Godina velikih otkrića za radnike

Igor Pureta Igor Pureta
Radnici moraju pružiti vrhunsku uslugu

Radnici novog doba puno traže od svojih postojećih i potencijalnih poslodavaca, ali zanemaruju činjenicu da poslodavcima trebaju nešto pružiti zauzvrat. 

Velika otkrića nisu vezana samo za poduzeća i njihov odnos prema radnicima. Ona su vezana i za radnike te njihov odnos prema poslu, kolegama i poduzeću u kojem su zaposleni.

Ma koliko to čudno zvučalo u ovo digitalno doba, ako žele uistinu uspjeti, radnici će se morati više usredotočiti na povezivanje s ljudima (kolegama, korisnicima) jer će ih u suprotnom lako nadvladati drugi ljudi i/ili tehnološka rješenja, poput procesne automatizacije ili robota. Milenijalci, a u njih ubrajamo one rođene do 1996., vrlo su vični modernim tehnologijama, a oni mlađi su praktično prvi pravi digitalni domoroci. Ipak, njihova sposobnost korištenja tehnologije i prilagođavanja automatiziranim radnim mjestima neće biti presudna za njihov uspjeh.

Naučite komunicirati i surađivati

Siguran sam da ste svjesni kolika je potražnja za tehnološkim rješenjima i ljudima koji njima vladaju. Mladi koriste izuzetno snažan razvoj tehnologije za obavljanje posla na daljinu, u relativnoj izolaciji svog doma, nekog prijevoznog sredstva ili prirode. Pa čak i u uredu je lakše otipkati poruku nego razgovarati uživo s kolegama. No, iako su to vrlo tražene vještine, istovremeno se razvijaju sve uspješniji načini kako da se ljudi na tim poslovima zamijene mehaničkim ili softverskim robotima. Mnoga poduzeća na svojim internet stranicama koriste sve sofisticiranije chatbotove koji uspješno komuniciraju s klijentima, smanjujući na taj način potrebu za ljudskom radnom snagom.

I u tom grmu leži zec otkrića za milenijalce i one mlađe od njih u 2021. No, niti stariji se ne bi trebali skrivati iza mailova, poruka, memova, emotikona i sličnih oblika komunikacije, zbog kojih su zanemarili važnost neposredne izgradnje odnosa, slušanja i suradnje s drugima. Kako se istaknuti u moru ljudi i sve većeg broja robota koji odlično vladaju online komunikacijom, a ne znaju prepoznati što sugovornik zapravo želi? Menadžment leadership akademija svojim provjerenim programom može vam pomoći odgovoriti na ovo pitanje.

Za dobru komunikaciju potrebno je imati samopouzdanje koje privlači druge ljude i daje drugima do znanja da se isplati uložiti u vrijeme provedeno s vama. Ako pri tome pravi fokus i naglasak razgovora stavite na sugovornika te pritom postavljate i otvorena pitanja, lako ćete se istaknuti. Jedan od načina za usvajanje ovih vještina je mentorstvo. Mladi radnici trebaju raditi na uspostavljanju odnosa sa starijim kolegama koji će ih uputiti u vještine interpersonalne komunikacije, a zauzvrat im mogu ponuditi poduku iz neke od modernih tehnoloških vještina.

Proširite područja svojih znanja i vještina

Kako je većina mladih tek nedavno završila svoje formalno obrazovanje, nekima se možda čini da nema potrebe za nekim dodatnim učenjem, što je dodatno potaknuto i njihovim visokim mišljenjem o vlastitim sposobnostima. No, stvari nisu baš tako jednostavne!

Najprije treba biti svjestan da službeno, srednjoškolsko i fakultetsko obrazovanje, koliko god kvalitetno bilo, ne daje praktično znanje nužno za uključivanje u svakodnevne poslovne procese i obaveze. Uz to, svijet u kojem živimo se toliko brzo mijenja da se nove tehnologije poput bujice neprestano slijevaju u naše živote. Zbog toga se svatko od nas, pa i oni koji su se s tehnologijom rodili, moraju prilagođavati, odnosno usvajati nova znanja i vještine. Pri tome trebaju biti realni i pragmatični, uvijek imajući na umu da će npr. uz korištenje Excela morati naučiti i tumačiti podatke koje su izračunali. To tumačenje će morati biti daleko iznad njihovog pukog iščitavanja, jer će oni kojima ih tumačite očekivati da im o njima ispričate priču, pa će vještine komunikacije i ovdje doći do punog izražaja.

