Blog post menadžer

Menadžer pomaže primjerom

Igor Pureta

Menadžer bi trebao biti osoba za čijim se primjerom uvijek možemo povesti i koja će nam svojim ponašanjem davati pravac vlastitog razvoja i rada.

Menadžer je osoba u koju se možemo ugledati

Menadžer bi trebao biti osoba za čijim se primjerom uvijek možemo povesti. No, to nije baš uvijek slučaj sa svima onima koje zovemo menadžerima. Čak i ako menadžer simboličnim primjerom ukazuje na problem ili aktivnosti važno je da taj primjer dođe do njegovih suradnika. Trinaest britanskih vodećih direktora provelo je ove zime jednu noć spavajući vani u sklopu akcije CEO Sleepout.

Akciju je osmislio Micheal Tobin, CEO i lider Telecity Groupa. Akcija se sada proširila i na ostale gradove, što je organizirala je neprofitna organizacija Action for Children. To je dio nastojanja da se riješi, ali i osvijesti, problem mladih beskućnika. Michael Tobin je pozvao svoje kolege da mu se pridruže tijekom jedne hladne noći na londonskom Paternoster trgu. Uz to svaki donirao 10.000 funti. U akciji su još sudjelovali predsjednici Uprava ITN-a, John Hardie, Dave Chan iz Barclaycarda, direktor Della za UK Tim Griffin, dopredsjednik Herbalifea Edi Hienrich, kao i predsjednik udruge, Sir Tony Hawkhead. Tom prilikom je Michael Tobin rekao: "Važno je da lider koristi svoju poziciju dai naglasi probleme koji pogađaju mlade ljude. Mi im moramo pomoći stvarajući prilike koje će im omogućiti ostvarenje njihovog potencijala i ispunjenje njihovih ambicija."

Kina kao lider modernog svijeta

I zemlje mogu biti lideri

Može li Kina biti lider svjetskog gospodarstva? Civilizacija starija od pet tisuća godina u novije doba preuzima jednu po jedinu poziciju svjetske ekonomije. Iako je kineska civilizacija stara pet tisuća godina, današnja Kina kao država ima tek oko stoljeće i još je uvijek u fazi izgradnje institucija moderne države, smatraju autori nove knjige Can China Lead?: Reaching the Limits of Power and Growth Abrami, Kirby i McFarlan.

Kina je oduvijek bila zanimljiva ljudima sa zapadne hemisfere zbog svog doprinosa svjetskoj civilizaciji. Zanimljiva je i zbog načina na koji rješava neke stvari. Autori propituju može li Kina biti svjetski lider. Promatraju razvoj kineskog gospodarstva i društva kroz prizmu političke ekonomije, povijesti i razvoja društva te menadžmenta. Ističu isprepletenost interesa velikih obitelji koje vladaju Kinom te interesa i prioriteta Komunističke partije Kine. Svaki poduzetnik koji želi uspješno poslovati u Kini mora oba ta faktora uzeti u obzir. Svaki od faktora treba promatrati na tri razine: nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj. Podrška kineske Vlade na jednoj ili više ovih razina možda neće jamčiti poslovni uspjeh. No, neprijateljstvo na bilo kojoj od njih će zasigurno voditi neuspjehu. Međutim, unatoč dinamičnom privatnom sektoru postoji niz prepreka u poslovanju. To su pomanjkanje odgovornosti, transparentnosti i lakoće poslovanja, zajedno s korupcijom na visokim razinama. Za dugoročno održiv gospodarski rast i društveno blagostanje je, smatraju autori., potrebno više

Može li se karizma steći?

Može li menadžer karizmu steći?

Karizma nam se čini kao rijedak dar, a karizmatični lideri imaju sljedbenike koji su duboko odani njihovoj misiji. Karizma je pojam koji je iskovao Max Weber početkom dvadesetog stoljeća. Njime je opisao one lidere koje krasi neka određena posebna energija. Sljedbenici, baš kao i njihovi lideri, spremni su podnijeti osobne žrtve te raditi više nego što se od njih traži. Ipak, obično se smatra da karizmu, baš kao i mnoge druge kvalitete, ili imate ili nemate. Olivia Fox Cabane tvrdi da se ljudi ne rađaju s karizmom, već je stječu znanjem i vježbom.

U knjizi The Charisma Myth: How Anyone Can Master the Art and Science of Personal Magnetism, Cabane nudi jedinstveno znanje. Znanje je temeljeno na različitim znanostima kako bi otkrila što je zapravo karizma i kako djeluje. Knjiga nudi zabavne priče, znanstvena objašnjenja i praktične alate koje možete vježbati na ljudima oko sebe. Fox Cabane, sama nekada introvert, danas je predavač i trener koji menadžere podučava tajnama karizme. Klijenti su joj kompanije poput MIT-a, Deloittea ili Citigroupa, držala je govor u UN-u te je najmlađa osoba ikada koja je postala savjetnik francuske Vlade za vanjsku trgovinu.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.