Blog post menadžer

Kako se prepoznaje menadžer?

Igor Pureta

Ako ste mislili da se voditelj prepoznaje po besprijekornom životopisu, teško ste se prevarili jer postoje puno važniji parametri procjene!

Ako ste mislili da se voditelj prepoznaje po besprijekornom životopisu, teško ste se prevarili. Izvrstan životopis osigurava dobru reputaciju, iskustvo navedeno u njemu je važno, ali ne i nije najvažnije u procjeni. Ljudi s kojima će raditi i kojima će pristupiti neće čitati njegove kvalifikacije prije razgovora s njim. Na kraju, neće im biti bitno kakav je voditelj na papiru. Puno će im važnije biti kako se odnosi prema njima. Upravo je odnos prema zaposlenicima i rezultat koji postiže ono što menadžera čini menadžerom i po čemu se prepoznaje. Kako se onda ponašati kao pravi menadžer?

Bez obzira na razloge, kada se vođa pojavi pred svojim ljudima mora poštivati određena očekivanja. Prvo od tih očekivanja je da mora biti odjeven sukladno ulozi koju ima. Ljudi imaju naviku pretpostaviti da je ono što vide upravo ono što će dobiti. Također, odijevanje za određenu ulogu nas stavlja u drugačije stanje svijesti. Preduvjet da se ponašamo kao menadžer je da se tako i osjećamo. Ako se osjećamo kao menadžer, izgledom i stavom ćemo lakše utjecati na poslovne situacije i to na ljudima prihvatljiv način. Takvim pristupom menadžer daje svojim ljudima dobar primjer kako se treba odnositi prema ljudima, poslu i svijetu općenito.

Otvoren, samopouzdan i elokventan menadžer

Nadalje, slici uspješnog voditelja pripadaju i otvorenost, samopouzdanje te govorništvo. Ako ste u ulozi voditelja i mislite da vam te kvalitete nedostaju jako je važno da ih steknete. Kao i kod svakog novog učenja bit će teškoća. Učenje će vam olakšati odabir neke osobu za uzor i njeno oponašanje dok vam potrebna ponašanja ne postanu navika. Te navike se stvaraju kroz svakodnevni rad na samome sebi. S dobrim uzorom postajemo i sami dobar uzor, što je iznimno bitna karakteristika voditelja. Voditelj je uzor i inspiracija svojim ljudima. Stoga će oni sami često će postati uzori ljudima oko sebe, bez obzira radi li se o poslovnom ili privatnom životu.

U verbalnoj komunikaciji voditelji su jasni te brzo i lako dolaze do srži problema. Znaju da je zakukuljenost i odugovlačenje štetno i nepotrebno te. Znaju i da će im se kredibilitet umanjiti čim netko prepozna da u govoru nije sve kako treba. A prepoznati će, jer ljudi uvijek prepoznaju kada im netko nešto skriva. Čak i ako je većina članova vašeg tima neiskusna u tom pogledu, uvijek postoje oni koji to nisu. Tajenje ili davanje lažnih informacija će brzo biti otkriveno. Stoga prema svima budite iskreni. Ljudi su najvažniji subjekti u svakodnevnom poslovanju. Uzajamno poštovanje, te iskrenost, povjerenje i razumijevanje su ključni za uspjeh u bilo kojoj situaciji, pa tako i na radnom mjestu.

Poslušajte što vam žele reći

Dio verbalne komunikacije su i odgovori na pitanja, naročito ako su to ona pitanja na koja ne želite odgovoriti! Naravno, postoje pitanja na koja menadžer u tom trenutku nije u mogućnosti odgovoriti zbog raznih razloga. U takvim trenucima izbjegavajte davanje polu-odgovora ili laganje. Radije recite kako na to pitanje trenutačno ne može odgovoriti. To ne smije postati izlika za svako teže pitanje i čim budete u mogućnosti objasnite timu što se uistinu događa. Iskrenost, kao što je već spomenuto, stvara povjerenje, a povjerenje veću uključenost u rad i inovativnost.

Najbolje što menadžer ponekad može napraviti je poslušati probleme i izazove s kojima ljudi susreću. I tada nije važno radi li se o privatnim ili poslovnim pitanjima. Pravite zabilješke i dođite s rješenjem čim se pruži prilika. Nekima od njih ovim postupkom možete bitno promijeniti način na koji rade i način na koji se odnose prema poslu. Oni od voditelja očekuju da je kompetentniji od njih u svim situacijama, pa stoga upravo vama i postavljaju ta pitanja. Lanac je snažan onoliko koliko i najslabija karika. Vaš je posao da osigurate čvrstoću lanca svoga tima. Vi trebate priječiti da u njemu postoji karika toliko slaba da može nepovoljno utjecati na čitav tim.

Važno je kakav dojam ostavljate

Uz sve to pravi se menadžer ponaša pravedno prema svima. I to bez obzira jesu li mu nadređeni, podređeni ili su u istoj hijerarhijskoj razini s njim. Budite konzistentni, pravedni i iskreni. Menadžer koji izgubi poštovanje svog tima teško će ga ponovno steći. Dok ga ne stekne tim neće imati nikoga u kome će pronaći toliko potrebno povjerenje i zaštitu. Kuda god idete, ponašajte se u skladu sa svojom ulogom. Posao menadžera nikad, pa niti izvan radnog vremena, ne prestaje.

Dojam koji ostavljate, u iznimno kompetitivnom poslovnom svijetu u kojem se nalazimo, je jako bitan. Menadžer zna ili bi trebao znati da ljude nije briga je li on prethodnu noć slabo spavao. Ljudi uvijek od njega očekuju najbolju razinu izvedbe. Od menadžera se očekuje i da svako njegovo pojavljivanje i razgovor izgledaju pozitivno. I to bez obzira kakav ga problem ili više njih muči. Za stav koji pokazuje, riječi koje govori, govor tijela i izrazi lica misli da nitko ne primjećuje i vara se. Njima također pridonosi vrijednostima koje menadžer stvara kod drugih i donosi u komunikaciju. Stoga, proučite sami sebe ili dozvolite drugima da vam upute povratne informacije. Tako ćete brže saznati koji su vaši prostori za napredak i intenzivno radili na njima. Puno ljudi oko vas to očekuje i, što je najvažnije, treba!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.