Komunikacija među generacijama je naš problem

Igor Pureta

I stari i mladi se tuže na onu drugu generaciju i način na koji komuniciraju sa svijetom, no kako ta komunikacija izgleda zaslužni smo samo mi sami.

Komunikacijske vještine među generacijama.

Što stari, što mladi se tuže na onu drugu generaciju i način na koji komuniciraju sa svijetom. Kako ta komunikacija izgleda zaslužni smo, zapravo, samo mi sami. Taj generacijski jaz nije ništa posebno ukoliko mu mi ne damo takav prizvuk! U poduzećima često postoji generacijski jaz, a ponekad svjedočimo i tome da se iskustvo odbacuje. No, mora li među generacijama uistinu postojati nerazumijevanje? Je li moguće profitirati na njihovim različitim pristupima radu i različitim vještinama i znanjima? Možda, ukoliko im se pomogne da te različitosti prihvate i uče jedni od drugih! I to kreiranjem raznovrsnih timova, baziranih na vještinama, a ne na godinama. Mlađe kolege mogu profitirati od iskustva i znanja starijih. Stariji mogu naučiti ponešto o novim tehnologijama ili nekim bržim načinima rješavanja zadataka. Bitno je pritom da se svi djelatnici osjećaju povezani i angažirani te da osjećaju kako se njihov rad cijeni.

Susreti različitih generacija mogu stvoriti određene napetosti. No ,uz dobro upravljanje te napetosti mogu dovesti do još bolje suradnje i inovacija. Učinkoviti lideri pomažu timovima da razriješe svoje različitosti i shvate kako svatko posjeduje vrijednosti kojima može doprinijeti timu. Bitno je utvrditi procese koji će djelatnicima omogućavati da izraze svoju zabrinutost i razriješe konflikte na produktivan način.

Komunikacija s tisućama na Linkedinu

Komunikacijske vještine na Linkedinu

Komunikacija među generacijama je naš problem

Komunikacija putem društvenih mreža je svuda oko nas, pa nam se čini da je komunikacija neprestana. Kod ove žene i jest! Teško nam je komunicirati i s nekoliko stotina osoba, a često i ne znamo što se s većinom njih događa. Postoje i oni kojima ni tisuće kontakata nisu dovoljne! Pogodite koliko kontakata ima najumreženija žena na LinkedInu? Stacy Donovan Zapar ima preko 40.000 kontakata i – 100.000 neodgovorenih zahtjeva.

Mnogi sa sumnjom gledaju na osobe koje imaju tako puno kontakata. Stacy smatra da u njezinom poslu to ima smisla jer ona se bavi treninzima i traženjem talenata. Također drži da to ima smisla i za ljude koji rade u prodaji ili se bave razvojem poslovanja. Prema Stacyinom mišljenju, korisno je povezati se s ljudima koji joj mogu pomoći, kao i ljudima kojima ona može pomoći. Upravo to naglašava kao vrlo bitno: da vas ne doživljavaju kao nekoga tko samo "uzima". Umjesto toga, treba nastojati razviti iskren odnos s ljudima. "Morate biti iskreni, svoji, autentični i transparentni", kaže Stacy. Ona provodi jedan sat dnevno odgovarajući na pitanja i pomažući ljudima u njihovoj potrazi za poslom.

Lijepa riječ je osnovna komunikacija

Komunikacijske vještine i lijepa riječ idu zajedno

Komunikacija među generacijama je naš problem

Stara izreka kaže da lijepa riječ otvara mnoga vrata pa i ona željezna. Nedavno je ovakva komunikacija dobila i sasvim novo značenje. Lijepa riječ driješi kesu! Vlasnik kafića Petit Syrah, u sunčanoj Nici, dosjetio se kako da se na učinkovit način unaprijedi komunikacija između zaposlenika i klijenata. Mada je motivacija ovoga puta bila namijenjena klijentima. Odnedavno je uveo cjenik u svom kafiću i to takav koji klijentima honorira lijep i pozitivan način komuniciranja s osobljem! Naime, ukoliko u Petit Syrah naručite samo "kavu", platit ćete je astronomskih 7 eura. Ukoliko naručite "kavu, molim vas", platit ćete je 4,25 eura. A ako naručite s "Dobar dan, jednu kavu, molim vas", to će vas koštati svega 1,40 eura!

Sve je počelo kao šala jer su za vrijeme ručka gosti dolazili u kafić preopterećeni poslom. Pod stresom su znali biti grubi prema konobarima. Vlasnik kafića, Fabrice Pepino, to je teško podnosio. On je od svog osoblja tražio da budu prijazni prema klijentima, a ovi im to nikako nisu uzvraćali. Priznaje da nikada nije naplatio kavu 7 eura. Zato sada gosti, uglavnom stalna klijentela imaju za njega poseban pozdrav sa smiješkom! "Dobar dan, vaša visosti, možete li mi, molim vas, poslužiti jednu od vaših predivnih kava".

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.