Poduzeće treba čuvati od onih koji sve znaju raditi dok ih se ne traži da to i naprave. Samopromotori prijete uspjehu kojem poduzeće teži pa ih se čuvajte.

Poduzeće treba čuvati od onih koji sve znaju raditi dok ih se ne traži da to i naprave. Samopromotori prijete uspjehu kojem poduzeće teži pa ih se čuvajte. Svi smo se kroz posao susreli sa samopromotorima – ljudima koji su odlični u promoviranju samih sebe, ali kada treba donijeti rezultate podbace. Mi im to oprostimo, pokušamo vidjeti gdje su nastale poteškoće i damo im novu priliku za dokazivanje. Ali rezultat opet izostane! To ne znači da svi oni koji su dobri u prezentiranju vlastitih sposobnosti automatski su i manje sposobni donijeti rezultate poduzeću. No, kako sačuvati svoje poduzeće od onih koji su dobri jedino u samopromociji. Prvo moramo dobro razumjeti kako naš tim funkcionira da bismo mogli sastaviti dobar profil odgovarajuće osobe i slijedom toga opis posla. Tijekom razgovora za posao, treba postavljati što preciznija pitanja, a izbjegavati ona otvorena.
Situacijska pitanja kod kojih će kandidat morati dati specifične, tehničke odgovore također su dobra. Nazovite i prijašnje poslodavce i postavite im konkretna pitanja poput kako su kandidati surađivali s kolegama, koji su im najveći uspjesi kojima su doprinijeli poduzeću ili što su mogli učiniti bolje. I na kraju, tijekom probnog roka, tražite povratne informacije od svojih djelatnika.
Poduzeće potiču na rast povratom poreza
Poduzeće, naročito u početnoj fazi, treba puno njege i poticaja. Kako to rade drugi uvijek nađemo dobar primjer, a nadam se da će više toga biti i kod nas. U globalnom natjecanju i države imaju svoj zadatak, a to je kako da im ljudski resursi budu zaposleni. Irska i dalje pokreće nove poticaje za poduzetnike. Najnoviji se zove StartUp Refunds for Entrepreneurs ili skraćeno SURE (= sigurno). Novi poticaj poduzetnicima početnicima omogućava da od države traže povrat plaćenih poreza na prihode koje su uplatili kao fizičke osobe i do šest godina prije nego je poduzeće registrirano. Povrat uplaćenih poreza može ići do visine od 41% kapitala kojega su uložili u novo poduzeće. Tako novac uplaćen u državnu blagajnu zapravo predstavlja ekvivalent sigurnoj štednji - istina bez kamata.
Procjena je irske Vlade da su čak dvije trećine svih novih radnih mjesta stvaraju nova poduzeća, i to u prvih pet godina postojanja. Novi poticaj podržan je i novim web stranicama koje obuhvaćaju i online kalkulator za izračun mogućeg povrata. Također je pokrenuta i marketinška kampanja, prvenstveno putem lokalnih radio stanica te letkom koji se distribuirao na stotinama lokacija širom zemlje. Na taj će način uistinu širok broj ljudi biti dobro informiran o mogućnostima koje im poticaj pruža.
Blagostanje ljudi stvara blagostanje poduzeća
Konzultant Alan Hilburg iz Johannesburga, je autor knjiga o leadershipu, dobitnik Emmyija te mnogih drugih nagrada. On je na nedavnom je panelu u Južnoafričkoj Republici iznio vrlo smion prijedlog: da Južnoafrička Republika počne odbijati strana ulaganja koja istovremeno nisu i ulaganja u njezine ljude. Predsjednici Vlada, ekonomisti i menadžeri, svi su opsjednuti s iznosima ulaganja, umjesto da uvide najvažniju komponentu: ljude. Ljudi su ti koji omogućuju ulaganja. I ljudi na kraju isporučuju rezultate. Ako ne ulažu u ljude, strani ulagači samo uzimaju, a ništa ne daju. Svi odnosi da bi uspjeli, moraju postići ravnotežu jer samo blagostanje ljudi jest istovremeno i blagostanje poduzeća. Upravo stoga poduzeća moraju i doprinositi zajednici u kojoj djeluju. Coca-Cola, Unilever i Samsung među onima su koji su se odlučili za održivu strategiju te lokalnom stanovništvu nude mogućnost razvoja znanja i vještina.
Time se ostvaruje multiplicirajući učinak što je dobro za zajednicu, zemlju i, u konačnici, za rezultate samog poduzeća. Hilburg zaključuje: kada strano poduzeće ulaže u Južnoafrikance, kao i u Južnoafričku Republiku, svi su na dobitku. Taj bi se zaključak mogao preslikati na sve države ovoga svijeta na svim stupnjevima razvoja.