Iskustvo u prikupljanju sredstava

Igor Pureta Igor Pureta

U doba kad se novac skuplja pomoću ljudi iz okoline čini se da ga je skupiti lako. No, neko iskustvo je zaista potrebno!

Prikupiti sredstva za zajednički uspjeh

Aulay Macaulay, direktor poduzeća za upravljanje radnom snagom Ento, ove je godine pokrenuo kampanju prikupljanja sredstava i uspio privući 1,2 milijuna dolara ulaganja. Nakon temeljitih priprema obratio se poslovnim anđelima i ulagačima te je potražio i mentora. Svoje je iskustvo iz tog procesa podijelio s budućim poduzetnicima. Koliko god da ste se dobro pripremili, ulagači će uvijek imati negativan stav. Možda žele provjeriti kako razmišljate u hodu ili koliko ćete ih pažljivo slušati. Nemojte to uzimati osobno! Zaključivanje posla je poput sprinta na kraju maratona. Nakon što ste u izuzetno kratkom roku prošli opsežan proces dubinskog snimanja, vodeći čitavo vrijeme vaše redovno poslovanje, posao je konačno sklopljen.

No, poslovni plan kojega ste prikazivali ulagačima već je nekoliko tjedana u zaostatku jer ste bili zaokupljeni prikupljanjem novca. Stoga, prošli ste "cilj", a zatim nastavite ponovo sprintati koliko god brže možete. Nedostatak novca više ne možete koristiti kao ispriku jer su vam ulagači dali povjerenje i novac. To sada samo znači da trebate tražiti nove ljude, povećati marketinške napore, izbaciti na tržište nove proizvode, preseliti se u veće urede i još tisuću drugih stvari koje ste govorili da biste ih mogli učiniti "samo da imate više novaca". Bitno je imati na umu da ste vi osobno i dalje siromašni. Novac pripada poduzeću i namijenjen je točno onim projektima za koje je bio predviđen.

Iskustvo iz prošlosti za bolju budućnost

Iskustva nam mogu pomoći da budemo bolji u budućnosti

Budućnost je pred nama, ali uvijek treba imati na umu dobre pouke iz prošlosti! Iskustvo koje ste pritom prikupili može vam dobro doći u novim izazovima. Digitalni svijet polako zamjenjuje analogni i tu ništa ne možemo promijeniti. Trebamo steći povjerenje u vlastite sposobnosti snalaženja u njemu. I dok je u analognom svijetu naglasak bio na offline svijetu oko nas, osobnom kontaktu, poslu od devet do pet (ili osam do četiri) i usmenim preporukama, u digitalnom svijetu vlada online, digitalne veze, poslovanje 24/7 i prenošenje preporuka mišem. Kompanije koje se nisu znale prilagoditi, poput Kodaka ili Blockbustera, su propale, a tvrtke mogu uspjeti ili propasti u roku od nekoliko mjeseci. Stoga je neophodno tvrtku pozicionirati kako bi ostala uspješna u digitalnom svijetu.

Pritom je bitno utvrditi koje analogne aktivnosti ipak polučuju rezultate i koje su obilježja vaše tvrtke u skladu s novim trendovima, a zatim otkriti kako ih komunicirati tržištu na način koji potrošače angažira. Treba se zapitati koja mjesta kontakta mogu biti digitalizirana, a koja to nikada neće biti. Kako kaže Sorman-Nilsson, autor knjige Digilogue, u digitaliziranoj budućnosti "još ima mjesta za tradiciju jer ona se obraća našim analognim srcima". Stoga treba prigrliti i svoju analognu prošlost i digitalnu budućnost.

Iskustvo tako lako odbacujemo!

Coaching će vas naučiti da koristite vlastita i tuđa iskustva na vlastito dobro

Iskustvo je jedan od važnih faktora uspjeha u bilo kojem segmentu našeg života. Iskustvo možemo steći sami ili ga "posuditi" od mentora. Od onog da ne diramo struju golim rukama pa do poslovnog uspjeha. Ipak, čini se da mladost i, navodna, energija koju bi mladi ljudi trebali imati sada više zanimaju poslodavce. Kako se povećava nezaposlenosti tako je sve više pitanja zašto se neki ljudi ne mogu zaposliti. Nezaposlenost ima dugoročan rast zadnjih nekoliko godina u većini zapadnih zemalja i sve je više ljudi koji su dugoročno nezaposleni. Također, u mnogim zemljama scenarij je isti: poslodavci izbjegavaju zapošljavati one osobe koje su duže vremena bez posla. Dva istraživanja, provedena u SAD-u i Kanadi, pokazala su da će poduzeće radije zaposliti kandidata bez odgovarajućeg iskustva nego onog čije iskustvo i vještina bolje odgovaraju potrebama radnog mjesta, ali imaju prazninu u životopisu.

Razlog tome su mitovi poput "nešto mora biti pogrešno s tom osobom", "da su stvarno dobri, već bi ih netko drugi do sada zaposlio", ili "da su njihove vještine zastarjele". Dok god svi poslodavci razmišljaju kako bi netko drugi uzeo te djelatnike "da su stvarno tako dobri", svi su na gubitku, i poslodavci koji gube potencijalno vrijednog i vrlo odanog djelatnika, sami djelatnici i njihove obitelji, i gospodarstvo u cjelini.

Kakvo je vaše iskustvo?

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.