Rezultat se dobiva fokusom na ljude, a ne cilj

Igor Pureta Igor Pureta

Rezultat je najčešća preokupacija svakog menadžera. Pri tome treba imati na umu da je cilj moguće ostvariti samo pomoću ljudi!

Fokusirajte se na ljude pa ćete postići cilj

Vodstvo u opisima svojih poslova ima zaista različite zadatke. Kod razgovara sa svojim nadređenima postoji uvijek jedno, isto i najvažnije pitanje: jesu li ispunili dogovoren ili preuzeti rezultat. Rezultat izražen u brojkama, grafički prikazi tijeka procesa, grafikoni različitih boja, brojne i (ne)pregledne tablice trebali bi pokazati je li posao donio uspjeh ili nije. Baveći se brojkama, grafovima, tablicama, rukovoditelji uporno i predano pokušavaju doznati što je još potrebno kako bi uspješno vodili organizaciju te tako ispuniti cilj. To je logično, zar ne?

Odgovornost rukovoditelja za rezultat

Pa rukovoditelji su odgovorni da cilj bude ispunjen! Ali, često, prečesto i u silnoj želji da uspiju ovladati poslom i upravljati njime na zadovoljavajući način, zaboravljaju najvažnije. Posao obavljaju ljudi i posao rukovoditelja je menadžment ljudi!

Članovi vašeg tima, baš kao i bilo koje druge osobe, imaju različitu predodžbu od vas. Na drugačiji način doživljavaju što trebaju napraviti, koja je tražena kvaliteta rada i koji su rokovi za izvršenje. Očekivanje, da će ljudi sami obaviti sve što je potrebno, bez detaljnog objašnjenja rukovoditelja, u najvećem se broju slučajeva pokaže pogrešnim. Davanje naređenja i kritika umjesto povratne informacije samo kratkotrajno daju aktivnost kakva vam je potrebna.

Posao za koji ste odgovorni teško možete obaviti sami, možete ga obaviti samo radom vaših ljudi. Vaši ljudi su most koji povezuje vas i rezultat koji se od vas očekuje. Ako želite da posao bude obavljen tada se posvetite se ljudima!

Važnost sustava

Prevladavajuća mudrost tvrdi da je najbolji način da postignemo ono što želimo u životu - doći u bolju formu, izgraditi uspješan posao, više se opuštati i manje brinuti, provoditi više vremena s prijateljima i obitelji - postaviti konkretne, djelotvorne ciljeve. Ako ste trener, vaš cilj bi mogao biti osvojiti prvenstvo. Vaš sustav je način na koji zapošljavate igrače, upravljate svojim pomoćnim trenerima i provodite trening. Ako ste poduzetnik, vaš bi cilj mogao biti izgraditi milijunski posao. Vaš sustav je način na koji testirate ideje za proizvode, zapošljavate zaposlenike i vodite marketinške kampanje. Ako ste glazbenik, vaš bi cilj mogao biti odsvirati novo djelo. Vaš sustav je koliko često vježbate, kako rješavate teške dionice i vaša metoda za primanje povratnih informacija od vašeg učitelja.

Sada zanimljivo pitanje: da ste potpuno zanemarili svoje ciljeve i usredotočili se samo na svoj sustav, biste li ipak uspjeli? Na primjer, da ste košarkaški trener i zanemarite svoj cilj da osvojite prvenstvo i usredotočite se samo na ono što vaša momčad radi na treninzima svaki dan, biste li ipak postigli rezultate? Mislim da bi.

Cilj u svakom sportu je završiti s najboljim rezultatom, ali bilo bi smiješno provesti cijelu utakmicu buljeći u semafor. Jedini način da zapravo pobijedite je da svakim danom postajete bolji. Prema riječima trostrukog pobjednika Super Bowla Billa Walsha, "Rezultat se brine sam za sebe." Isto vrijedi i za druga područja života. Ako želite bolje rezultate, postavljanje ciljeva je samo dio slagalice. Uz njega usredotočite se na svoj sustav. Što mislim pod tim? Jesu li ciljevi potpuno beskorisni? Naravno da ne. Ciljevi su dobri za određivanje smjera, ali sustavi su najbolji za napredak. Pregršt problema nastaje kada provodite previše vremena razmišljajući o svojim ciljevima, a premalo vremena na dizajniranje svojih sustava.

Pobjednici i gubitnici imaju iste ciljeve

Postavljanje ciljeva pati od ozbiljnog slučaja pristranosti. Koncentriramo se na ljude koji na kraju pobjeđuju – preživjele – i pogrešno pretpostavljamo da su ambiciozni ciljevi doveli do njihovog uspjeha. Istovremeno zanemarujemo sve ljude koji su imali isti cilj, ali nisu uspjeli.

