Blog post menadžer

Menadžer treba slijediti primjer Bona Voxa

Igor Pureta

Michael Lee Stallard, leadership konzultant,  naveo je Bona Voxa kao primjer kojega bi menadžer trebao slijediti i od njega učiti.

Menadžer može učiti od glazbenika

Michael Lee Stallard, leadership konzultant, naveo je Bona Voxa kao primjer kojega bi menadžer trebao slijediti. Naime, U2 je po rezultatima prodaje svojih albuma i zarade od koncerata nadmašio i grupu Rolling Stones, pa Stallard smatra da je za to bilo presudno vodstvo Bona Voxa.

  • Bono prenosi nadahnjujuću viziju i sam je živi. Vizija U2-a je poboljšati svijet glazbom, a Vox to naziva iskrom. Gdje god se pojavi Bono Vox prenosi tu viziju i iskru.
  • Nadalje, on cijeni ljude, ohrabruje i ističe vrijednost i talent članova svoga benda. Uz njih je u teškoćama kroz koje prolaze i pruža im podršku. Profit benda dijeli se na jednake dijelove, što obično nije slučaj kod takvih megazvijezda. Također, navodi, da i svi suradnici banda imaju pristojnu zaradu te nemaju osjećaj izrabljivanosti.
  • Članovi benda također imaju pravo glasa kod donošenja odluka. Sam Vox kaže da je takav pristup frustrirajući i duže traje, ali on vjeruje da je potreban za postizanje izvrsnosti. Na taj način zajednički stvaraju temelje svojih budućih odluka koje, obzirom da su zaključene zajednički imaju i dozu obvezatnosti za svakog člana.

Takav pristup je, smatra Stallard, stvorio osjećaj povezanosti i zajedništva među članovima benda i njihovih suradnika, te ojačalo povjerenje, suradnju i stanja duha neophodno za ostvarivanje vrhunskih ostvarenja kroz dugi niz godina.

Je li mentor uz vas?

Je li vaš menadžer i mentor?

Bilo da ste na početku karijere ili ste već odmakli na tom putu, mentor vam može biti vrlo koristan. On vam može pomoći da napredujete, prenijeti dragocjeno znanje i voditi vas. Ali kako znati koji je mentor pravi? Važno je da mentor bude iz poslovnog područja u kojem ste trenutačno aktivni. Vi želite učiti od nekoga tko je prošao put sličan vašemu, ali i vidjeti stvari iz drugačijeg ugla. Na taj način ćete lakše širiti horizonte. Načelno, stvar izbora je vrlo jednostavna. Samo trebate pogledati oko sebe, jer velika je šansa da je najbolji mentor u vašoj neposrednoj blizini. Problem s kojim se susrećemo u takvim prilikama jest priznati nekome s kim radimo da zna više od nas i da nam treba njegovo znanje kako bismo se dalje razvijali.

Nakon što odaberete svog mentora svakako je važno da i njega upoznate s tim. I on ima svoje zadatke koje želi nastaviti završavati na vrijeme i kvalitetno. Stoga poštujte njegovo vrijeme i pripremite jasan plan razgovora. Razmišljajte o strateškim pitanjima, a ne o svakodnevnim operativnim problemima. Pitajte ga što ga motivira, što čita i koji su mu izvori informacija. Vrlo je važno saznati i koje su mu strategije pomogle da postane uspješan. Dobar mentor bit će sretan da može podijeliti svoje znanje i iskustvo i željet će da uspijete.

Radno iskustvo smanjuje nezaposlenost mladih

Menadžer dijeli iskustvo s mladima

Nestle će u naredne 3 godine kreirati 20.000 radnih mjesta za mlađe od 30 godina diljem Europe. No, poduzeća ne žele na tim radnim mjestima bilo koga. Poduzeće je provelo i istraživanje. Utvrđeno je da 90% menadžera smatra kako mladi obrazovanjem ne stječu osnovne vještine potrebne za ulazak na tržište rada. Izuzetno je važno da svaki mladi čovjek, studirao ili ne, razumije što će ga izdvojiti iz gomile kandidata. U takvim situacijama iskustvo je presudno i ono nešto što ga izdvaja. Identičan problem prisutan je u raznim zemljama. Tri najviše pogođene zemlje u Europi su Grčka, Španjolska i Hrvatska. Mladi ne mogu dobiti posao bez iskustva, a ne mogu steći iskustvo bez posla.

Međutim, svega je 28% tih istih menadžera reklo da imaju nekakve odnose s lokalnim školama i sveučilištima. Očit je nerazmjer između obrazovnih programa i potreba poslodavaca. Upravo to Nestle želi promijeniti.

U Ujedinjenom Kraljevstvu Nestle nije usamljen u ovom svom podvigu. Projekt vodi poduzeće za socijalno poduzetništvo MyKindaCrowd. Osim Nestlea tu su i druga poduzeća poput Tesca, BP-a, McDonald'sa i BT-a. Oni naravno nisu usamljeni jer su im se pridružili njihovi dobavljači iz cijele Europe. Cilj im je omogućiti mladima pristup radnim mjestima, praksu, kao i savjetovanja s mentorima. Bi li slična inicijativa imala uspjeha i u nas? Ili su naši mladi potpuno osposobljeni za tržište rada?

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.