Karijera se promišlja strateški

Igor Pureta Igor Pureta

Karijera je jedan od segmenata našeg života kojeg je važno imati u svojim rukama, a često mislimo da će se netko drugi pobrinuti za nas.

Karijeru treba planirati

Karijera je jedan od segmenata našeg života kojeg je važno imati u svojim rukama. I koliko god bismo željeli da netko drugi obavlja stvari umjesto nas i brine se o njima upravo je karijera među onima koje trebamo paziti i planirati. Kako bismo osigurali svoj dugoročni razvoj moramo se prisiliti i izdvojiti vrijeme za njezino redovno strateško promišljanje. I baš kao što ćete vjerojatnije otići na vježbanje ako za to imate društvo, slične tehnike uspostavljanja discipline možete primijeniti i ovdje. Bitno je i imati jasnu ideju o svojim profesionalnim ciljevima, ali i o tome što vam je potrebno da ih ostvarite. Zamislite sebe za pet godina i sastavite svoj životopis kako ga vidite tada. Navedite i posebne vještine koje ćete morati razviti, kao i diplome ili certifikate koje možda morati steći.

Također treba uložiti vrijeme u dugoročne projekte i raditi nešto što će pokazati da možete odrađivati takve strateški smislene zadatke. Možda ćete napisati novu knjigu, potaknuti lansiranje novog proizvoda ili reorganizirati neki sustav. A čak i ako mislite ostati u istom poduzeću, bitno je izgrađivati i vanjsku reputaciju. Možete pisati stručne članke, prijavljivati se da držite govore na konferencijama ili aktivno sudjelovati u nekom stručnom udruženju. Jedno istraživanje je pokazalo da novi zaposlenici dobivaju 18 – 20% veću plaću od onih koji su na to isto mjesto unaprijeđeni interno.

Karijera da promjenom poduzeća

Promijenite karijeru promjenom poduzeća

Većina nas zamišlja karijeru kao napredovanje kroz menadžment hijerarhiju poduzeća. No, izgleda da se da percepcija mijenja među mlađom populacijom. Prema nedavno provedenom istraživanju svega jedna trećina Amerikanaca napredovanje kroz mendažment poduzeća smatra napredovanjem karijere. Istraživanje je obuhvatilo Amerikance rođene između 1946. i 1995. godine te pokazalo da je svega četvrtina zaposlenih zainteresirana postati menadžerima. Steve Wolfe, koji je predvodio istraživanje, kaže kako k tome sve više milenijalaca danas žele biti stručnjaci za određeno područje. Istovremeno žele izbjeći obavezu koju menadžersko mjesto nosi i ne želi upravljati drugim ljudima. Možda bi trebali postati poduzetnici?

Ipak, više su od prethodnih generacija zainteresirani za napredovanje u karijeri. Milenijalci ne bježe od osobne odgovornosti, ali ne žele odgovornost za druge. Čini mi se da im netko treba objasniti da nema karijere menadžera ili poduzetnika bez odgovornosti za sebe i za druge. Problem je također i u lošem imidžu menadžerskog života, života uz menadžment i percepciji da on zapravo zaposlenike odvlači od onoga što je uistinu bitno. Neka poduzeća poput Alphabeta ili Oraclea kreirala su stoga posebne karijerne putanje koje ne vode ka menadžerskim pozicijama. To su individualne karijerne putanje koje se u ovim tehnološkim poduzećima razvijaju paralelno s menadžerskim putanjama. Poanta je da pojedinci mogu biti jednako uspješni neovisno koju karijernu putanju odabrali. Kakva je situacija u vašem poduzeću? Znate li vi što ćete s ljudima koji ne žele biti menadžeri?

Karijera u skladu s osobnim vrijednostima

Vaše vrijednosti određuju karijerni put

Karijera svakom zaposlenom čovjeku znači puno, a nekima je sama karijera glavni cilj pa pokušavajući doseći što veći ili bolji karijerni status. Kako to čine ovisi o vrijednostima kojima se vode. Nekima je karijera najvažnija pa se koriste svim sredstvima da bi je postigli, a drugi pak žele da karijera bude odraz njihovih vrijednosti. Theresa Laurico je žena koja karijeru gradi u skladu sa svojim vrijednostima. Započela je kao radio, televizijska te zatim glazbena producentica. Sve dok jednoga dana nije doživjela egzistencijalnu krizu te se zapitala je li ono što radi uistinu vrijedno njezinog života, svakog njezinog udaha, jedinog života koji ima. Kada je shvatila da je odgovor negativan, posvetila se kreiranju medija koji će čovječanstvu pomagati da napreduje i ostvari kakav-takav rezultat.

Pokrenula je SocialLIGHT, gdje je LIGHT skraćenica od Leaders Impacting Global Humanity Today. Prvu konferenciju koju je organizirala otvorio je sam Sir Richard Branson, a prisustvovalo joj je 1.000 poduzetnika i lidera. Danas je SocialLIGHT najveće poduzeće za evente u Kanadi, a fokusira se na utjecaj i doprinos svijetu. Stvaraju privatno-javna partnerstva kako bi potaknuli građansku akciju. Nedavno su se tako udružili s Intuit/QuickBooks kako bi pokrenuli Project 10K kojemu je cilj u 2017. godini osigurati financijsku pismenost za 10.000 poduzetnika početnika.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.