Rješenje za ravnopravnost spolova za sto godina

Igor Pureta

Stalno se priča o potrebi jednake zastupljenosti spolova u poduzećima, a rješenje se ne vidi na domak ruke, dapače, čini se vrlo daleko!

Ravnopravnost spolova još nema pravo rješenje

Stalno se priča o potrebi jednake zastupljenosti spolova u poduzećima, a rješenje se ne vidi na domak ruke. Upravo suprotno! Istraživanja i dalje pokazuju velik jaz, kako u zastupljenosti žena na višim pozicijama tako i u visini plaća između žena i muškaraca. Mnoge zemlje i zakonom traže da se za jednak rad dobije jednaka plaća, a neke propisuju i zastupljenost žena u upravljačkim tijelima. Uz njih i mnoga su se poduzeća već obvezala na ravnomjernu zastupljenost spolova. Ipak u praksi je priča drugačija. Prema istraživanju McKinseyja i organizacije LeanIn ravnopravnost ćemo sadašnjim tempom postići tek za sto godina. Nema jednostavnih niti magičnih rješenja.

Poduzeća bi ravnopravnost spolova morala tretirati kao poslovni imperativ te više ulagati u bolju komunikaciju, edukaciju te jasniji fokus na sustavno mijenjanje brojki. Činjenicu da žene rađaju djecu ne možemo promijeniti. Umjesto toga, tu činjenicu treba uvažavati i ženama omogućiti da svoju karijeru razvijaju paraleleno s obiteljskim životom. Tehnologija nam danas omogućava nevjerojatnu fleksibilnost. Zašto onda ne omogućiti ženama da se dokažu kao stručnjaci usklađujući pritom svoje poslovne i privatne obaveze. Za sada, mnoge žene rješenje pronalaze u pokretanju vlastitih poduzeća u kojima same određuju pravila i koja im omogućavaju više fleksibilnosti. Kakva su vaša iskustva i kako organizacija u kojoj radite pokušava riješiti ovaj problem?

Rješenje za jednakost plaća su dioničari

Dioničari mogu natjerati menadžment na jednakost plaća

Sve češće govorimo o jednakim plaćama za žene i muškarce, a sad se čini da je jednakost plaća zainteresirala i dioničare. Radnik je stigao u fokus! Iako se sve više priča o razlikama u plaćama muškaraca i žena, u praksi nema velikih pomaka. Slično je i s velikim razlikama u plaćama između menadžera i radnika. No, svijest ljudi o tom problemu ipak se pomalo mijenja. Posljednjih godina američka poduzeća zaprimala su prijedloge svojih dioničara za podjednaku zastupljenost oba spola u Upravama poduzeća. Međutim sada već poduzećima predlažu i da objave razlike plaća između muških i ženskih radnika. Tri velika američka poduzeća – eBay, ExxonMobil i Wal-Mart – pozvana su da transparentno objave razlike plaća između muškaraca i žena.

Po prvi put u nekom američkom poduzeću dioničari e-Baya izglasali su objavljivanje razlike plaća, kao i mjera poduzetih kako bi se razlike postupno smanjivale. ExxonMobil i Wal-Mart tražili su od SEC-a odobrenje da ovu temu isključe s glasanja na Skupštini dioničara. Bez obzira prošli ili ne na skupštini dioničara, ovakvi prijedlozi predstavljaju pokušaje podizanja svijesnosti o ovom problemu. Upravo to postigao je Gap objavivši prošle godine rezultate revizije koji pokazuju da su njihovi muški i ženski djelatnici plaćeni jednako.

Pozitivne emocije šire svijest i donose nova rješenja

Pozitivne emcije donose nova rješenja za jednakost plaća

Poznata psihologinja, Barbara Fredrickson, sa Sveučilišta North Carolina, u svojoj knjizi Positivity: The 3-to-1 Ratio That Will Change Your Life objašnjava kako pozitivne emocije mijenjaju naš život, ali i poslovanje organizacija.

Iako se čini da emocije nemaju mjesta u poslovnom svijetu istina je da se svi ljudski odnosi temelje na emocijama pa tako i oni poslovni. Zato je jako važno da u svakom trenutku imamo ozitivne emocije prema ljudima oko nas. Teorija pozitivnih emocija Broaden-and-Build (proširi i izgradi) označava širenje naše percepcije pomoću pozitivnih emocija. Naime, Fredrickson tvrdi da pozitivne emocije, u početku kratkoročno, proširuju našu svijest te naš periferni vid što nam omogućava da uspješnije povezujemo dijelove rješenja na pravi način. Plodovi takve proširene svijesti polako se onda akumuliraju i omogućavaju nam da razvijemo nove osobine i sposobnosti. Također, čak i ti kratkotrajni momenti širenja naše svijesti omogućavaju nam da iznađemo kreativna rješenja ili naučimo nešto novo.

Isto bi trebalo svjesno kreirati i u kompanijama. Pitanje Koji je sljedeći problem koji moramo riješiti trebalo bi preformulirati u Koji je pozitivan rezultat koji ovdje želimo postići? Time se potiče nada i otvara se prostor za ramišljanje o većim planovima (dreaming big).

Kakva su vaša iskustva s pozitivnim emocijama?

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.