Blog post menadžment

Promjena je ljepša ako je čini obična osoba

Igor Pureta

Svatko od nas može biti pokretač promjena u svijetu oko sebe, ali nekako se čini da je promjena slađa ako je učini obična osoba.

Svojim primjerom potaknite sve oko sebe

Svatko od nas može biti pokretač promjena u svijetu oko sebe. Nekako se čini da je promjena slađa ako je učini obična osoba. Čini nam se moguće da svijet promijene i ljudi poput nas pa nas takvi događaji posebno dirnu. Adam Braun, osnivač je neprofitne udruge Pencils of Promise. Nedavno je objavio knjigu The Promise of a Pencil: How an Ordinary Person Can Create Extraordinary Change. U prijevodu Obećanje olovke: kako jedna obična osoba može učiniti izuzetnu promjenu. Inače, udruga Pencils of Promise, osnovana sa svega 25 dolara, do sada je izgradila preko 200 škola diljem Afrike, Azije i Južne Amerike te isporučila više od 15 milijuna sati edukacije siromašnoj djeci.

U knjizi je opisana njegova osobna promjena od karijere na Wall Streetu do neprofitne organizacije. Objašnjava osnovne korake koje svaka osoba mora poduzeti kako bi ostvarila život pun strasti i svrhe. Upravo temeljem svog prijašnjeg menadžerskog iskustva Braun je u udruzi spojio idealizam neprofitne udruge s načelima poslovanja orijentiranog na profit. Najvažniji njegov savjet jest promjena kojom izlazimo iz naše zone ugode jer tek kada se odvažimo na skok otkrit ćemo tko smo uistinu i što je to što nas čini "najviše živima".

Promjena vraća bogatstvo na mjesto stvaranja

Menadžment za pokretanje zajednice

Tanzanijski milijunaš zalaže se da njegove kolege budu promjena koju žele vidjeti u svijetu. Za početak želi da vrate bogatstvo u zemlju u kojoj su ga stvorili. Nije to ni tako loše, naročito ako znamo da se radi o afričkoj zemlji čiji građani oskudijevaju u mnogo čemu. Naravno, ne laje pas radi sela nego radi sebe! Tanzanijski multi-milijunaš Reginald Mengi je nekadašnji partner u tanzanijskom ogranku PWC-a. Danas posjeduje tvornice za punjenje boca Coca-Cole i rudnike zlata. Najpoznatiji je po svom medijskom carstvu – 10 vodećih novina, 4 radio i 3 TV postaje. Zovu ga i afrički Rupert Murdoch.

Međutim, on svoje medijsko carstvo koristi i kako bi utjecao na bogate ljude u Tanzaniji. Pokušava ih uvjeriti da pomognu njenim siromašnijim stanovnicima i tako promijene izgled Tanzanije. Osim što sam sudjeluje u mnogim filantropskim aktivnostima (do sada je pomogao otškolovati preko 2000 djece, a pomaže i u mnogim projektima poboljšanja edukacije i zdravstva, te uklanjanju patnje siromašnijih slojeva), cilj mu je pokrenuti i druge bogatije Tanzanijce da čine isto.

Najzanimljivije je njegovo razmišljanje da su ga siromašni ljudi učinili bogatim, jer je dobar dio novca zaradio od prodaje osnovnih potrošnih dobara poput sapuna, sokova ili penkala i zato smatra logičnim da im se neki način oduži!

Znate li vi neki domaći primjer?

Jeste li lider današnjice?

Menadžment traži lidere sutrašnjice

Iako još uvijek postoji mnogo onih koji miješaju što treba raditi lider, a što menadžer postoje načini kako to i osvijestiti. To je naročito važno za one koji su s liderima u svakodnevnom kontaktu poput menadžera. U istraživanju koje je provela Američka udruga za menadžment (AMA) i koje je obuhvatilo skoro 1.200 menadžera iz 40 zemalja, više od polovice ispitanih lidere definiraju ne prema njihovoj poziciji već prema tome kakav utjecaj i rezultat imaju.

Za 53% ispitanika lider je onaj pojedinac koji se ističe svojim utjecajem, a ne svojim ovlastima. Za drugih 14% lider je "svatko tko, bez obzira upravlja li drugima, ostvaruje vrhunske rezultate u svom polju djelovanja”. Janifer Jones, direktorica AMA Enterprisea, smatra da je novi izazov leadershipa usvajanje ključnih ljudskih vještina, poput sposobnosti da se radi s različitim tipovima ljudi: "Ne postoji jedinstven način da se to postigne, ali usvjanje komunikacijskih vještina, suradnja na projektima, fokusiranje na ciljeve, sudjelovanje u odgovornosti, obzirnost, ili čak smisao za humor mogu voditi do uspješnog vođenja, a ne puko provođenje autoriteta.”

Napominjem da se ovdje radi o promjeni stava na svim razinama menadžmenta gdje pojedinci shvaćaju da su im vještine vođenja potrebne u obavljanju svakodnevnih zadataka.

Bill Gates je napokon rekao "Promjena!"

Menadžment Microsofta traži promjenu

Čini se da je promjena stigla i Billa Gatesa. Naime, nakon što ulagači već godinama traže smjenu Steve Ballmera, Bill Gates napokon odlučio reći "Da". Kada ga je postavio kao nasljednika na čelu kompanije 2000. Gates je možda mislio na to kako će mu Ballmer, koji je prije svega slovio kao vrstan prodavač, biti produžena ruka. Uz njegovu pomoć bi mogao i dalje vladati poduzećem i nakon što se povuče. No, čak i u razdoblju do 2008. kada je Gates otišao sa svih izvršnih funkcija za Ballmera, kao glavnog direktora Microsofta, nije bilo riječi hvale.

Na dušu mu se stavljaju uvođenje operativnog sustava Vista koji je imao previše grešaka i izazvao je ogromno ogorčenje kupaca, potpuni gubitak tržišta prijenosnih uređaja, nesposobnost natjecanja s Google-om na tržištu tražilica, užasno pogrešna službena korporativna kultura u kojoj su svi od pojedinaca od poslovnih jedinica rovarili jedni protiv drugih i podmetali klipove gdje su stigli kako bi bili bolje ocijenjeni.

Na kraju, niti tržište nije voljelo rezultate Ballmerovog rada. U ovih 13 godina tržišna kapitalizacija Microsofta pala je sa 500 milijardi dolara na nešto manje od 290. U istom su razdoblju Apple i Google narasli u visine. Tržište je promjenu dočekalo pozitivno i cijena dionica je po objavi narasla za gotovo 9% u jednom danu. Ballmer bi funkciju trebao napustiti unutar 12 mjeseci odnosno nakon odabira njegove zamjene.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.