Energija treba pokretati pojedinca da bi pokretala svijet

Igor Pureta

Svi osjetimo posljedice iscrpljenosti, kada nam je energija toliko niska da nas ništa, čak ni stvari koje inače volimo, ne može potaknuti na akciju

Energija pojedinca pokreće poduzeće

Svi ponekad osjetimo posljedice iscrpljenosti. Energija nam je toliko niska da nas ništa, čak ni stvari koje inače volimo, ne može potaknuti na akciju. Svi ciljevi i rasporedi postaju besmisleni ako nemamo dovoljno energije da ih sprovedemo. Mnoge organizacije razvijaju vještine i kompetencije svojih radnika. Ipak, o tome kako povećati razinu vlastite energije malo gdje možemo učiti. Što više energije imamo, bolji nam je fokus, kreativniji smo, ukratko – učinkovitiji smo. Jedno istraživanje organizacije Energy Project o upravljanju osobnom energijom pokazalo je zapanjujući rezultat. Grupa koja je sudjelovala u njihovom pilot programu ostvarila 13 – 20% veće prihode od kontrolne grupe. Ujedno je čak 68% sudionika programa izjavilo kako se sudjelovanje u programu odrazilo pozitivno i na njihov odnos s kupcima. Na svu sreću, za razliku od vremena koje je ograničeno, energija je ipak obnovljivi resurs. Što možete učiniti za povećanje osobne energije te kako je održati tijekom dana?

U jednom Harvard Business Review članku, navedena su četiri glavna izvora osobne energije: tijelo, emocije, um i duh. I mimo tog istraživanja najčešće se navode tjelesni faktori. Na njih je i najlakše djelovati i najbrže ćete vidjeti rezultate. Na tjelesnu energiju najčešće utječu odmor, vježbanje i prehrana. Mnogi menadžeri smatraju kako je bitno samo raditi, raditi, i još raditi. Na taj se način stiče kondicija nužna kako bi mogli još više raditi. Dokazano je, međutim, da upravo kvalitetnom brigom o svom tijelu postižemo najbolje rezultate na poslu.

Energija se obnavlja tijelom

Vrlo jednostavnim promjenama u dnevnoj rutini možemo uvelike poboljšati svoju energiju. Time ujedno možemo poboljšati odnos s najbližim osobama i suradnicima te poslovni rezultat. Znam da muku mučite s manjkom vremena i da imate 100 stvari na vašoj listi zadataka. Najlakše se čini odreći sna da sve to stignete obaviti. Kako steći dovoljno vremena potražite u ovom članku, a do tada shvatite da 8 sati kvalitetnog sna dnevno pomaže u obnavljanju energije. Redovnim vježbanjem omogućujete sebi više sna. Istraživanje Sveučilišta Northwestern pokazalo je koliko je san važan. Ljudi koje muči nesanica uspjeli su spavati 75 minuta više svake noći. I to zahvaljujući umjerenom vježbanju četiri puta po 40 minuta tjedno. Ukoliko se ne možete odlučiti na redovno vježbanje, u svoju rutinu možete uvesti poslijepodnevnu brzu šetnju od 10 – 20 minuta.

Šetnja ujedno osigurava predah za um i emocije koji su također važni izvori vaše energije. Prema istraživanju California State Sveučilišta, brzom desetominutnom šetnjom povećavate energiju. Učinci takve šetnje traju i do dva sata. Kada takve šetnje prakticirate uzastopno tijekom tri tjedna, podiže se cjelokupna razina energije i raspoloženja. Uz više sna stručnjaci preporučuju i redovne pauze. Istraživanja su dokazala da kraće pauze svakih sat do dva, od svega nekoliko minuta, pospješuju koncentraciju i učinkovitost.

