Jednostavni postupci koji će osvježiti vaš dan

Ramiro

Često prikupljamo snagu, vrijeme i ostale resurse kako bismo snažno krenuli naprijed, a zaboravljamo da se do svakog cilja dolazi mallim koracima. Oni nam omogućuju bolje planiranje, lakše posvećivanje svakom od njih i manje resursa za njihovo obavljanje.

Umjerenost je često ključ (dugoročne) uspješnosti.

Jeste li znali da je za dugoročnu uspješnost ponekad važno namjerno izbjegavati prevelik i prebrz razvoj?

Kad postavimo neki cilj (npr. da danas pročitamo 3 članka) ponekad nam se dogodi da u naletu motivacije napravimo i puno više od toga (npr. pročitamo 20 članaka). Iako nam se to na prvi pogled može činiti odličnim, jer smo napravili puno više od očekivanog, važno je zapitati se je li takav razvoj dugoročno održiv? Primjerice, ako pročitamo 3 članka u jednom danu, možemo  im se posvetiti u  dovoljnoj mjeri da iz njih izvučemo i zapamtimo korisne informacije. Isto tako, pročitamo li 20 članaka, sigurno možemo i iz njih dobiti puno korisnih informacija. No, kako naš mozak ima ograničen kapacitet, povećanjem broja informacija koje percipiramo lakše gubimo fokus i time smanjujemo vjerojatnost da ih sve kvalitetno zapamtimo i integriramo. Tada se može dogoditi da čitanjem 20 članaka zapravo zapamtimo manje informacija nego da smo pročitali samo 3. Drugim riječima, ponekad je važno svjesno usporiti usvajanje informacija o nekoj temi (npr. danas ću pročitati barem 3 članka ali ne više od 5), kako bi osigurali da naš razvoj u tom području  bude dugoročno održiv i smislen.   

Zato postavite jasan i realan okvir vaših razvojnih ciljeva i ne bojte se razvijati umjerenom brzinom, jer to povećava vjerojatnost vaše dugoročne uspješnosti!

Smijeh je vrlo učinkovit, a potpuno besplatan i prirodan lijek.

Jeste li znali da se djeca nasmiju 400 puta na dan, a odrasli svega 15 puta?

Istraživanja pokazuju da je smijeh uistinu učinkovit lijek, jer u našem tijelu pokreće brojne pozitivne fiziološke promjene. Konkretno, smijeh jača naš imunološki sustav smanjujući hormon stresa, te povećavajući zastupljenost imunoloških stanica koje se bore protiv infekcija. Također, smanjuje bol jer opušta i održava naše mišiće opuštenima još 45 minuta nakon smijanja. Drugim riječima, smijanje je najbrži i najpouzdaniji način da svoje tijelo nakon različitih napora vratimo u ravnotežu. Istraživanja pokazuju da nam humoristično sagledavanje trenutačne situacije olakšava nošenje s njom, jer nam ulijeva nadu da će se stvari promijeniti na bolje te povećava našu usredotočenost i sposobnost rješavanja problema. On nam pomaže i da se brže i kvalitetnije povežemo s drugim ljudima ili pak uspješno riješimo nesporazume kada se pojave. A najbolja vijest od svega je ta da je smijeh zabavan, besplatan i jednostavan za upotrebu. 

Stoga razvucite osmijeh preko lica, ispričajte vic ili pogledajte neku dobru humorističnu seriju. Aktivno stvarajte prilike za smijeh, jer tako poboljšavate  emocionalno i fizičko zdravlje i sebe i drugih, dodatno razvijate kvalitetu odnosa te čak i dodajete godine vašim životima.

Ples nas štiti od starenja

Jeste li znali da ples pozitivno utječe na brzinu razmišljanja i kvalitetu pamćenja i u starijoj dobi?

Istraživanja ukazuju  da ples može značajno poboljšati zdravlje našeg mozga. Istraživači su proučavali učinak  11 različitih vrsta tjelesnih aktivnosti (poput biciklizma, golfa, plivanja, tenisa, itd.) na rizik od demencije u starijoj životnoj dobi. Na njihovo iznenađenje, otkrili su da od svih 11 aktivnosti jedino ples značajno smanjuje rizik od demencije kod sudionika. Što je to što ples čini posebno blagotvornim za zdravlje našeg mozga? Prema istraživačima, ples je posebna vrsta tjelesne aktivnosti, jer uključuje intenzivan mentalni napor koji usporava gubitak stanica u hipokampusu (područje važno za stvaranje novih uspomena i pamćenje novih činjenica), što se prirodno događa kako starimo, te time smanjuje rizik od demencije. Također, poboljšava i naše  kognitivne vještine, jer potiče stvaranje novih neuronskih veza u dijelovima mozga zaduženim za odlučivanje i prostorno prepoznavanje. Uz sve to, ples potiče socijalnu interakciju, što nam poboljšava raspoloženje, jer povećavaju razinu serotonina (hormona sreće). Stoga pronađite 5 minuta  dnevno, uključite radio i pronađite ritam pogodan za plesanje jer je upravo toliko vremena dovoljno da značajno povećate osjećaj sreće i očuvate mozak vitalnim.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.