Najvažnije kompetencije izvrsnih menadžerica

Igor Pureta Igor Pureta
Uspješne voditeljice imaju kompetencije

Menadžerice su u suvremenom poslovnom svijetu sve češća pojava. Snažne i sposobne žene u poslovnom svijetu krasi cijeli niz karakteristika kojima su zaslužile svoj uspjeh u vrlo kompetitivnom društvu.

Kompetencije voditeljica, odnosno menadžerica se općenito smatraju važnima za uspjeh. Upoznajte se s devet kompetencija koje mudre i učinkovite voditeljice imaju i koje im pomažu kako bi vodile timove! Neke su same po sebi očite, dok nekima možda nikada niste pripisivali preveliku važnost, a neke se skrivaju kao velika tajna. Kako biste i sami bili u korak s trendovima, možda je ovaj kratki coaching upravo dobar izbor za vas. Upoznajte se sa dobrim primjerima korisnih kompetencija u poslovnom svijetu kako biste unaprijedili vlastito poslovanje!

Kako to rade dobre voditeljice? Kako uspijevaju upravljati i motivirati svoje timove? Mnogo je čimbenika koji doprinose uspjehu u poslovanju. Kompetencije su nešto što se stječe s vremenom, ako postoji određena predispozicija za uspješnost koja je kod svakog različita. Ono što je dobro za znati je da se kompetencije mogu razviti i usavršiti. Suvremena je praksa održavanje raznih coaching edukacija na kojima se mogu razviti upravo one kompetencije nužne za uspješno poslovanje. Za vaš uspjeh je ukratko izdvojeno ono najvažnije!

Preuzima inicijativu

Voditeljica preuzima inicijativu i sama bira svoje aktivnosti. Bez obzira gdje je i u kojoj industriji radi jako se trudi proučavati područje kojim se bavi i prati trendove. Time je u korak s vremenom i često ispred konkurencije. Pažljivo proučava industriju u kojoj radi, u mogućnosti je preuzeti inicijativu i usmjeravati svoj tim ka najboljim rezultatima. Odlučnog i čvrstog rukovoditelja cijene svi zaposlenici te kada je i menadžerica takva, samo je nebo granica. Ona je pravi vođa i usudi se preuzeti vođenje pojedinih zadataka i projekata te pokazati drugima kako treba raditi. Uvijek je korisno pokazati svojim primjerom što se traži od zaposlenika, što kompetentne menadžerice i rade. Ako želite postati uspješna voditeljica, preuzmite inicijativu u svakoj situaciji i nemojte se bojati postavljati pitanja kada je to potrebno. Time pokazujete zainteresiranost i želju za napredovanjem cijele organizacije. Budite voditelj koji govori „za mnom“, a ne „naprijed“ i vrlo brzo ćete vidjeti rezultate!

Razvija sebe

Uspješna voditeljica poznaje svoje jake strane baš kao i svoje slabosti. Realna je i prizemljena te koristi svaku priliku za coaching i poboljšavanje svih vještina potrebnih za rukovođenje. Razumije da mora dobro iskoristiti svoje snage kako bi unaprijedila svoj rad i karijeru, a istovremeno prihvaća i svoje slabosti. Ne srami se priznati da nije sveznajuća. Prihvaćanje slabosti je velika snaga svih izvrsnih voditeljica. To im omogućuje rad na svom razvoju te prihvaćanje ili poboljšanje potrebnih vještina i znanja. Podjednako je važno razvijati ono što nam dobro ide, kao i ono u čemu nismo najbolji. Naše vrline razvijamo kako bi briljirali u onome u čemu uživamo. Mane otklanjamo kako bismo imali što manje slabih točaka i bili otporniji na neočekivane događaje pa čak i krize. Stoga je razvoj kroz coaching sastavni dio koraka prema uspjehu izvrsnih menadžerica!

