Blog post coaching

Najčešća greška menadžera: puno rada, malo rezultata

Igor Pureta

Menadžer može utrošiti ogromne količine vlastite energije i tuđih resursa. Ima li rezultat? Najčešća greška menadžera je zanemarivanje rezultata.

Radite za petoricu, a rezultata nema?

Nedavno sam prisustvovao jednoj raspravi tijekom koje su različiti sudionici prepričavali kako im je bio naporan protekli tjedan. Jedna je osoba napomenula kako je nazvala 10 potencijalnih klijenata i započela s njima razgovore o mogućem poslu. Tijekom idućeg tjedna će te iste klijente nazvati još jednom. Namjerava provjeriti imaju li mogućnost odvojiti određeno vrijeme za nastavak razgovora s njom. Druga je, pak, ispričala dosta detalja o svom zdravstvenom stanju. Pričala je kako joj je liječnik naložio da započne dijetu, zbog opasnosti koje njena povećana težina može učiniti njenom zdravlju. No, na dijetu nije krenula odmah - smatrala je vrlo važnim najprije se informirati o postojećim dijetama i njihovim utjecajima na organizam.

Došao je i red na mene da kažem koju o svojim aktivnostima. Pitali su me kad ću napisati novi članak za blog. Ta, prošlo je gotovo mjesec dana otkada sam napisao zadnji članak. Potaknut njihovim objašnjenjima što su oni radili prošli tjedan, odlučio sam se malo našaliti, pa sam rekao: "Upravo sam prošli tjedan napravio popis desetak mogućih tema za novi članak." Njihovo sljedeće, očekivano, pitanje je bilo: "Odlično, a kada ćeš napisati članak?" Umjesto odgovora ponudio sam im priču koju su sa zadovoljstvom poslušali, a ja ću je sada prenijeti i Vama!

Postoji uobičajena greška koja se svakodnevno događa ljudima i to na način da je niti ne primjećujemo. Ta greška je upravo prekrasno i stvarno ispričana kroz dva gornja primjera. Ta greška je osnova za najveći broj neuspjeha u našem životu i najveći izvor svih isprika za svaki od tih neuspjeha.

Greška nastaje izbjegavanjem posla

Greška je što se najveći broj nas oko posla mota kao maca oko vruće kaše, umjesto da posao napravimo. Uzmimo, na primjer, osobu koja je je nazvala potencijalne klijente. Čak i ako prihvatimo da je razgovarala sa svih 10 klijenata, potrebno je vratiti se na početak. Koji je cilj njenih poziva? Ostvariti prodaju ili barem sastanak? Je li ga ostvarila? Nije! Umjesto zakazanih sastanaka ili već obavljene prodaje dobila je samo jedan izgubljen tjedan. U njemu je s klijentima razgovarala o tome da tek trebaju razgovarati. Ili primjer druge osobe. Umjesto već započete dijete i možda već nekog skinutog kilograma, osoba je izgubila dragocjeno vrijeme u prikupljanju hrpe informacija, koje će joj na kraju, možda, i dodatno otežati odluku te ju tako još više odmaknuti od cilja.

Iako se čini da su obje osobe puno radile, takav je samo dojam. Njihov rad zapravo nema nikakvog učinka. Ponekad je takav rad dobar! Dozvoljava nam da pripremimo strategiju i naučimo nešto prije nego poduzmemo konkretnu akciju. No, on nam nikada, sam po sebi, neće donijeti rezultat koji želimo postići. Vi možete svaki dan u određeno vrijeme posjetiti teretanu, ali tek kad počnete vježbati možete se nadati da ćete postići rezultat koji želite ostvariti.

Dakle, zaključili smo da nam činjenica da nešto radimo, sama po sebi, ne daje nikakav rezultat. Pa, zašto onda imamo tolike aktivnosti, koje nisu konkretno usmjerene prema ostvarenju rezultata?

Zašto nam je sama aktivnost važnija od izvršenog zadatka?

