I poduzeće pomaže kad treba

Igor Pureta Igor Pureta

Uobičajeno je da se pojedinci uključe u pomaganje drugima, a kad se u pomaganje uključi poduzeće čini se da je to vijest koju treba zabilježiti.

Poduzeće će pomoći kad zatreba

Uobičajeno je da se pojedinci uključe u pomaganje drugima, a kad se u pomaganje uključi poduzeće čini se da je to uspjeh koji treba zabilježiti. Suočeni s prizorima patnje i stradanja izbjeglica koji pristižu iz raznih strana svijeta sve više je primjera u kojima se angažira neko poduzeće. Nogometni klub Bayern München najavio je donaciju od 1,1 milijun dolara za izbjegličke projekte te pokretanje kampa za obuku djece migranata koji će obuhvaćati i sate njemačkog jezika. Predsjednik jednog švedskog poduzeća otkazao je planirani put u Italiju za svoje zaposlenike iz prodaje te ta sredstva (oko 47.000 USD) donirao UNHCR-u. Siemens je još prošle godine ponudio prazne uredske prostore za smještaj tražitelja azila. Pokrenuli su i program stažiranja za migrante u Erlangenu te ga planiraju proširiti na još devet njemačkih gradova.

Upravo to je glavna tema rasprava raznih udruga – programi koji će izbjeglicama osigurati povratak na tržište rada i uključivanje u zajednicu te im omogućiti da stanu na vlastite noge. Kada pričamo o vodstvu i davanju primjera, finski premijer Juha Sipila ponudio je vlastitu kuću za smještaj tražitelja azila. Pozvao je sve da prekinu govore mržnje i fokusiraju se na pružanje pomoći ljudima koji bježe iz ratne zone, da pogledaju u ogledalo i zapitaju se kako mogu pomoći.

Poduzeće održite vitalno propitivanjem

Preispitivanje vlastitih ciljeva vodi poduzeće ka uspjehu

Stalno propitivanje procesa, odluka ili ciljeva čini poduzeće vitalnijim i otpornijim na stres iz okoline. Zato uložite resurse u propitivanje samih sebe. Postoji jedno kritično područje za poduzeće, a to je ono kada vodeće strukture nisu svjesne što zapravo ne znaju. U to se područje stiže kada direktori ne traže aktivno informacije, možda i neugodne, ili se ne upuštaju u raspravu s pojedincima koji dovedu u pitanje neki od vidova poslovanja. Prepoznavanje ovih obrazaca može biti novi početak za stvaranje uspjeha. Posljedično, propuste priliku da razne uvide s periferije poduzeća pretvore u dragocjeno djelovanje u njezinom središtu. Kad pitanja presuše vrijeme je da ih vi počnete postavljati. Nandan Nilekani, indijski poduzetnik i političar te osnivač Infosysa, vjeruje da je od presudnog značaja za poduzeće održavati taj komunikacijski kanal uvijek otvorenim.

Za Nilekanija, bitno je uvijek postavljati, ali i omogućiti da ti se postavljaju čak i neugodna pitanja. Navika postavljanja pravih pitanja i komuniciranja s drugima, unutar i izvan organizacije je nužna. Liderima pomaže da vide izvan svoje zaštićene čahure u kojoj ih suradnici možda drže. No, uspostavljanje takvih navika i kulture iskrenosti utječe također i na sljedeću generaciju menadžera u organizaciji. Osnažuje ih da nikada ne prestanu propitivati status quo, kao i jedni druge, s ciljem stvaranja održivog, pozitivnog učinka.

Poduzeće treba proljetno čišćenje

Poduzeće treba proljetno čišćenje i češće nego u proljeće

Proljetno čišćenje nekada je bilo nezaobilazan ritual. No danas sve manje žena radi temeljito proljetno čišćenje. Ono u kojemu se sve okrene naglavce, svaka ladica i ormar pregleda i očisti, a svaki kutak pomete. Rezultat takvog čišćenja bio je novi početak. Osim proljetnog čišćenja kuće, poduzetnica i autorica Jo Haigh preporuča i ”proljetno čišćenje” za poduzeće. Ono nam omogućava temeljiti pregled i čišćenje svih aspekata poslovanja kao preduvjet za kasnije uspjehe. Kada sastavljate spisak stvari koje želite obaviti tijekom ”proljetnog čišćenja” svog poduzeća, razmišljajte o ulazu i izlazu. Kod ulaza treba razmotriti i preispitati sve dobavljače, zalihe i tekuće poslove, zaposlenike i Upravu. Tu su još i plan nasljeđivanja na višim menadžerskim razinama te vaše urede i sve nekretnine poduzeća.

Kod izlaza treba preispitati proizvode i usluge zajedno s njihovim cijenama, informatičke sustave i web stranice, klijente i marketinške aktivnosti. To su osnove da biste prodaju zadržali na visokoj razini. Zatim još slijedi i osiguranje, bankarske i pravne usluge te odnosi s lokalnom zajednicom. Izdvojite vrijeme za temeljito čišćenje i udahnite proljeće u svoje poslovanje!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.