Fokus na osobni kontakt

Igor Pureta

Za strateško planiranje je važno da imate osobni kontakt s ljudima s kojima stvarate budućnost poduzeća jer je njihovo iskreno mišljenje presudno.

Usredotičite se na osobni kontakt

U zemlji izlazećeg sunca nedostaje osobnog kontakta. Zato neki imaju potrebu usmjeriti fokus dajući ga drugima i pri tome zaraditi. U Japanu, zemlji računala i digitalnih tehnologija mladi ljudi sve teže dijele svoje probleme s ljudima oko sebe. Imaju osjećaj da se nemaju kome obratiti za savjet. Stoga je u fokus došla nova vrsta usluga koja se pokazala kao izvrsna strategija za ekonomsko preživljavanje. Tako jedan 47-godišnjak iznajmljuje svoje slobodno vrijeme za 8 dolara po satu pod nazivom "Rent a Middle-Aged Man". Većina ljudi mu jednostavno priča o svojim ljubavnim ili obiteljskim problemima. On ih sasluša te im daje svoje iskreno mišljenje. Od ovog proljeća počeo je tražiti i druge sredovječne muškarce koji bi radili za njega.

Na TV Tokyo postoji program u kojem mlada žena viče na publiku. Producent programa smatra da ljudi žele dobar feedback. Nakon navršenih 30 godina rijetko kada im netko stvarno ukaže na njihove nedostatke. A 24-godišnja profesionalna kick-bokserica nudi jedinstvenu uslugu: snažne udarce nogom u pozadinu - doslovno! Mladi poslovni ljudi primljene udarce opisuju kao stimulativne i inspirativne. Osobne veze sve više sele u virtualnu sferu. Možda ovakve usluge i vrste zabave ljudima jednostavno pružaju ljudski kontakt za kojim žude.

Fokus Linkedina se vraća na korisnike

Linkedin se usmjerava na korisnike

Pod paljbom ljutih korisnika Linkedin je kroz strateško planiranje u fokus vratio ono od čega živi, a to smo upravo mi njegovi korisnici. Čudno je kako poduzeće to zaboravi! LinkedIn nedavno je onemogućio direktno preuzimanje kontakata svojim korisnicima što je prouzročilo sveopću pobunu. Iako su korisnici i dalje mogli do svojih kontakata, rješavanje zahtjeva moglo je trajati i do 72 sata. Korisnici su putem Twittera glasno izrazili svoje nezadovoljstvo. Do vikenda, LinkedIn je popustio i vratio mogućnost direktnog preuzimanja kontakata. U blogu kojega su tim povodom objavili, izjavili su: Čuli smo vas jasno i glasno… Ispričavamo se za neugodnosti koje smo vam prouzročili i odlučni smo ubuduće pronaći bolja rješenja."

U zadnje vrijeme sve više poduzeća u strateški plan uključuje i slušanje što im govore korisnici na društvenim mrežama i prilagođava svoj fokus njihovim zahtjevima. To rade čak i kada to znači povratak na staro, na neke starije značajke proizvoda. Tako je LinkedIn izjavio da namjerava ustrajati u svom naumu da onemogući lako preuzimanje kontakata trećim stranama. Za sada su odgodili odluku. Provest će ju tek kada pronađu bolje rješenje kojim će biti zadovoljni i korisnici. Stručnjaci su ocijenili da je to bio dobar način rješavanja problema. Priznavanje pogreške i pružanje rješenja, naglašavajući pritom da je problem bio u izvedbi, a ne u izvornoj odluci.

Fokus na sposobnosti

Organizacijska kultura se fokusira na jakosti

Proteklih desetak godina niz istraživanja ističu prednosti koje donosi fokus na naše sposobnosti umjesto ispravljanja naših slabosti. Marcus Buckingham u svojoj knjizi StandOut 2.0 kaže: "Vi u sebi imate genijalnost. Svatko je ima." Buckingham je također razvio skup alata koji nam pomažu otkriti naše jake strane, upravljati uspješnošću te učenjem. On tvrdi da svi mi imamo specifično područje u kojemu se ističemo te da se radi o vrlo preciznim područjima. Pomaknite se samo malo izvan vaše zone talenta i vaš uspjeh može propasti. To ne znači da se u drugim područjima ne treba razvijati, ali naše snage nam mogu pomoći u tim izazovima.

Obično nam govore kako se trebamo prisiljavati izaći iz naše zone ugode. Međutim, Buckingham tvrdi da uspješni ljudi rade drugačije: oni se trude što je moguće više unutar svoje zone ugode. Knjiga opisuje devet glavnih uloga koje objašnjavaju kako različiti ljudi funkcioniraju. Navodno, kod svakoga od nas dvije od tih uloga su dominantne i na njih se isplati fokusirati.

Fokus stavite na dizajn vremena

Davies, direktor Google for Work, objasnio je kako izgleda njegova vizija upravljanje vremenom. Njegovo je mišljenje da je učinkovitije staviti fokus na dizajn našeg vremena umjesto pukog upravljanja njime. Thomas Davies savjetuje da sve zadatke raspodijelimo u četiri kvadranta. Da biste otkrili koji su vaši kvadranti pregledajte vaš kalendar za protekla tri mjeseca i napravite popis zadataka i obaveza. A zatim sve zadatke, velike i male, grupirajte u četiri najočitije kategorije. To će vam dati dobar pregled svih stvari na koje potencijalno trošite vrijeme. Olakšat će vam planiranje i balansiranje svih obaveza. Također ćete odmah primijetiti da nisu svi zadaci jednaki. Vjerojatno nećete provoditi jednako vremena na zadacima u različitim kvadrantima. Ključ učinkovitog korištenja kvadranata je usmjeriti fokus na učinak koji svaki od kvadranata ima na posao, ali i na zadovoljstvo koje vam pruža.

Vjerojatno će ovakav prijenos poslovanja iz jednog kvadranta u drugi prouzročiti i neke nedoumice zbog promjena koje izaziva. No, ustrajte na tome kako biste bili učinkovitiji. Tako planirajući vaš tjedan možete uvijek uvrstiti zadatke iz onog kvadranta koji vas energizira. To će vam zatim pomoći da obavite više zadataka. Čak i u razdobljima kada ste obuzeti zadacima iz samo jednog kvadranta, poput planiranja budžeta za narednu godinu, znat ćete namjerno ostaviti malo vremena za neki posao koji ima veći učinak ili vam pruža više zadovoljstva. Ovaj sustav djeluje kao sigurnosna mreža koja vas drži na pravom putu i čini vas produktivnijima.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.