Na mladima svijet ostaje

No, nemojte mlade niti podcjenjivati. Neki uistinu imaju previsoko mišljenje o svojem znanju. Ipak, mnogo je onih koji su svjesni da su se na fakultetu bavili modelima i teorijama koje su neprimjenjive na stvarni svijet. Mnogi od njih uistinu bi voljeli naučiti te steći poštovanje starijih kolega. Možda vam se čak svi čine preambicioznima i da vas, domoroce, gledaju s visoka. Imajte na umu da izgled vara! Neki samo žele ostaviti dojam kao da znaju što čine. Budite blagi - i vi ste nekoć bili zeleni”, odnosno neiskusni, a željni znanja i ugleda. I vi ste nekada planirali kako zadiviti menadžment tim i ostaviti dobar dojam.

Pomozite mladim radnicima da nauče i izvježbaju kako prezentirati. Vjerujem da i sami već znate koliko dobra naracija i dikcija, jasan i čvrst ton glasa i dobro držanje utječu na percepciju naših slušatelja. Isto tako, znate kako neke osobe mogu napraviti priču čak i iz običnog izvještaja! Neki se mladi radnici nikada nisu susreli s takvim govornicima. Maniri na koje ste vi navikli - danas više ne postoje. Mladi su ih vidjeli u filmovima i kod pokojeg starijeg profesora. Nisu niti imali prilike usvojili takve navike, kada se s njima nisu susretali te im nisu predstavljeni kao standard lijepog, prikladnog ponašanja. S obzirom na to da na mladima svijet ostaje, potrudite se pomoći im pri ovim stvarima. Uspješne organizacije uz to što uče svoje radnike pitaju ih i za ideje. Osim što će vam biti zahvalni, bit će vam zahvalna i organizacija. Osim što mladi dobri govornici doprinose ugledu organizacije, jednako tako doprinose i njenom uspjehu. 

Menadžment leadership akademija - vaše mjesto usavršavanja

Spomenuo sam već robote, chatboxove i slične naprave koji već desetljećima uzimaju poslove ljudi. Oni su naša budućnost. Iako to na prvu zvuči tužno, a u nekim slučajevima i jest, ipak je to znak napretka cijelog našeg društva. Sada, više nego ikada prije u povijesti čovječanstva i ljudskog rada, od iznimne su važnosti menadžeri. Staložen, čvrst, odlučan i asertivan menadžment ključan su čimbenik svih organizacija. Ipak, imajte na umu da čvrst ne znači nemilosrdan ili odrješit, a  samouvjeren ne znači pun sebe! Naučiti razlikovati ove stavke zna biti poprilično teško, a to nekima uistinu zadaje muke. Ne samo to, naučiti uistinu biti staložen, čvrst, odlučan i samouvjeren, odnosno usvojiti ove osobine - još je teže. Važno je da osvijestite efekte vlastitog ponašanja na druge ljude i ostvarivanje ciljeva, a tome služi Menadžment leadership akademija. Mnogo je tu vježbe, odricanja, premišljanja i traženja savjeta. I to je sve u redu. Važni su trud i napredak. Upravo pomoću njih uspjet ćete u svojim naumima.

Vjerujem da se pitate kako to postići. Nekima to zadaje više glavobolje čak i od samog posla. (Sretnici, zar ne? Ili?) Potrebno je pročitati mnogo stručne literature, iščitavati biografije velikih i uspješnih menadžera. Osim toga, važna su i stručna usavršavanja. Ramirova Menadžment leadership akademija možda je pravo mjesto za vas. Ako želite naučiti valjano voditi svoj tim, steći ili izbrusiti svoje menadžerske vještine, vještine prezentiranja ili komunikacijske vještine, to je mjesto za vas. Nova je godina izuzetna prilika da radite na vlastitom sveopćem rastu i razvoju. To uključuje i privatni i poslovni život, a Menadžment leadership akademija dobar je početak.

Promjena kreće od vas samih

Radnici često smatraju da upravo menadžment ima priliku promijeniti sve što ne valja, odnosno da jedino menadžment to može učiniti. Svakako, oni na vrhu trebaju biti pravi primjer, baš kao učitelji djeci u osnovnoj školi. Ipak, promjena dolazi od vas. Na kraju krajeva, na vama je hoćete li poslušati savjete ili odrednice koje su vam naredili ili ćete pak prkositi. Neke odluke ne možete donositi sami, svakako. Treba vam podrška ili naredba nadređenih. No, mnogo je sitnica koje kopkaju radnike, a koje nitko ne spominje, nemaju se kome požaliti. Jedna, zapravo najčešća, su odnosi s drugim zaposlenicima. Vjerujem da vam je poznato i da ste se na nekom poslu već susreli s radnim kolektivom u kojemu je atmosfera ličila na bure baruta.