Ima integritet i iskrena je

Uspješna voditeljica ima snažan integritet. Ona je primjer poštenja i transparentnosti. Od svih očekuje trud i zalaganje, ali spremna je pokazati svojim primjerom. Možete računati na nju kada trebate rješenje i ostvariti rezultat na vrijeme. Uvijek je spremna pružiti konstruktivnu povratnu informaciju. Istodobno, ona se ne ustručava reći bilo kome da joj trebaju pomoć i smjernice. Koliko god da je važno biti iskren prema kolegama, važno je biti i iskren prema sebi. Uspješna voditeljica je iskrena prema sebi, poznaje svoje slabosti i ne skriva ih dok radi u najboljem interesu svoje organizacije. Nepokolebljiva je i sve tretira s poštovanjem bez iznimaka! Ne možete očekivati maksimum od svojih zaposlenika ako im ne pokažete razlog zašto vam mogu i trebaju vjerovati! Uspješne menadžerice su to prepoznale na vrijeme!

Usmjerena na rezultat

Uspješna menadžerica je ona koja je usmjerena na rezultat. Želi rezultat i zna kako ga ostvariti. Ima visoka očekivanja od svojih radnika koja moraju opravdati objektivnim rezultatima. Koristi prokušane metode i postupke kako bi na vrijeme obavila potrebne pripreme. Za svaki radni postupak je napravila detaljnu razradu i sve obavila na vrijeme. Učinkovitost, točnost, brzina i rezultat su ključne riječi kojima se vodi. Svjesna svojih kompetencija i što dobri rezultati donose. Zna da ostvareni rezultat baca pozitivno svjetlo na nju i njen tim. Samim time osigurava stabilnost organizacije te očuvanje standarda uspješnosti, a samim time i radnih mjesta. Upućuje svoje zaposlenike na coaching kako bi usavršili svoje vještine potrebne za postizanje najboljih mogućih rezultata. Ako se trud i rezultati vrednuju pošteno i objektivno, zaposlenici će prepoznati što uspješna menadžerica radi za njih!

Razvija druge

Uspješna voditeljica zna da članovi njenog tima moraju prihvatiti njenu pozitivnost. Ponekad je jedini način da to uradite vođenje tima korištenjem iskušanih voditeljskih tehnika. Izbjegava mikro-menadžment pojedinih projekata kojima se bave članovi njenog tima. Ona ne gleda samo kako treba obaviti zadatak, ona gleda ljude. Ona razmatra snage i slabosti svakog člana tima i nastoji ih upotrijebiti za ostvarenje rezultata. Članovi koji pokazuju dobre vještine vođenja mogu dobiti priliku voditi te unaprjeđivati svoje vještine i talente. Često upućuje svoje zaposlenike na coaching kako bi bili još uspješniji u svome poslu. Uspješna voditeljica uzima u obzir i dopušta članovima tima da preuzmu vođenje i razvijaju se kako bi jednoga dana postali dobri voditelji. Vidi potencijal u drugima. Zato je zaposlenici i poštuju. Spremna je dati priliku svakome tko ju zasluži. Coaching joj je glavni alat kojim osigurava stabilnost, rast i uspjeh svoje organizacije. Uspješna menadžerica je prepoznala da ne treba razvijati samo sebe, nego i svoje zaposlenike!

Inspirira i motivira druge

Uspješna voditeljica je dobar primjer članovima svog tima i kolegama. Ona je inspiracija drugima i nastoji motivirati i tim i kolege. Ima viziju, ali i zna kako je ostvariti. Motivira zaposlenike usmenim pohvalama, čestitkama i malim znakovima pažnje bilo nasamo bilo pred drugima. Prepoznaje da je potrebno zaposlenike tretirati kao ljude, a ne samo kao izvor prihoda. Daje inspirativnu povratnu informaciju te puno pozornosti posvećuje načinu na koji prenosi poruku svojim zaposlenicima. Slanje inspirativnih citata ili članaka koji će im pomoći u radu su samo neki od načina pokazivanja pažnje. Menadžerica ih koristi kako bi još više potaknula članove svog tima. Obraća pozornost na zaposlenike, ali ne samo u svrhu kontrole njihovog radnog učinka, nego ljudsku i iskrenu pažnju. Menadžerica je svjesna da time gradi snažan kolektiv te osigurava privrženost zaposlenika i vjeru u zajednički cilj!

