Menadžer dvadeset i prvog stoljeća

igor pureta i480
Igor Pureta
19 rujna, 2014

Menadžer već sad ima puno problema ostati u koraku s vremenom, a tek smo na početku 21. stoljeća.

menadzer dvadeset i prvog stoljeca i1200

Svi znaju da je dobra ideja premalo za poslovni uspjeh nekog poduzeća, kao i da poduzeće čine prije svega ljudi. Ono u čemu poduzeća griješe, smatra Denise Kingsmill, savjetnica britanskih poduzeća, jest da se prevelik naglasak stavljaju na osobu menadžera. Drugim riječima, previše se moći, i stvarne i ideološke, pripisuje tim odabranim ličnostima koje netko smatra liderima. Od njih se očekuje vizionarstvo te veliki preobražaji. To nije čudno, teorija vodstva je zapravo i počela proučavanje karakteristika snažnih ljudi. Kasnije se proučavanjem njihovih karakteristika željelo razviti te karakteristike i kod drugih ljudi, no to je druga priča. Kingsmill, nasuprot tome, smatra da su zapravo jaki timovi, s jasnom svrhom te potrebnim sredstvima za ostvarivanje svoje uloge, ono što ljudi najviše žele od posla i ono što je poduzećima najpotrebnije.

Poduzeća trebaju jačati prilike za timski rad kroz timski coaching te shvatiti da se lider pojavljuje u raznim oblicima i različitim razinama organizacije. Obilježja su onih koji žele biti lider 21. stoljeća

  • mati dovoljno samopouzdanja da stvori tim ljudi koji će možda biti i stručniji od njega samog,
  • da radi s njima
  • koristi svoje ovlasti produktivno kako bi razvio svoj tim i ljude u njemu.

Menadžer u bezizlaznoj situaciji

Anote Tong je predsjednik Kiribatija, otočja usred Tihog oceana kojemu prijeti nestajanje. U intervjuu Washington Postu vidi se da jest predsjednik, ali i lider. Iznošenje mogućnosti da njegova domovina pa čak i čitav narod nestane palo mu je izuzetno teško. Ipak, smatrao je da se moraju suočiti s istinom kako bi u konačnici stekli kontrolu nad situacijom. “Kao lider, nemam pravo voditi, ako ne mogu iznaći rješenje problema. Morao sam stvarati rješenja koja nisu postojala. “Strategija koju su usvojili sastojala se od višestrukih opcija. Treba pronaći najbolje načine kako preseliti ljude, a onima koji se ne žele preseliti omogućiti da prežive unutar granica otočja.

Budućim generacijama treba pružiti obrazovanje koje će im osigurati dostojanstven život gdje god da živjeli. Sam je priznao da je u početku bio vrlo ljut i upirao prstom. S vremenom je shvatio da takav pristup ne daje rezultate te da umjesto toga mora biti konstruktivan i pružati rješenja. Naučio je pritom i veliko znanje. Bez obzira koliko ste maleni i naizgled beznačajni, ukoliko dovoljno vjerujete u ono što pričate i dovoljno ste strastveni, ljudi će vas slušati. Kao lider morate sagledati širu sliku i imati holistički pristup jer ste odgovorni ne samo za ispunjenje zadanih zadataka, već i za živote drugih ljudi.

I menadžer treba proći proces izbora

menadžer treba proći proces izbora kako bi bio prihvaćen od svih ljudi koje namjerava voditi. Bez toga će teško biti prihvaćen i nametnuti svoju viziju. Nedavno je objavljen izvještaj Deloittea, temeljen na podacima iz preko 2.500 poduzeća i menadžera ljudskih resursa širom svijeta. Izvještaj je pokazao da je menadžment slabo pripremljen za izazove poput upravljanja, zadržavanja i angažiranja radnika ili privlačenje talenata. Profesor Tomas Chamorro-Premuzic objašnjava kako je uzrok tome što pogledi na menadžment u poduzećima nisu usklađeni sa znanošću o istome. Kao rezultat javlja se velika razlika između onoga kako poduzeća vide menadžment i toga kako bi ga zapravo trebalo provoditi. On smatra da se većina menadžera bira ili temeljem njihove tehničke stručnosti, ili njihove karizme. Zanemaruje se da je njihova osnovna uloga izgradnja i angažiranje timova.

Osim toga, tvrdi, karizmatični menadžer, kojeg preferiraju mediji, je narcisoidan pa svoje interese stavljaju ispred interesa svojih timova ili organizacija. Chamoro-Premuzic stoga savjetuje poduzećima da počnu birati i razvijati ljude s istinskim potencijalom vođenja. I prestaju zapošljavati osobe koje su dobre u snalaženju korporativnim sferama i promoviranju vlastite karijere i interesa. Eh, kad bi biti ili postati lider bilo tako jednostavno gdje bi nam bio kraj!

