Blog post menadžer

Kako poštovanje prema zaposlenicima može doprinijeti poslovanju?

Ana Matešić

Kakav menadžer želite biti? Jednostavno je pitanje na koje, svjesno ili nesvjesno, odgovarate svojim svakodnevnim ponašanjem na radnom mjestu.

Odnosite li se prema kolegama i podređenima s poštovanjem, tako da se osjećaju cijenjeno i vrijedno ili se nakon razgovora s vama osjećaju malo, nepoštovano i isključeno. Upravo se način na koji tretiramo druge pokazao vrlo važnim u definiranju poslovnog uspjeha menadžera te ostvarivanja željenog utjecaja i poslovnih rezultata.

Istraživanja su pokazala da neuljudnost na radnom mjestu ima negativan utjecaj na radni učinak i krajnje ishode u poslovanju. Neuljudnost se odnosi na nepoštivanje i nepristojnost prema suradnicima, a uključuje razna ponašanja kojima omalovažavamo druge, poput neprikladnih šala ili sarkazma koji zaposlenici doživljavaju kao ismijavanje i zadirkivanje. Kad se osvrnete oko sebe ili prisjetite neke radne atmosfere (kojoj ste svjedočili ili bili dio nje), vjerujem da ćete se moći dosjetiti izjava poput: „Da sam htio tvoje mišljenje, pitao bih“, raznih pogrdnih riječi ili „bezazlenih situacija“ poput ignoriranja i nepozdravljanja.  Istraživanja su pokazala da neuljudno ponašanje na radnom mjestu ima utjecaj na pad motivacije zaposlenika, pritom je 66% zaposlenika imalo manji radni učinak na poslu, 80% njih je gubilo vrijeme brinući i promišljajući o tome to se dogodilo, a 12% je napustilo radno mjesto. Osim utjecaja koje neuljudno ponašanje ima na zaposlenike koji su mu direktno izloženi, njegovi negativni učinci odrazili su se i na zaposlenike koji su bili samo promatrači takve situacije. Bilo da je riječ o direktnoj ili posrednoj izloženosti neljubaznim riječima, zaposlenici su češće previdjeli važne informacije, trebalo im je više vremena da donesu odluke, te su bili skloniji raditi greške u zadacima.

Bilo da je riječ o radnoj okolini, kod kuće ili bilo kojem društvenom okruženju, neljubaznost vrlo lako može postati obrazac našeg uobičajenog ponašanja prema drugima. Naročito u stresnim situacijama ili kad se osjećamo preopterećeno, skloniji smo reagirati neljubazno po automatizmu (iz ljutnje, straha ili tuge). Osim toga, menadžeri često brinu hoće li ostvariti manji autoritet ako se ponašaju „premekano“. No upravo suprotno, velika važnost ljubaznosti na radnom mjestu pokazala se prilikom postavljanja jednog od najvažnijih pitanja u liderstvu: „Što ljudi najviše žele od svojih lidera?“. U istraživanju u kojem je sudjelovalo više od 20 000 zaposlenih diljem svijeta, odgovor je bio vrlo jednostavan – poštovanje.  Osjećati poštovanje bilo je važnije od priznanja i uvažavanja, korisnih povratnih informacija, čak i prilika za učenje. Oni koji su se osjećali poštovano su bili zdraviji, fokusiraniji, imali su veće šanse da ostanu u organizaciji te su bili znatno angažiraniji.

Učinak neuljudnog ponašanja utječe na naše emocije, motivaciju, radnu produktivnost i kako tretiramo druge. Utječe čak i na pažnju i može umanjiti naše mentalne sposobnosti.  Upravo zato, imajte na umu koliku moć imaju vaše riječi i postupci te priuštite ljudima oko sebe trenutke priznanja, pohvale i podrške. Imajte na umu da male stvari puno znače. Pozdravite i nasmiješite se suradniku u prolazu, zahvalite na pomoći, zaista slušajte onoga tko vam se obraća. U situacijama neslaganja ili konflikta, izrazite svoje mišljenje i dajte povratnu informaciju, na ljubazan način i s poštovanjem!

Ljubaznost i poštovanje pokreću ljude. Upravo vi budite izvor i poticaj motiviranosti, produktivnosti i pozitivne radne atmosfere. Neka zaposlenici u vama vide pravog lidera koji je srdačan i sposoban, a oni će s radošću ostvarivati fantastične rezultate. I zato se u svakoj situaciji interakcije sa zaposlenicima, zapitajte kakav menadžer želite biti?

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.