Blog post menadžer

Dobar menadžer svojim zaposlenicima posvećuje iskrenu pažnju.

Ramiro

Saznajte kakve veze ima jedan od najpoznatijih psiholoških eksperimenata prošlog stoljeća s uspješnim rukovođenjem danas.

Jeste li znali da u psihologiji postoji tzv. Hawthorne efekt, koji se odnosi na to da osoba mijenja svoje ponašanje na bolje isključivo zato što je netko na nju obratio pažnju?

Hawthorne efekt

Efekt je dobio naziv prema mjestu Hawthorne u Illinoisu, u kojem se 20-tih i 30-tih godina prošlog stoljeća održao niz eksperimenta kroz s ciljem utvrđivanja kako promjene radnih uvjeta (npr. osvjetljenja, dužine dnevnih odmora, radnog vremena i sl…) utječu na produktivnost zaposlenika u tvornici. Rezultati su pokazali da je svaka promjena radnih uvjeta dovela do povećane učinkovitosti zaposlenika. Pritom je istraživače najviše iznenadila činjenica da se učinkovitost povećala čak i onda kada se radnicima radni dan produljio za nekoliko sati, kao i  kad je svjetlost u tvornici smanjena na razinu koja odgovara plamenu svijeće, što je objektivno stvorilo teže uvjete za rad. Gotovo 20 godina kasnije, Landsberger je, analizirajući rezultate eksperimenta, zaključio kako je ključni faktor povećane produktivnosti  radnika bio upravo taj što im je netko poklonio pažnju – razgovarao s njima o njihovom stanju i motivaciji, a ne zbog mijenjanja radnih uvjeta.

Ako želite postići pozitivne promjene kod svojih zaposlenika, ključno je da im prvo posvetite svoju punu i iskrenu pažnju, jer se tek tada događaju čuda. Zato odvojite vrijeme za razgovor, pitajte ljude za mišljenje i pokažite da Vam je stalo.  

Vaš Ramiro tim

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.