Kreativnost vodi do ljubavi i socijalne pravde

Igor Pureta

Dan turbana jedan je od primjera kako se mladi nastoje oduprijeti rastućim polarizacijama u društvenim podjelama uz kreativnost.

Prihvatite različitosti koje nadopunjuju vaše vrijednosti.

Posljednjih smo godina paraleleno svjedoci velike solidarnosti i rastućih polarizacija u društvu. Kreativnost koju donosi Dan turbana jedan je od primjera kako se mladi nastoje oduprijeti tim podjelama. Iako se prema nazivu teško može zaključiti da se radi o aktivnosti koja bi nadahnjivala ljude da unaprijede svoju kreativnost i potaknu druge na razmišljanje Dan turbana je upravo to! Utemeljen 2004. Međunarodni dan turbana obilježava se 14. travnja te širi ideje ljubavi, vjere i društvene pravde. Iako većina ljudi turban doživljava kao obilježje muslimana i nasilja, tradicionalno je on simbol ljubavi, vjere, nesebičnosti, solidarnosti i vjerske slobode.

Tako u Norveškoj zajednica mladih sikha još od 2009. organizira Norveški dan turbana s procesijom, demonstracijom borilačkih vještina i dijeljenjem hrane svima, bez obzira na porijeklo ili vjersku pripadnost. Svima koji to žele šarenim turbanima omataju se glave. U Oslu su 2015. napravili i najveće srce na svijetu sastavljeno od ljudi s turbanima na glavi. Ovim srcem željeli su prenijeti poruku ljubavi i obgrliti različitosti u Norveškoj. U New Yorku je prvi Dan turbana organiziran 2013. kako bi se pomoglo ispraviti krive percepcije te širiti vrijednosti ljubavi i socijalne pravde. Za nadati se je da će se Dan turbana proširiti, ali ne samo kao manifestacija tijekom koje se svi dobro zabavljaju već kao manifestacija koja će pomoći svima nama da pronađemo ljubav u sebi i drugima!

Kreativnost i političari

Organizacijska kultura pod uplivom menadžera političara

Ako riječ kreativnost i povezujemo s političarima obično je to u nekom negativnom smislu. Tu i tamo se potkrade neka vijest koja kreativnosti i političara veže u pozitivnoj konotaciji. Michael Bloomberg neće ostati zapamćen samo kao gradonačelnik New Yorka s najdužim stažom, već i kao osoba koja je odlučna pomoći i drugim gradonačelnicima u unaprjeđivanju njihovih gradova. Putem zaklade Bloomberg Philanthropies 2013. pokrenuo je Mayors Challenge: natjecanje s fondom od 9 milijuna dolara u kojem čelnici gradova mogu osvojiti sredstva za projekte koje osmisle. Svake godine takmičenje se fokusira na drugu regiju svijeta.

Preko SAD-a i Europe ove se godine stiglo do južnoameričkih i karipskih gradovi. Pozvano je 900 gradova, a svoje prijedloge poslalo je njih 290. Do kraja godine, jedan od gradonačelnika osvojit će 5 milijuna dolara za svoj projekt, a drugih četiri po milijun. Kriteriji su vizija ideje, potencijalni učinak, plan aktivnosti i potencijal daljnjeg širenja. U srpnju će se finalisti okupiti na dvodnevnoj radionici u Bogoti gdje će učiti kako na najbolji način iznositi svoje prijedloge, tražiti podršku i prikazati učinkovitost svojih ideja. Želja je bila izazvati ih da razmišljaju inovativno i smjelo. Ali i potaknuti gradonačelnike na međusobnu suradnju te na kopiranje uspješnih rješenja u drugim gradovima. Iskustvo je pokazalo da čak mnogi gradovi koji nisu osvojili sredstva ipak nastavljaju razvijati svoje ideje. Možda kad Europa sljedeći put dođe na red i neki naš političar prijavi projekt! Svakako im javite da zaklada postoji.

Resursi za dobrobit zajednice

Ljudski resursi za dobrobit zajednice

Arcadia Mobile Market je neprofitna inicijativa pokrenuta u Washingtonu kako bi se postojeći, ali oskudni resursi koristili za dostavu zdravih namirnica u siromašne gradske kvartove. Na žalost, u SAD-u, gdje su svi izračuni tmeljeni na novcu, siromašna naselja imaju loše opskrbljene trgovine čak i ukoliko se trgovine nalaze u njihovom susjedstvu. Naročito je u takvim situacijama vidljiv manjak svježeg voća i povrća. Stoga je inicijativa kupila školski autobus te ga preuredila u trgovinu na kotačima. No, autobus ne služi samo kao trgovina, već predstavlja resurs zajednice za unaprjeđenje zdravlja i educiranje. Članovi udruge kupcima nude recepte te drže demonstracije kuhanja. Posjećuju i škole gdje održavaju radionice i uče djecu o zdravlju te ekološkim i gospodarskim učincima različitih hranidbenih sustava.

Sada, s dva autobusa, imaju deset stanica i voze pet dana u tjednu od svibnja do listopada. Zaustavljaju se i kod nekoliko klinika diljem grada. Pokrenuli su i Fruit and Vegetable program liječničkih recepata kojim povezuju djecu s pružateljima zdravstvenih usluga. Liječnici djeci daju recepte za voće i povrće kojima djeca dobivaju popuste te tako pomažu promijeniti prehrambene navike, smanjiti pretilost i poboljšati zdravlje. A svojim savjetima pomažu i pokrenuti slične programe diljem Amerike. Kod nas voća i povrća ima još uvijek na pretek, a sve više je i onog iz organskog uzgoja koje bi trebale biti i zdravije i ukusnije.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.