Ponekad nam, kao što sam rekao, aktivnosti analize i planiranja pomažu da bolje organiziramo konkretan rad. Ponekad, zahvaljujući njima, i naučimo nešto. No, najčešće to radimo jer nam takve aktivnosti daju osjećaj da napredujemo u nečemu što želimo napraviti. To su aktivnosti kojima se tek pripremamo da nešto konkretno napravimo. I to bez opasnosti da pritom radimo greške! Mi ljudi smo stručnjaci u izbjegavanju kritike. Osjećamo se loše kad pogriješimo ili kad netko procjenjuje naš rad, pa nastojimo izbjegavati situacije u kojima nam se to može dogoditi.

Svaki bi prodavač želio prodati svaki put. No, postoji i strah od odbijanja, pa je onda lakše poslati nekoliko mailova ili pisanih ponuda. Istovremeno bježimo od direktnog razgovora o potrebama klijenta, što je najbrži i najbolji način za ostvarenje prodaje. Slanje mailova nam stvara dojam da nešto radimo. No, u stvarnosti mi samo pripremamo teren kako bismo u budućnosti (možda) nešto i napravili. Na žalost, prečesto se pripremanje terena pretvori u jedinu aktivnost, a priča o rezultatima postaje sve mučnija, jer mislimo da radimo neizmjerno puno, a zapravo ne radimo ništa što bi stvarno i moglo dovesti do rezultata.

Mnogo je strategija kako to učiniti, a ja vam preporučujem ova tri koraka!

Izađite iz začaranog kruga

  1. Odaberite cilj koji je važan za Vas

    Cilj koji si postavljate treba biti zaista važan u vašem životu! Smršavjeti je loš cilj: cilj je biti zdrav ili imati točno određen broj kilograma. Cilj je prodati, a ne posjetiti klijenta. Ako sebi postavljate pogrešne ili premalo konkretne ciljeve, sasvim je sigurno da često prekinete to što radite. Tek što ih krenete ostvarivati, pažnju vam privuku neke naizgled sjajnije, bolje i trenutačno zanimljivije stvari ili aktivnosti. One mogu imati veze s pripremama terena za ostvarenje tih ciljeva, ali je sva prilika da vam samo oduzimaju vrijeme. Budite oprezni, to je samo naizgled!) Bez unaprijed određenog i dobro postavljenog cilja lutat ćete od jedne do druge aktivnosti i gubiti vrijeme koje vam je potrebno da ispunite svoje snove i prilično se umoriti.

  2. Pronađite svoje gutače vremena

    Teško se koncentrirati na zaista važan cilj, ako nam pažnju odvlače sve aktivnosti koje se događaju oko nas. To su aktivnosti koje na prvi pogled izgledaju zanimljivo i važno za nas. U stvarnosti nam samo skreću pažnju i troše dragocjeno vrijeme. Vrlo jednostavan alat za rješavanje tog problema je tjedni kalendar. U njega je tijekom jednog tjedna potrebno upisivati sve što radimo u razmacima od 15 ili najviše 30 minuta. I bez moje pomoći ili pomoći drugih konzultanata, vrlo brzo ćete ustanoviti na što ste potrošili vrijeme. I ujedno ustanoviti koliko ste vremena uložili u ostvarenje vašeg važnog cilja. To će Vam pomoći da pronađete koje konkretne gutače vremena trebate izbjegavati, kako bi tako dobiveno vrijeme prebacili na ostvarenje svog cilja.Greška vam može donijeti rezultat

  3. Odredite korake koji će Vas dovesti do rezultata

    Teško je biti čitavo vrijeme koncentriran na cilj koji je tako važan i za koji trebate angažirati mnogo resursa. Stoga je jako važno odrediti konkretne korake do ispunjenja glavnog cilja i usmjeriti se na njihovo postizanje. Kako ćete dostizati pojedine korake, tako će rasti Vaše zadovoljstvo i samopouzdanje. Imat ćete dokaz da ste sposobni ostvariti što ste zacrtali, upravljati svojim vremenom i biti posvećeni rezultatima. To će Vam dati snage i volje da izdržite na putu, a istovremeno ćete, sa svakim ostvarenim korakom, onaj sljedeći napraviti još lakše i brže.

Kako se Vi nosite s viškom besplodnih aktivnosti i manjkom rezultata? Opišite nam svoju strategiju i naučite nas kako da još lakše ostvarimo naše važne životne ciljeve!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.