Svaki olimpijac želi osvojiti zlatnu medalju. Svaki kandidat želi dobiti posao. Ako uspješni i neuspješni ljudi dijele iste ciljeve, onda cilj ne može biti ono što razlikuje pobjednike od gubitnika. Nije cilj pobjede na Tour de Franceu doveo britanske bicikliste do vrha sporta. Vjerojatno su željeli pobijediti u utrci svake godine prije - baš kao i svaki drugi profesionalni tim. Cilj je uvijek bio tu. Tek kada su implementirali sustav stalnih malih poboljšanja, postigli su drugačiji ishod. Dakle, kako bi menadžment bio uspješan, potrebno je uvoditi niz stalnih malih promjena kod svog tima, koji predstavlja naš sustav.

Postizanje cilja samo je trenutna promjena

Zamislite da imate neurednu sobu i postavili ste cilj da je očistite. Ako skupite energiju za pospremanje, tada ćete imati čistu sobu - za neko vrijeme. Ali ako zadržite iste neuredne navike koje su dovele do neuredne sobe, uskoro ćete gledati u novu hrpu nereda i nadati se novom naletu motivacije. Ostaje vam jurenje za istim ishodom jer nikada niste promijenili sustav koji stoji iza toga. Liječili ste simptom bez rješavanja uzroka.

Postizanje cilja samo na trenutak mijenja vaš život. To je kontra intuitivna stvar kod poboljšanja. Mislimo da moramo promijeniti naše rezultate, ali rezultati nisu problem. Ono što stvarno trebamo promijeniti su sustavi koji uzrokuju te rezultate. Kada rješavate probleme na razini rezultata, rješavate ih samo privremeno. Kako biste se zauvijek poboljšali, morate riješiti probleme na razini sustava. Popravite ulaze i izlazi će se sami popraviti. Dakle, menadžment bi trebao uključivati rad s ljudima, davanje feedbacka i trud oko tog sustava kako bi uspješno došo do željenih rezultata.

Zaljubite se u sustave

Ništa od ovoga ne znači da su ciljevi beskorisni. Međutim, ciljevi su dobri za planiranje napretka, a sustavi za stvarno napredovanje. Ciljevi mogu dati smjernice i čak vas kratkoročno pogurati naprijed, ali na kraju će uvijek pobijediti dobro osmišljen sustav. Bitno je imati sustav. Predanost procesu je ono što čini razliku. Dakle, menadžment bi trebao imati fokus na sustav.

Uz sve navedeno, dosta je bitno naglasiti kako uspješno raditi na poboljšanju svojih sustava. Menadžment zahtijeva posebne vještine kako bi se uspješno postiglo sve prethodno navedeno.

Jasna, izravna komunikacija

Menadžment uključuje brojne vještine, no najvažnija vještina koja se navodi je komunikacija. Ovo se može činiti očiglednim, ali to može biti točka spoticanja za mnoge menadžere koji se više oslanjaju na svoje tehničko znanje kako bi došli do ove faze u svojoj karijeri. Snažni odnosi između menadžera i zaposlenika izgrađeni su na temeljima jasne i učinkovite komunikacije. Menadžment uključuje jasnu komunikaciju rokova i ažuriranje projekta, objavljivanja ​​korporativnih najava, dodjeljivanje ​​zadataka, davanje konstruktivnih komentara, odgovaranje na upite i vođenje teških rasprava.

Dobra vijest je da je komunikacija vještina koja se može naučiti i razvijati. Grupe javnih nastupa, tečajevi poslovnog pisanja i povećanje vaše sveukupne svijesti o tome kako najbolje komunicirati mogu mnogo doprinijeti tome. Tu je i obilje tehnologije koja vam pomaže da se povežete sa svojim zaposlenicima i ponudite im jasne upute.

Aktivno slušanje

Iako je istina da je biti dobar slušatelj također veliki dio snažne komunikacije, čin slušanja je sam po sebi umjetnost pa se svi veliki menadžeri redovito trude usavršiti u njoj kako bi ostvarili uspješni menadžment.

Postoji velika razlika između slušanja i slušanja. Mnogi ljudi na vodećim pozicijama postavljaju pitanja, ali ne primaju informacije. Vaši podređeni često znaju shvatiti je li vam doista stalo do onoga što govore. Ako misle da vam nije stalo, neće htjeti govoriti. Osim toga, neće svi s kojima radite izravno komunicirati kao što biste željeli. Ponekad ćete morati čitati između redaka i pokupiti tragove konteksta kako biste makar i djelomično saznali što želite.

