Uspjeh P2P financiranja u Velikoj Britaniji

Igor Pureta Igor Pureta

Banke imaju sve veću konkurenciju u fintech sektoru gdje brzorastuća poduzeća brzim i velikim koracima postižu uspjeh u radu s klijentima.

Poduzeća se međusobno financiraju

Banke imaju sve veću konkurenciju u fintech sektoru. Brzorastuća poduzeća brzim i velikim koracima postižu uspjeh u radu s klijentima. Banke su toliko uljuljkane u svojem položaju na tržištu da se čini kako ih ništa ne može iznenaditi. No, tržište je prepuno iznenađenja. AltFi Data, je poduzeće koje prati alternativno financijsko tržište. Prema njihovim podacima privatne pozajmice ili pozajmice među poduzećima (peer-to-peer ili P2P lending) postigle su veliki uspjeh. U Velikoj Britaniji narasle su za 50% u prvih pet mjeseci ove godine! Sada iznose preko 1,5 milijardi funti. Ako nastave rasti istim tempom do kraja godine premašit će 2,75 milijardi funti.

Funding Circle jedan je od primjera online financijskog tržišta. Ono okuplja investitore i poduzeća koji traže investicije, omogućavajući malim poduzećima pristup brzom i jednostavnijem financiranju. Investitorima omogućava potencijalno veće povrate na uloženo. Kako sami kažu eliminiraju složeni bankarski svijet. Povezuju direktno ljude i organizacije kojima trebaju sredstva s provjerenim poduzećima ili privatnim osobama koji su spremni uložiti u njihove ideje. Brojne su platforme u svijetu koje omogućavaju razne oblike investiranja ili podupiranja malih poduzetnika u obliku crowdfundinga. Ideja sve više dobiva na popularnosti i u Hrvatskoj te je od nedavno crowdfunding.hr primjer jedne takve platforme kod nas.

Treba li nam samouvjerenost za osobni uspjeh

Poduzeće treba samouvjerenost s temeljem

Amerikanci su, među ostalim stavovima i mitovima koje su proširili svijetom, uspjeli nametnuti i stav o nužnosti samouvjerenosti za uspjeh. Iako uspjeh može imati različita značenja, informacije kojima smo okupani uvjeravaju nas da je on isti za sve. Tomas Chamorro-Premuzic je profesor poslovne psihologije na University College London. U svojoj knjizi Confidence - The surprising truth about how much you need and how to get it, nastoji razbiti taj mit. Tvrdi da introvertirani, skromni menadžeri imaju više šanse za uspjeh. Chamorro-Premuzic smatra da se samouvjerenost ne može svojevoljno povećati bez iskrivljavanja stvarnosti. Navodi primjere kultura, poput Velike Britanije, gdje se nagrađuje skromnost, a ne samouvjerenost (dijelite li vi njegovo mišljenje? :-)).

On isto tako smatra da samouvjerenost nije niti potrebna. Ako trebate, na primjer, održati govor i bojite se neuspjeha, radit ćete naporno da ga izbjegnete. Time ćete ne samo minimizirati učinke straha, već ujedno i polučiti bolji rezultat. Često slušamo o liderima poput Richarda Bransona jer su oni atraktivniji medijima. Većinu u svijetu zapravo predstavljaju uspješni menadžeri koji nastoje ostati podalje o svjetala reflektora. Oni su više introverti, altruisti i samozatajniji od menadžera o kojima se često piše i čija su poduzeća, barem imenom, svima poznata.

Za uspjeh je važno jeste li introvert ili ekstrovert

Poduzeće treba i introverte i ekstroverte

Mora li lider, da bi postigao uspjeh, biti glavni zabavljač na kompanijskom tulumu i imati veliku karizmu? Jedno istraživanje pokazalo je da 4 od 10 viših menadžera u poduzeću, uključujući i Larryija Pagea, suosnivača Googlea, i Marka Zuckerberga, osnivača Facebooka, su zapravo introverti. Isto je istraživanje pokazalo da njihov uspjeh nije došao unatoč svojoj prirodnoj introvertnosti, već upravo zbog nje, jer introverti kultiviraju bolje timsko okruženje nego njihovi ekstrovertiraniji kolege. Donedavno je mišljenje bilo da jedino ekstrovertiranost kao crta ličnosti dolazi u obzir kod procjene ljudi za visoka mjesta u hijerarhiji. No, detaljnija analiza pokazuje da i introvertiranost menadžera ili lidera može imati povoljne implikacije za uspjeh tima ili organizacije.

Slušanje može imati veći učinak nego pričanje. Obično se za lidere odabiru ljudi koji imaju vještinu jasnog prenošenja snažne poruke. Lideri najboljih poduzeća zapravo se razlikuju od ostalih po sposobnosti slušanja. Stara kineska poslovica zato i kaže da nam je Bog dao dva uga, a samo jedna usta kako bismo više čuli nego pričali. Upravo to je i Zuckerbergova tajna. Iako su ga neki smatrali čak lagano autističnim i nepogodnim za vođenje tvrtke, on je bio odličan slušač i zahvaljujući toj vještini okupio je grupu odanih, strastvenih ljudi koji su dijelili njegovu viziju.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.