Blog post menadžer

Zašto je dati otkaz posao menadžera?

Igor Pureta
Menadžer se ne treba skrivati iza HR odjela

Jedna od tema koje zaslužuju objašnjenje kako bismo bili pozitivno usmjereni na rješavanje emocija jest posao voditelja da nekom od radnika da otkaz!

Svaka tema u nekoj organizaciji može izazvati male ili velike emocije. Među njima se ističu one koje izazivaju velike emocije! No, koliko god velike emocije izazivale, o njima se ipak izbjegava otvoreno komunicirati. Svi znamo da je to pogrešno, jer dobra komunikacija je osnova dobrog zajedničkog rada i suradnje.

To se posebno odnosi na sve što izaziva negativne reakcije, poput straha, ljutnje, tuge, osjećaja nepravde i sličnih tema. Svaka od njih zaslužuje dodatno objašnjenje kako bismo bili pozitivno usmjereni na rješavanje emocije koje takve teme izazivaju u nama. U suprotnom može doći do pogrešnih interpretacija koje svima nama mogu samo naštetiti. Jedna od takvih tema je odluka koju donosi menadžer ili menadžment da nekom od radnika da otkaz!

Vijest o tome da je netko otpušten nužno izaziva negativne emocije. Tu se nađe osjećaj tuge, jer se mnogi u organizaciji pitaju kako će se osoba snaći. Odlazi član tima s kojim su se mnogi zbližili. Drugi pak zdvajaju kako će se neki projekti ili sam rad odvijati bez sudjelovanja te osobe. Javi se i određeni strah zbog pitanja tko je sljedeći i može li se to dogoditi još nekom. Možda se može javiti i ljutnja. Ponekad radnici doživljavaju organizaciju kao veliku i bogatu naspram malog nemoćnog radnika. Stoga im je teže razumjeti kako za njega nema mjesta. Čini im se prirodno da svatko radi u skladu sa svojim mogućnostima, a da bi organizacija trebala moći isplanirati svoje resurse kako bi imala dovoljno za sve.

Prestanak radnog odnosa

I upravo tu u mnogima, pa i nama samima leži tzv. slijepa pjega. Ponekad doživljavamo organizaciju kao nešto što postoji samo po sebi, neovisno od zalaganja njenih radnika. Kao da je ona veliki izvor svega što radnicima treba i nećka im se udijeliti. Međutim, organizacija je skup ljudi koji u njoj rade! A ostvarenje ciljeva svakoga od njenih članova je jako važno da bi ona mogla postojati i davati. Zato posao voditelja i jest pomno planira koliko ljudi mu zapravo treba da bi obavio neki posao.

Posao menadžera je i pobrinuti se da svatko napravi sve što je potrebno bez dodatnih kontrola, velikih ispravaka ili ponavljanja. Uz to, planiraju se edukacije, informatička podrška, podrška nadređenih kako bi radnici imali sve što im treba da ostvare rezultat. Jedino tako organizacija može ispuniti obećanja radnicima i korisnicima, a obaveze državi.

Unutar tima ili čitave organizacije menadžer treba biti spreman na razgovor o svim problemima. Treba biti spreman zajednički pronalaziti rješenja, poslušati tuđe mišljenje, družiti se s članovima svog tima, dijeliti informacije i slaviti postignuća. Treba i može sve to kako bi osigurao da će njegov tim ostvarivati rezultat.

Uspješno poslovanje poduzeća

No, kad pokoji radnik zakaže u obavljanju svog posla, kasni s rokovima ili ga često treba kontrolirati pojavljuje se problem. Ako bilo koji radnik ne ostvaruje rezultat zbog kojeg je zaposlen i prima plaću, ugrožava sve radnike u organizaciji!

Menadžer toleriranjem loših rezultata nekih pojedinaca prešutno očekuje da će neki drugi članovi tima "potegnuti” za njih. To je pogrešno! Time se uništava organizacijska klima, duh zajedništva i unutarnja motivacija pojedinaca da, kada je to potrebno, naprave korak više. Ako neki mogu ostvarivati vrhunski rezultat, drugi mogu barem prosječne. Jer radi se o istoj organizaciji, istim resursima i istim vrijednostima za koje se zalažu.

Dati otkaz je posao menadžera

Menadžer komunicira s članovima svog tima

Menadžer se u takvoj situaciji treba zapitati nekoliko pitanja. Je li pravedan prema onima koji daju sve od sebe, dok prešutno tolerira neradnike? Je li pravedno da se ponaša kao da ne vidi da je njihovo ponašanje i ispunjavanje preuzetih obaveza ispod očekivanja? Zna li da će tako umanjiti volju, želju i sposobnosti onih koji rade? I, na kraju, što može učiniti kako bi to riješio?

Menadžer može biti svjestan svih razloga zbog kojih netko ne ostvaruje rezultat. Menadžer je obavezan tom radniku svim snagama pomoći kako bi uspio. No, posao menadžera je i da napravi procjenu. Je li vrijeme koje posvećuje radnicima kako bi korigirao njihov rad važnije od vremena koje treba posvećivati dobrim radnicima? Onima koje treba pohvaliti, nagraditi i priznati im zasluge. Možda je pojedinom radniku potpuno u redu da netko drugi zaradi za njihov kruh. Možda mu je u redu da se ne brine za kolege i za organizaciju. Posao menadžera je takav da mu to ne može biti svejedno i mora reagirati.

Tim ili organizacija mora opstati i dobro raditi zbog korisnika, vlasnika i zbog onih radnika koji odgovorno obavljaju svoj posao. Koliko god voditelju to bilo teško, posao menadžera je da uvede reda u takvu situaciju. Dati otkaz pojedincu je uvijek emocionalno teška odluka. No, za dobrobit svih s kojima je organizacija povezana posao menadžera je da ponekad donese i takvu odluku.

Kad takvu odluku donesete, a još više kad je provedete osjetit ćete olakšanje. Olakšanje jer ste jedan veliki teret makli sa svojih leđa, ali i zato što ste onima koji rade i koji prihvaćaju vlastitu odgovornost za poslovni uspjeh organizacije dali jasan znak kakve vrijednosti cijenite i kuda vodite svoj tim.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.