Ako bolje razmislite, menadžment po tom pitanju niti ne može učiniti mnogo. Ne mogu nekome narediti da se prema vama ponaša ugodnije, a ako to i učini, njihovo će vam se ponašanje činiti lažnim. Vi ovdje možete igrati veliku ulogu. Pobrinite se da kako govorite o svojim kolegama bude ono što biste voljeli vidjeti svugdje. Dakle, da ne ogovarate, ne podmećete. Naravno da vam ne odgovaraju svi ljudi, ali možete se prema svima odnositi sa poštovanjem, kao što baš svaka osoba zaslužuje. Upravo je Menadžment leadership akademija mjesto gdje ćete moći prihvatiti perspektive drukčije od svojih, što je važno za razvoj cijelog tima.

Preuzimanje odgovornosti za svoja djela

Ljudska smo bića i svi griješimo. Ponekad donosimo krive odluke koje nam se mogu obiti o glavu, što poslovno, što privatno. Naravno da se greške događaju, ne samo ljudima, već i strojevima pa i robotima. Neki si ljudi daju za pravo da uvijek igraju žrtvu, da su drugi za sve krivi i konstantno prebacuju odgovornost na druge. Mi svi imamo izbor kako ćemo se ponašati i kako ćemo reagirati na situacije koje nam se događaju. Mnogima je ovo uistinu veliko otkriće. Najbitnije je kako mi određenu situaciju doživljavamo. Naposljetku, život se sastoji od 5% onoga što se uistinu dogodi, a 95% od onoga kako vi reagirate. Kako to primijeniti na vaš posao?

Nismo u mogućnosti uvijek kontrolirati ono što nam se događa. No, u mogućnosti smo kontrolirati svoju reakciju te smo mi za nju odgovorni. Zamislite da vam je kolega jučer trebao predati podatke koji su vam potrebni da napišete izvještaj do sutra. Nije, te ste zbog toga izvještaj predali minutu do roka. Pred svojim se nadređenim želite iskazati te ne samo predavati izvještaje na vrijeme već prije vremena. Vi niste krivi za to što je je kolega kasnio, ali ste odgovorni za svoju reakciju. Na vama je da odaberete hoćete li ga podsjetiti da vam proslijedi podatke i spomenuti kako i vi imate rok ili ćete li biti neprijateljski raspoloženi prema kolegi. Menadžment leadership akademija mjesto gdje možete osvijestiti efekte vlastitog ponašanja na ostvarenje ciljeva. U svakom slučaju, zapamtite - imidž žrtve nikome ne stoji lijepo.

Radite posao koji vam daje smisao

Pred ljudsku radnu snagu će se sve više postavljati povećani zahtjevi prilikom obavljanja posla. Ljudi će sve manje raditi mehaničke i repetitivne, a sve više zahtjevne i složene poslove. Zbog takvih zadataka će se lakše i brže umarati. Brže će dolaziti do zasićenja poslom, posebno ako neće vidjeti smisla u poslu koji obavljaju. Zbog toga je, uz pravovremene odmore i stvaranje zdravih navika, potrebno pronaći i zadržati posao koji vas ispunjava i daje smisao čitavom vašem danu. Jedino tako ćete izbjeći unutarnji sukob koji od vas zahtijeva, danas vrlo često zagovaran, balansirani odnos poslovnog i privatnog života. U našim životima ne postoji samo poslovno i privatno, jer su i oni podijeljeni na mnogo manjih interesa i želja. Zato je važno da vodite balansiran život ili jednostavnije rečeno – svjesno i kvalitetno živite!

Godina pred nama će biti puna prilika za otkrivanje vlastitih slabosti i snaga, bez obzira jeste li menadžer, pa ih trebate tražiti u poduzeću koje vodite, ili ste pojedinac koji pokušava pronaći svoje mjesto pod suncem. Što ih prije otkrijete, prije ćete krenuti u njihovo ostvarenje, a u otkrivanju vam možete pomoći Menadžment leadership akademija. Tako ćete steći prednost pred onima koji misle da su već dovoljno izvrsni, potpuno pripremljeni, da nemaju nikakvih slabosti i da takvi trebaju ostati. Razuvjerite ih vlastitim kvalitetnim pristupom promjenama i osobnom razvoju i – uživajte u ostvarenju željenih ciljeva!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.