Sve što trebate učiniti je namjerno fokusiranje na osobu koja govori što će pomoći vašim vještinama slušanja. Učenje novog jezika, na primjer, je izvrstan način da steknete ovu naviku. Učenje novog jezika otvara naš um za beskonačne načine na koje ljudi komuniciraju među kulturama i unutar njih te pomaže u njegovanju naših vještina aktivnog slušanje.

Druga praksa je da usporite i odupete se porivu da vrijeme slušanja provedete razmišljajući o tome što sljedeće želite reći.

Delegiranje

Sposobnost učinkovitog delegiranja vitalna je prednost za svaki uspješni menadžment i često treba malo vremena da se svlada. Mnogi novi menadžeri brinu se da će biti loše shvaćeni ako ne obave svaki zadatak ili projekt ili ako netko pod njihovim nadzorom loše dovrši posao. Dobar menadžer znat će da ne zna sve i dopustit će članovima svojih timova da budu stručnjaci. To znači da trebaju osnažiti svoje timove odgovornošću i autonomijom da obave posao.

Osim toga, delegiranje pruža prilike za rast i razvoj članova tima. Iako su izvrsni radnici, mogu se osjećati pomalo prestrašeni za nošenje s nekom od odgovornosti koju ste im dodijelili. Velik dio vaše vrijednosti kao menadžera je vaša sposobnost da ih obučite i izgradite da budu jednako učinkoviti kao i vi. Upoznavanje snaga i ciljeva vašeg tima igra veliku ulogu u delegiranju zadataka.

Coaching i mentorstvo

Mnogi naglašavaju potrebu da se menadžeri vide kao treneri i mentori, a ne kao "šefovi". Istina je da menadžeri ponekad moraju sami donositi odluke. Ključno je pritom vidjeti da je njihova stvarna uloga vođenje tima prema ostvarenju ciljeva. Novoimenovani menadžeri misle da biti glavni znači samo donositi odluke. Zapravo se radi o vođenju ljudi, a vodstvo se temelji na povjerenju i motivaciji putem utjecaja.

Ova vještina ide ruku pod ruku s delegiranjem. Izgradnjom kompetencija vaših timova i njihovim pripremanjem za preuzimanje novih odgovornosti. Time oslobađate vrijeme u vlastitom rasporedu kako biste se usredotočili na zadatke i odgovornosti kojima se trebate baviti. Dobri menadžeri ne vide svoje zaposlenike kao podređene, već rade zajedno sa svojim timovima kako bi obavili posao. Zaposlenici poštuju dobrog menadžera koji je voljan i sposoban raditi. Nemojte biti rukovoditelj koji se skriva u uredu i šalje hrpu mailova.

Usredotočite se na pružanje uvida zašto radite stvari na određeni način i potaknite svoj tim da postavlja pitanja. Pokazivanje da ste iskreno uključeni u posao i da želite da oni uspiju može pomoći u izgradnji povjerenja i olakšati njihov daljnji razvoj.

Znati kako učinkovito pohvaliti

Svi znamo da lijepe riječi mogu pomoći. Reći hvala, dati kompliment za dobro obavljen posao i odvojiti trenutak da podijelite uspjehe svojih zaposlenika s drugima samo su neke od metoda koje menadžment koristi. Međutim, ne primaju svi pohvale na isti način. Učinkoviti menadžeri koriste veliki skup alata kada je riječ o upoznavanju članova svog tima.

Jedna od najvažnijih vještina za dobar menadžment je prepoznavanje zaposlenika na individualnoj razini. Neki članovi tima više vole javne pohvale, dok drugi više vole da je to privatno. Možda imate ljude kojima pohvale ne znače puno, ali vole primati novčane nagrade ili druge povlastice. Prepoznavanjem onoga što svakog od vaših ljudi pokreće, možete doista povećati angažman i moral u svojoj organizaciji.

Iako možda niste uvijek u mogućnosti obasuti podređene novčanim nagradama, čak i izdvajanje vremena za pisanje promišljene pohvale može pomoći. Ako pokažete da iskreno cijenite njihov rad, možete izgraditi povjerenje i lakše prebroditi teška vremena.

Srećom, ovo je vještina koju možete vježbati u svakodnevnom životu, a ne samo na poslu. Pokušajte pitati svoje zaposlenike koji pristup je njima najvažniji i zašto. Pokušajte pokazati zahvalnost ljudima na različite načine i pogledajte kako će reagirati.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.