Budite ukorak s trendovima u upravljanju organizacijom, zaposlenicima i ljudskim resursima!

Predbilježite se na Ramiro Tajne uspjeha za ekskluzivne uvide i trendove u dinamičnom svijetu HR-a! S vama dijelimo naša iskustva i znanja koja će vam omogućiti da unaprijedite razvoj svojih zaposlenika i organizacije vrhunskim znanjem isporučenim izravno na vaš mail.

Poklanjamo vam i priručnik koji će vam pomoći u nošenju s poslovnim izazovima.

Predbilježite se

Povezani sadržaj

ramiro logo

Dogovorite besplatni razgovor

Ispunite obrazac i naš konzultant će vas kontaktirati te dogovoriti besplatni telefonski ili online razgovor odnosno posjet kako bi doznao više o vašim poslovnim izazovima.

Predbilježite se na Ramiro newslettere za ekskluzivne uvide i trendove u dinamičnom svijetu HR-a! S vama dijelimo naša iskustva i znanja koja će vam omogućiti da unaprijedite razvoj svojih zaposlenika i organizacije vrhunskim znanjem isporučenim izravno na vaš mail.

S predbilježbom na newsletter poklanjamo vam i priručnik koji će vam pomoći u nošenju s poslovnim izazovima.

U Ramiru vodimo računa o vašoj privatnosti. Ispunjavanjem ovog obrasca suglasni ste da vaše osobne podatke možemo obrađivati u skladu s GDPR uredbom za zaštitu osobnih podataka. Podatke koje prikupimo ovim obrascem koristit ćemo isključivo kako bismo vas kontaktirali u vezi s uslugama koje vam mogu pomoći u unapređenju vašeg poslovanja. Više o načinu na koji štitimo vaše podatke i privatnost možete pronaći u Uvjetima korištenja.

Zatvorite

ramiro logo

Hvala Vam na upitu.

Zahvaljujemo na Vašem upitu i želji da unaprijedite svoje poslovanje uz našu pomoć. Zaprimili smo Vaš mail i kontaktirat ćemo Vas u najkraćem roku.

Srdačan pozdrav!
Ramiro d.o.o.

Zatvorite

ramiro logo

Želim primati Ramirov newsletter

Prijava na Ramiro Tajne uspjeha vam pruža redovite informacije o trendovima, najboljim praksama i strateškim uvidima u dinamičnom području upravljanja organizacijama i ljudskim resursima.

Naš tim stručnjaka s velikom pažnjom priprema ovaj vrhunski sadržaj kako bi njime u donošenju informiranih odluka i ostvarenju rezultata doprinijeli poduzetnicima, menadžerima, stručnjacima za ljudske resurse i svima koje ovo područje ljudske djelatnosti zanima.

Uz Tajne uspjeha bodrit ćemo vas i Izrekama dana kako biste u dan ušli pozitivni i motivirani. Izreke dana su probrane misli u kojima ćete pronaći zrnce mudrosti ili olakšanja, ovisno o tome što vam je u tom trenutku potrebno!

S vama dijelimo svoja iskustva i znanja koja će vam pomoći u usavršavanju poslovnih vještina i postizanju ciljeva. U izvrsno dizajniranoj i preglednoj knjižici pripremili smo sadržaj zanimljiv za čitanje i jednostavan za usvajanje. Knjižicu preuzmite besplatno i uživajte u svom razvoju!

U Ramiru vodimo računa o vašoj privatnosti. Ispunjavanjem ovog obrasca suglasni ste da vaše osobne podatke možemo obrađivati u skladu s GDPR uredbom za zaštitu osobnih podataka. Podatke koje prikupimo ovim obrascem koristit ćemo isključivo kako bismo vas kontaktirali u vezi s uslugama koje vam mogu pomoći u unapređenju vašeg poslovanja. Više o načinu na koji štitimo vaše podatke i privatnost možete pronaći u Uvjetima korištenja.

Zatvorite

ramiro logo

Hvala na predbilježbi!

Potvrdite prijavu na newsletter preko poveznice koju smo vam poslali u e-mailu. Ako vam poruka nije u Inboxu, provjerite Neželjenu poštu (Spam).

Hvala vam što ćete preuzeti naš priručnik! Vaša podrška nam puno znači i radujemo se što ćemo vam pružiti još više vrijednih informacija. Priručnik možete preuzeti ovdje:

Zatvorite