Ljudi na koje se poduzeće može osloniti

Igor Pureta

Poduzeće funkcionira kako treba upravo zbog ljudi koji svakodnevno rade svoj posao. Znate li koji su oni i obraćate li pažnju na njih?

Okupite ljude na koje se možete osloniti.

Trenutačna ekonomska situacija u kojoj se nalazi naša država rukovoditeljima daje premalo prostora za razmišljanje o bilo čemu. Osim o temama koje su problematične same po sebi za pojedinca i poduzeće. To su visoka davanja državi, pogrešna obrazovna politika, visoka nezaposlenost. Nezaposlenost pogotovo među mladima koji tek stupaju na tržište rada, teško pronalaženje potrebnog broja kvalificiranih radnika, a kad ih nađemo njihovo obučavanje i upućivanje u rad, vraćanje kredita, naplata dugovanja kako bi se na vrijeme isplatile plaće, i sl. Među takvim mislima vrlo je malo mjesta za stvari koje se odvijaju manje ili više normalno. Na njih mi i poduzeće obraćamo pažnju tek kad i one dosegnu status – problema.

Tako nam se događa da previdimo neke od naših svakodnevnih rukovoditeljskih obaveza i to najčešće - posvećivanje pažnje našim radnicima. I to ne bilo kojim! Kad pogledate strukturu radnika koju ima vaše poduzeće velika je vjerojatnost da imate određeni broj mladih milenijcima. To su osobe koje su tek nedavno završile neko formalno obrazovanje. Neovisno o osobnim preferencijama i sposobnostima, zahtijevaju prilično vašeg vremena i truda. Ta, trebaju steći potrebne poslovne kompetencije za uspješan rad. Tako se vi između brojnih vlastitih obaveza navedenih na početku teksta posvećujete njihovom razvoju! Za to vrijeme, čitava vojska ljudi u organizaciji pristojno i samozatajno obavlja posao i bez vašeg uplitanja i nadgledanja.

Ti radnici već dulje vrijeme rade za poduzeće. Naučili ste ih sve što mislite da trebaju znati o organizaciji i poslu koji obavljaju. Stekli su određeno poslovno iskustvo, pa mogu samostalno obavljati posao u svome području odgovornosti. Vi ste se već davno uvjerili u njihovu kvalitetu i zaključili da im s punim povjerenjem možete povjeriti dio poslovanja.

Znate li tko su?

Veliko je bogatstvo imati ljude na koje se možete osloniti. Oni su uvijek tu, rade svoj posao predano, odgovorno, kvalitetno i bez velike buke te ga završavaju na vrijeme. Smatraju da to kako rade dovoljno govori o njihovoj kvaliteti. Vi ćete to primijetiti i dati im do znanja da ste zadovoljni s time što su napravili. Međutim, umjesto toga, nerijetko nailaze na vašu potpunu nezainteresiranost za njih! Reagirate tek ukoliko dođe do problema u tom uhodanom procesu, na koji više niste niti namjeravali obratiti neku posebnu pažnju. Zato je jako važno da što prije osvijestite ovu veliku zabludu i konačno prestanete misliti da je to normalno! Ti ljudi svakodnevno predano rade i najmanje što im možete zauzvrat dati je primjećivanje njihovog uspješnog rada, davanje pohvala za njega te javno isticanje njihove kvalitete u poduzeću.

Recite jasno i glasno i njima i svima u poduzeću da prepoznajete i cijenite njihov dobro obavljen posao. Uputite i mlade da se na njih ugledaju! Vjerojatno puno vremena proteklo od njihovog obrazovanja pa nemojte očekivati da će vam svakodnevno dolaziti s pregršt novih ideja. Ti ljudi imaju uhodane načine razmišljanja i rješavanja problema te ih koriste kako bi razriješili što više svakodnevnih situacija. U pravilu neće posvećivati pažnju osmišljavanju novih načina poslovanja. Uglavnom će prihvatiti promjene koje osmisle drugi i koje im mogu olakšati ostvarenje ciljeva. Ono što očekuju od vas je da poštujete njihovu manju toleranciju prema rizicima. To su u pravilu zreli ljudi koji za sebe i za svoju obitelj žele imati određenu sigurnost, pa im i samo razmišljanje o velikim promjenama budi negativne asocijacije.

Stvar je u sitnicama

I zato im je, umjesto užitaka u otkrivanju novih poslovnih kontinenata, važnije da imaju siguran posao. Kao i da su adekvatno nagrađeni za svoj rad kojeg, sjetite se, obavljaju posve kvalitetno i samostalno. Nije nužno da nagrada bude u bonusima i povišicama, iako i to dobro dođe za rješavanje svih problema koje imaju.

Ono što im svakako možete ponuditi i što će sigurno jako cijeniti, jest mogućnost balansa privatnog i poslovnog života. Pritom imajte na umu da oni obave posao bez obzira koliko im je vremena za njega potrebno. Oni paze na svoju obitelj. Važno im je djecu dočekati ispred vrtića kad i ostali roditelji, a ne da im dijete čuvaju spremačice. Postoji mogućnost da se brinu i za nekog starijeg. Važno je da ga otprate do bolnice ili ambulante ili da im donesu nešto iz trgovine. Jedan sat kasnijeg dolaska ili ranijeg odlaska oni će sigurno nadoknaditi.

Možete im ponuditi i mogućnost osobnog razvoja i stručnog usavršavanja. To za njih znači da poduzeće dugoročno računa s njihovim angažmanom, što im daje i toliko potrebnu sigurnost. To su ljudi koji razumiju da u poduzeću ne može biti više rukovoditelja od radnika. Te da je za penjanje po hijerarhijskoj ili projektnoj ljestvici potrebno kako vremena, tako i znanja i iskustva. Stoga će se rado odazvati takvim usavršavanjima. Potrebno je da u njima vide smisla i ako su oni koji im pružaju to usavršavanje kompetentni i sposobni prenijeti željeno znanje.

Učvrstite povjerenje u poduzeće

Ove će, naizgled, sitnice omogućiti da u tim ljudima učvrstite sigurnost u poduzeće u kojem rade te stvorite pozitivnu atmosferu. Za razliku od godinama i stažem mlađih kolega u poduzeću, oni neće napustiti radno mjesto. Bit će latentno i tiho nezadovoljni. Svoje će nezadovoljstvo prenositi i na kvalitetu posla koji rade, ali na ostale zaposlenike, što je pogubno za produktivnost i moral u poduzeću. Neformalne linije komuniciranja su puno snažnije od onih koje vi ili vaši neposredni suradnici – rukovoditelji možete ikad uspostaviti i kontrolirati. Stoga ovim svojim postupcima osigurajte da preko njih prokolaju informacije o tome da vaše poduzeće prepoznaje, cijeni i nagrađuje lojalnost i dobar rad.

I zato, izbjegavajte se prema vašim tihim i vrijednim radnicima odnositi s nemarom, jer ga oni doživljavaju kao podcjenjivanje njihovog rada, a i njih kao osoba. Umjesto toga, poklonite im pažnju koju zaslužuju i koristite svaku priliku da im pokažete koliko su važan dio vaše organizacije, pa će oni i ostati neprocjenjiv faktor vašeg uspjeha.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.