Gradi odnose

Ona gradi dobre odnose sa svojim timom i nastoji stvoriti sklad na radnom mjestu i svojoj okolini. Nerijetko joj nije stran ni coaching komunikacijskih vještina gdje je usavršila kako svojim načinom komunikacije utjecati na sklad u organizaciji. Uspješna voditeljica razumije da stvaranjem i izgradnjom iskrenih odnosa s kolegama profitira cijela organizacija. Kada su ona i njezin tim usklađeni, mogu pružiti najbolje rješenje za sve probleme. Zadaci se mogu izvršiti u roku te projekti obaviti na najbolji mogući način. Uspješna menadžerica surađuje sa svojim timom cijelo vrijeme i iznad svega cijeni timski rad. Prepoznaje da se i najteži zadaci mogu izvršiti kada se zajednički interes postavi ispred individualnog. Ona zna da je timski rad bitan u rješavanju problema i zadataka. Posao će gotovo uvijek biti obavljen brže u timu nego kad je prepušten pojedincima te to uspješna menadžerica dobro razumije!

Postavlja visoke ciljeve

Ona zna da je vitalni dio rada na projektu postavljanje visokih ciljeva i prilagodljiv vremenski slijed obavljanja zadataka. Ciljeve postavlja kao realne, dostižne i mjerljive, ali u isto vrijeme i vrlo ambiciozne. Zna dobro procijeniti što je moguće ostvariti, a što nije. Zadaci se ne bi trebali završavati žurno, već pravovremeno i učinkovito te je toga svjesna pri planiranju. Uspješna voditeljica vodi svoj tim kroz različite faze i svaki korak do dostizanja cilja promatra kao bitan. Razumije da su visoko postavljeni ciljevi motivacija i za nju i za njen tim. Kako bi se oni ostvarili treba postaviti parametre praćenja svih koraka na putu do njih. Čak i u trenutcima kada nije u potpunosti sigurna kako pratiti radnu uspješnost, ona traži savjete ili pohađa coaching seminare.

Inovira

Zna da je inovacija važan dio njenog svakodnevnog rada i ključ uspjeha. Uspješna voditeljica primjenjuje inovacije u postojećim postupcima kao i dajući potpuno nove ideje koje bi organizacija trebala razvijati. Na taj način osigurava konkurentnost i stabilnost poslovanja u narednim periodima. Pojačava otpornost na krize i nestabilnosti na tržištu. Promjene i inovacije gleda kao priliku za napredovanje i osvajanje tržišta. Cijeni kreativnost te se trudi i sama biti kreativna. Također je važno pratiti konkurente na tržištu te globalne trendove. Kako prati trendove zna u kojem smjeru se kreće njena industrija. Uspješna menadžerica daje ideje što bi trebalo u organizaciji promijeniti i poboljšati da prati trendove ili postavlja nove standarde.

Popis ovih kompetencija nije konačan niti savršen. On je napravljen kako bi dao presjek onih kompetencija s kojima uspješna voditeljica može napraviti razliku. Razliku u odnosu na svoje kolege ili druge timove pa čak i druge organizacije. Razvijajući svaku od ovih kompetencija lakše ćete se približiti ostvarenju osobnih ciljeva i ciljeva svog tima. Coaching vam može pomoći da usavršite vaše vještine, da učinite razliku u svojoj organizaciji. Svaki dan je prilika za coaching i nemojte propustiti niti jednu šansu za usavršavanje vaših kompetencija.

Na taj način činite uslugu sebi, ali i dajete svoj doprinos postizanju ciljeva vaše organizacije. Takav rezultat donijet će vam sigurnost i samopouzdanje. Ako se potrudite i usmjerite na razvoj ovih kompetencija, zasigurno ćete vrlo brzo dobiti potvrdu da ove kompetencije vrijedi razvijati. Kako kod vas, tako i kod članova vašeg tima – nikad ne znate kad će vam zatrebati dobar voditelj ili voditeljica!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.