Počinje prodaja mlijeka iz epruvete

Igor Pureta Igor Pureta

Coca-Cola zna kako se organizira prodaja bilo kojeg pića. Pa zašto, za promjenu, se ne bi organizirala prodaja mliječnih napitaka?

Poduzeće inovira mliječne proizvode

Coca-Cola je ovih dana ušla u svijet mliječne industrije. Ali varate se ako ste mislili da će se Coca-Cola baviti otkupom i preradom mlijeka. Novo mlijeko zapravo je mliječni proizvod ili alternativa mlijeku. Fairlife, kako se zove, zapravo savršeno udovoljava novim trendovima u prehrambenim navikama. Izgledat će kao mlijeko i imati okus mlijeka. No, sadrži 50% više proteina nego pravo mlijeko, 30% manje šećera i uopće ne sadrži laktozu. U SAD-u gdje je počela prodaja košta dvostruko više od običnog mlijeka. Činjenica je da je u većini zemalja potrošnja mlijeka u opadanju, a naročito potrošnja punomasnog mlijeka. Podaci pokazuju da se u SAD-u pije čak 37% manje mlijeka nego 1970. S druge strane, razne alternative mlijeku segment su mliječne industrije čija je prodaja u značajnom porastu. Hoće li Coca-Cola uspjeti uvjeriti kupce u nutritivnu vrijednost svoga mlijeka i postići uspjeh na tražištu? S obzirom na sredstva koja Coca-Cola ulaže u svoje marketinške kampanje, za pretpostaviti je da hoće. Čak i bez obzira na hajku koju su polučili svojim reklamama za Fairlife.

Ah, taj marketing!

Poduzeće koristi marketing

Mladi zaposlenik Kodaka, Steven Sasson, izumio je prvu digitalnu kameru još 1975. Nakon dvije godine rada na projektu kojeg je marketing ekipa smatrala nebitnim prezentirao je svoj izum nadređenima. Njihova reakcija bila je mlaka. Da bi riješio problem pohranjivanja slike, Sasson je upotrijebio relativno nov proces - digitalizaciju. To je bilo godinu dana prije nego što je prvo Appleovo računalo na sastavljanje izbačeno na tržište. Sama kamera - pretvaranje slike u digitalnu informaciju te njezino prikazivanje na televizorskom ekranu pomoću obične kazete - predstavljala je povijesno postignuće. Kodak ju je patentirao 1978., a njezinu mnogo napredniju inačicu, koju je također razvio Sasson, 1989. godine. Međutim, takvoj kameri nisu bili potrebni fotografski papir niti film, jedan od osnovnih izvora prihoda za Kodak. U početku su Kodakovi direktori bili uvjereni da nitko ne bi želio gledati svoje fotografije na televizoru, a ista ona marketing ekipa je jasno rekla da je ne želi prodavati jer bi kamera pojela prodaju Kodakovih filmova. Zanimljivo je da je patent digitalne kamere sve do 2007., do kad je važio, Kodaku donio milijarde jer je većina proizvođača digitalnih kamera morala plaćati Kodaku za korištenje tehnologije pa možemo reći da su ipak ostvarili neki uspjeh s njom. Prva digitalna kamera koju je Steven Sasson napravio nalazi se danas u muzeju Smithsonian.

Konkurencija među brzom hranom

Poduzeće brze hrane dobilo je konkurenciju

Povećava se konkurencija među proizvođačima brze hrane na svjetskom tržištu. Shake Shack, donedavno zvijezda njujorških burgera, uskoro izdaje dionice. Sve je krenulo od tipičnih kolica za prodaju hot doga kakve znamo iz filmova. Tri ljeta ljudi su stajali u redu na Madison Square Parku kako bi kupili svoj omiljeni hot dog. Zatim je 2004. otvoren prvi stalni kiosk u parku i Shake Shack je rođen. No, unatoč ulasku na burzu, vlasnik Danny Meyer tvrdi da ima averziju prema brzom rastu i širenju. Vjera u polagan rast izražena je i kroz plakate koji vise u uredima menadžera: "The bigger we get, the smaller we need to act." Taj polagani rast, između ostalog, doprinio je imidžu Shake Shacka kao "profinjenijeg" lanca burgera. Shake Shack danas već ima 63 lokacije. No, 27 restorana nalazi se izvan SAD-a, što doprinosi njihovoj jedinstvenosti. Preostaje vidjeti hoće li se Shake Shack uspjeti oduprijeti pritiscima Wall Streeta i ostati vjeran svojim korijenima.

Prodaja treba biti udvostručena!

Poduzeće luksuzne robe želi udvostručiti proizvodnju

Novog direktora prodaje uvijek očekuju izazovni zadaci, ali da ga čeka udvostručena prodaja ne želi niti jedan kad dođe na novo radno mjesto! Iako ne pripada niti jednoj velikoj grupaciji proizvođača automobila, poduzeće Aston Martin ima velike planove za budućnost. Stoga je pokrenuta reorganizacija unutar poduzeća koja treba omogućiti da se ovi poznati, ali vrlo rijetki automobili češće viđaju na ulicama gradova.

Umjesto na ulici te automobile, među kojima su i neki od najljepših ikad napravljenih, češće viđamo u rukama Jamesa Bonda pa nam onda izgledaju još primamljivijima i poželjnijima. Vijesti koje stižu od, kako ih obično zovu, dobro obaviještenih izvora kažu da se trenutačni CEO, Ulrich Bez (ne Benz :-) ) koji je na tom položaju već 13 godina namjerava povući. Novi CEO još nije odabran, ali da je već sužen izbor onih koji bi mogli doći na tu funkciju.

Aston Martin je nedavno, kako bi smanjio troškove potpisao ugovor s AMG-om, Daimlerovom markom nabrijanih automobila, a zauzvrat je im je prepustio 5% udjel u poduzeću. I novi direktor će imati svoju ulogu u čitavoj priči: poduzeće od njega očekuje da do 2016. udvostruči prodaju. Zadatak izgleda prilično zahtjevan, a ukoliko se svi dijelovi dobro poslože mogli bismo Aston Martine i češće viđati na ulici!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.