Blog post menadžment

Menadžment treba pažljivo birati riječi

Igor Pureta

Ne razmišljamo uvijek o učinku kojega naše riječi imaju na ljude oko nas no ako je vodstvo dio vašeg posla trebali biste to raditi!

Menadžment treba paziti što priča

Ne razmišljamo uvijek o učinku kojega naše riječi imaju na ljude oko nas. Ako je upravljanje dio vašeg posla trebali biste to raditi! Riječi ostavljaju ponekad i trajni trag. Za menadžere su te riječi utoliko bitnije jer dopiru do većeg broja ljudi. Utječu na njihov moral i produktivnost. Posebno je bitno birati riječi kada je u pitanju komunikacija rezultata. Neuroznanstvena istraživanja pokazala su da reakcija u mozgu zaposlenika može biti jednaka onoj u slučaju prijetnje. Stoga razgovori trebaju biti usmjereni prvenstveno na karijerne ciljeve zaposlenika te zajedničke planove koji će osobi pomoći u razvoju. Svaki radnik je drugačiji. Važno je planirati riječi kako bismo osigurali se s njim povezali na najbolji način.

Lider koji ostavlja najviše traga je upravo onaj koji unaprijed razmišlja kako će motivirati svoje ljude. Umjesto pukog govora o planovima i ciljevima, oni znaju kako povezati trenutačne okolnosti svojih radnika s nekom vrstom prilike ili ishoda do kojega će im biti stalo. Ne postoji magična rečenica koja će uvijek nadahnuti vaš tim. Motivacijsko vodstvo proizlazi iz istinske emotivne povezanosti s vašim timom. Jezik vodstva se uči, no uvijek je bitna iskrenost, ponavljanje i dosljednost komunikacijske poruke. Razmišljate li vi o tome koje ćete riječi koristiti prije nego otvorite usta?

Menadžment ima različite stilove

Različiti stilovi rukovođenja daju različit rezultat

Poduzeće Heidrick & Struggles provodi istraživanja top menadžmenta, leadership savjetovanja i usluge oblikovanja organizacijskih kultura. Proteklih godina, globalizacija i disruptivne tehnologije promijenile su vještine potrebne da bi netko bio učinkovit lider. Osim same osobnosti lidera i njegovih prethodnih uspjeha, sve su bitniji stilovi vođenja, usklađenost s kulturom okoline, agilnost, i upotreba znanstvenog pristupa temeljenog na podacima. "Lideri moraju shvatiti svoje slijepe točke i stalno unapređivati svoju fleksibilnost i agilnost vođenja kako bi bili učinkoviti u izuzetno promjenjivom, složenom i nesigurnom svijetu", smatra Steve Mullinjer is Heidrick & Strugglesa. Prema metodologiji koju je to poduzeće razvilo dva stila vođenja koji su najviše usmjereni na timski rad su Energizer i Harmonizer. Energizer je voditelj koji pokreće druge svojom osobnošću i jasnom artikulacijom strateške vizije i značenja. On inspirira druge na uspješnu izvedbu i okuplja ljude oko zajedničke svrhe.

Harmonizer je voditelj koji stvara pozitivno okruženje oko sebe i priznaje rad drugih. Koristi područja stručnosti ljudi oko sebe na način koji omogućava učinkovitu izvedbu. Bitno je, međutim, reći da ne postoji točan ili pogrešan stil leadershipa te da pojedinci imaju pristup svim stilovima vođenja. Ako niste sigurni koji je vaš stil rukovođenja svako se posavjetujte sa stručnim osobama koje će vam znati objasniti i vaše prednosti i područja koja svakako trebate usavršavati!

Manadžment je proces, a ne pozicija

Baš kao i s mnogim drugim stvarima u našem životu, i za vodstvo mnogi danas traže "čarobnu pilulu". Mnogi pak zanemaruju iskustvenu spoznaju da čarobna pilula ne postoji niti za bilo što drugo te žive u uvjerenju da je u nadi spas te da će se nekim čudom probuditi, a promjena će teći njihovim venama. Ali Anthony F. Smith, suosnivač i direktor Leadership Research Institutea te autor knjige The Taboos of Leadership, umjesto pojednostavljenih rješenja upućuje da se dobrim liderom postaje samo kroz primjenu mukotrpnog procesa stvarnog vodstva, iz dana u dan, iz godine u godinu. Vodstov je, kaže Smith, proces, a ne pozicija, gdje pojedinac djeluje kroz niz ponavljajućih faza. Prva faza je kreiranje vizije i utvrđivanje cilja te određivanje pravca. U drugoj fazi nastojimo utjecati na naše sljedbenike (postojeće ili potencijalne) kako bi proveli razne zadatke potrebne za ostvarenje vizije, koristeći maksimum njihovog potencijala kroz što duži rok.

Treća faza obuhvaća održavanje tih napora sve dok vizija i ciljevi nisu ostvareni. Ali ako primijetite, na primjer, da su ljudi izgubljeni zbog nedostatka vizije ili ne vide cilj, možete prakticirati samo vodstvo prve faze. Na taj način možda nećete postati njihov lider, ali ćete primjenjivati vodstvo.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.