nadređenima i, što je najgore, u potpunosti obezvređuje pozicija na kojoj radi.

S vremenom i podređeni, za koje je činio sve kako bi zauzvrat dobio miran radni dan i njihovu naklonost. U njemu prestaju vidjeti i prijatelja i voditelja te ga odbacuju. Vide da on zaista ne brani njihove prave interese niti im daje točne i potpune informacije. Slično je i s kolegama voditeljima koji u njemu vide primjer negativnog rada s timom. Također i potencijalno, mogućnost nezadovoljstva u svom timu.

Vjerovali ili ne, čak i vaši podređeni od vas očekuju da budete menadžer, a ne prijatelj. Voditelj treba imati fokus na svoje zadatke i za članove svog tima treba biti primjer u obavljanju svog posla. Primjer u zalaganju za stvarne potrebe svog tima i u motivaciji svojih ljudi. Također i u osiguravanju da posao za koji je odgovoran bude obavljen u potpunosti.

Potrudite se usmjeriti svoju prilagodbu u smjeru koji će vam omogućiti da posao bude obavljen i omogućen rast poduzeća. To je jedini način da budete primijećeni u pozitivnom smislu. Da vam se, nekad i brže nego što ste očekivali, dodijele veće odgovornosti od onih koje imate sada. Poznajte li takve menadžere? Kakvo je vaše iskustvo s njima?

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.