Komunikacija: iskrena i odmjerena

Igor Pureta

Iskrena komunikacija i transparentnost presudni su za dobar leadership jer na temelju pozitivne i iskrene komunikacije nastaju dobri odnosi.

Iskrenost i odmjerenost su odlične komunikacijske vještine

Iskrena komunikacija i transparentnost presudni su za dobro vodstvo. No, iskrenost može podrazumijevati različite načine komunikacije pa na kraju rezultirati obeshrabrenim djelatnicima i nepovjerenju. Komunikacija treba biti pozitivna i konstruktivna kako bi se izgradili snažni i odani timovi. A za to je potrebno vrijeme. Pokažite djelatnicima svoje pravo lice jer ljudi prepoznaju glumu. Ako im se otvorite i pokažete svoju ranjivu stranu, tim će vam više vjerovati. Podijelit će s vama svoje priče čime se stvara kohezija. Budite otvoreni za sve komentare zaposlenika, dapače tražite od njih povratne informacije. Dajte povjerenje svojim radnicima, tražite zajednički rješenja. Potaknut ćete visoke razine iskrenosti na radnom mjestu, a ujedno prikupiti najbolje ideje. Okružite se s iskrenim ljudima.

Ako vam ljudi govore samo ono što želite čuti, to dugoročno nije dobro za vaše poduzeće. Provodite redovne provjere istinitosti s vašim timom. Iznose li svoje ideje slobodno, naročito one koje se razlikuju od vaših, ili oklijevaju iznijeti svoje mišljenje? Bez takvih suočavanja nikada nećete izaći iz vlastite zone ugode koja ograničava vaš osobni i profesionalni rast. Osnažite ih da rade ono u čemu su najbolji i gradite na jakim stranama svakog pojedinca, uključujući i vašima. Onaj tip komunikacije u kojem vi drugima kažete sve ostavite za jutarnju seansu u kupaonici i svoj lik u ogledalu!

Kakva vam je komunikacija na društvenim mrežama?

Menadžer komunicira kao menadžer i na društvenim mrežama

Uz toliku buku oko društvenih mreža sigurno ste pomislili da postoji i velik broj CEO-ova čija se komunikacija odvija preko društvenih mreža. Kako klijenti komuniciraju društvenim mrežama, tako je i komunikacija prema CEO-ima olakšana. Naročito CEO-ovi vodećih 500 poduzeća u Americi, odnosno oni iz tzv. Fortune 500 skupine. Očekivan ili neočekivan odgovor je – malo. Tek 32% njih ima otvorene račune na nekoj od društvenih mreža, a još manji broj je stvarno aktivan.

Tako se, izvršni predsjednik Berkshire Hathaway-a, Warren Buffett, našalio na svoj račun kada je u svibnju ove godine napisao svoj prvi "tweet". Od tada je napisao još samo jedan, a javnost mu odgovorila tako da ga je skoro 542 000 ljudi dodalo na listu praćenja. Čini se pun pogodak i kao nešto što bi svaki CEO trebao napraviti po pitanju dobivanja pozornosti s obzirom da su na čelu velikih tvrtki, zar ne?

Izgleda da ipak ne. Njih 68% nema nikakvog doticaja s društvenim mrežama, no od onih 32% koji imaju, najveći broj je na LinkedIn-u, a predvodi ih CEO HP-a Meg Whitman sa 219 500 kontakata. Najveći broj kontakata ipak ima Mark Zuckerberg sa preko 16 i pol milijuna "prijatelja" na Facebook-u. Na kraju se postavlja pitanje zašto i ostali odnose s javnošću ne obavljaju na moderan način i tako privuku pažnju publike.

Emoji komunikacija za šampanjac

I klasične industrije prihvaćaju nove komunikacijske vještine

U doba kada se komunikacija među ljudima svodi na zamjenu riječi slovima ili brojem čime se komunikacija definitivno ubrzava. Time gubi puno od svoje kompleksnosti, a neki misle da s emojima mogu nadoknaditi sve gubitke koje takvo skraćivanje uzrokuje. A emoji k'o emoji su postali svakodnevica, a evo pojavljuju se i u skupljem segmentu proizvoda. Dok se u veljači tradicionalno obilježava početak sezone rozéa, Moët & Chandon odlučio je izbaciti set emojija i emotikona na temu šampanjca. Nazvali su ih e-moët-ikonima. Dostupni su i na iPhoneima i na Androidima te su dio to njihovih napora da pridobiju mlađu populaciju. Procijenjuje se da se danas šest milijardi emojija koristi svakodnevno.

Postali su univerzalni i međugeneracijski jezik komuniciranja. Stoga su u Moet & Chandonu odlučili svojim potrošačima omogućiti da naljepnicama personaliziraju bocu kako bi na taj način pokazali svoje emocije. Za ovogodišnje Valentinovo na tržište su izbacili i limitirano izdanje šampanjca Moët Rosé Impérial Emoëticons u rozoj kutiji koja sadrži naljepnice emotikona i e-mojija. Kada zavirite u kutiju i sama baca obučena je u prigodnu rozu košuljicu. A ako vam to nije dosta, odlijepite prednju naljepnicu i otkrit ćete još naljepnica koje možete upotrijebiti prema vlastitim željama.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.