Energija dolazi dobrom prehranom

Pokušajte posložiti svoju prehranu u barem tri obroka na dan i svakako nastojte poštivati takav raspored hranjenja. Prema istraživanju časopisa Nutritional Health, preskakanje obroka dovodi do većeg umora krajem dana. Obroci trebaju biti hranjivi, ali ne opterećujući. Trebaju se sastojati od kvalitetnih sastojaka koji će razinu glukoze u našoj krvi održati ravnomjernom satima. Mnogi pribjegavaju brzim rješenjima, poput kave i čokolade. Ona vam pomažu trenutačno jer dignu razinu šećera u krvi. Nakon toga razina šećera isto tako pada, a takvi skokovi još više iscrpljuju vaše tijelo. Važno je također paziti na redovan unos vode. Prvi znak dehidracije upravo je umor. Osim umora, žeđ se zna maskirati i kao glad, te vas potaknuti da posegnemo za krivom hranom. Držite stoga bocu vode stalno pri ruci.

Emocije su drugi izvor naše energije. Kada smo dobro raspoloženi, sve nam ide od ruke. Upravljanjem vlastitim emocijama možemo poboljšati kvalitetu naše energije. Prvi korak je postati svjesniji kako se osjećamo u raznim momentima tijekom dana. Suočeni sa stalno novim zahtjevima i izazovima, upadamo u stanje borbe ili bijega. Postajemo nervozni, nestrpljivi, ili zabrinuti i nesigurni. A takva stanja crpe našu energiju i dovode do konflikata u odnosima. Duboko abdominalno disanje jedan je od načina kako možemo potaknuti opuštanje. Njime možemo isključiti bježanje od situacije ili ulazak u borbu sa svakim o svemu. Abdominalno disanje možete vježbati kod kuće, no možda će vam pomoći odlazak na satove joge gdje ćete uz pravilno disanje i redovito vježbati pa će te se napuniti s više energije.

Energija je obnovljiv resurs

Energija pojedinca dolazi iz obnovljivih izvora

Pozitivne emocije možete potaknuti izražavanjem priznanja i pohvala drugima. Time ćete utjecati i na onoga koji pohvale i priznanja prima, a jednako uspješno ćete djelovati i sami na sebe. Umjesto da samo hodate okolo i vičete što ne valja, pohvalite ljude oko sebe pa i za najmanju sitnicu. Doživjet ćete pozitivni energetski naboj koji će potaknuti sve oko vas. Način na koji sagledavate određene stvari ovisi o vlastitoj odluci i izboru. Stoga prestanite biti žrtva koja se stalno žali na sve, naučite nešto iz tih situacija i osnažite sami sebe.

Stalni prekidi ili neprestano prebacivanje pažnje s jednog zadatka na drugi također nas iscrpljuju. Stvorite svoje rituale koji će vam omogućiti da određeno vrijeme radite fokusirano i bez prekida. Zatim uzmite pauzu i pregledajte mailove ili pozive. Naučite se izdvojiti od vanjske buke bez maltretiranja samih sebe stavljanjem slušalica na uši kako biste se izolirali. Slušalice na ušima su prije svega problem za vas. One smanjuju koncentraciju, a uz to su i vrlo nepristojne prema drugima. Koncentraciju treba vježbati jer smiren um daje mentalnu energiju i omogućava da našu energiju bolje fokusiramo. Postoje različite vježbe za koncentraciju, a jedna od najboljih je raditi nešto drugačije nego inače – jedite npr. "pogrešnom" rukom. Pronađite i ostale vježbe kako biste razvijali svoj um, a svakako pročitajte i koju knjigu svaki tjedan!

Energija se mora znati obnavljati

Naš duh daje nam energiju značenja i svrhe. Ako u poslu vidimo neko dublje značenje i svrhu, obično se osjećamo pozitivnije, bolje se fokusiramo i izdržljiviji smo. Da biste došli do energije našega duha, posložite vlastite prioritete. Potom uspostavite rituale koji će vam omogućiti svakodnevni život prema ključnim vrijednostima. To će iziskivati puno razmišljanja pa i teških odluka. No, ukoliko želite da vam duh bude smiren i stvara energiju, umjesto da vam je krade to je nužno.

I na kraju, ne zaboravite - energija je obnovljivi resurs. Samo treba znati kako ga obnavljati. Kada se dovedete u situaciju da je imate malo, potrebno vam je puno više vremena za njenu obnovu, nego ukoliko to radite svakodnevno.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.