Društvena odgovornost umnaža vrijednosti

Igor Pureta

Predsjednik Uprave Kimberly-Clarka, Tom Falk, smatra da društvena odgovornost poduzeća umnaža vrijednosti poduzeća bilo direktno bilo indirektno.

Organizacijska kultura mora obuhvatiti i društvenu odgovornost

Predsjednik Uprave Kimberly-Clarka, Tom Falk, u intervjuu Harvard Business Reviewu iznio je svoje stavove o izgradnji održivog poduzeća. Falk smatra da održivost i društvena odgovornost stvaraju vrijednost za Kimberly-Clark, bilo kao direktne vrijednosti, putem smanjenja troškova ili izbjegavanja rizika, bilo indirektnu, poput bolje reputacije i privlačenja vrhunskih talenata. Stoga se pri donošenju odluka o ulaganjima u okoliš i u zajednicu u Kimberly-Clarku rukovode sljedećim kriterijima:

  • Svoje radnike i zajednice u kojima posluju stavljaju na prvo mjesto. Na taj način žele pokazati da osim profita brinu i za svoju okolinu.
  • Podržavaju ona društvena pitanja i pitanja okoliša koji su značajni globalno, ali to nije jedini kriterij. Važno im je da se te aktivnosti jasno uklapaju u njihove brendove i poslovnu strategiju.
  • Traže vezu između ulaganja i poslovnih ciljeva za dano tržište pa ulaganjima također naglašavaju važnost lokalnih tržišta.
  • Korist od tih aktivnosti mora biti mjerljiva, tako da jasno mogu pratiti utjecaj ulaganja na svoje poslovanje i na priliku da poboljšaju živote svojih radnika, ali i zajednice u kojoj djeluju.

A, kako Falk kaže, neke od najboljih ideja kako ostvariti ciljeve i povećati vrijednosti poduzeća stigle su od radnika iz njihovih pilana. Time su najbolje dali do znanja da su aktivni sudionici razvoja društva, ali i poduzeća.

Vrijednosti od malih nogu treba učiti i djecu

Organizacijska kultura za usvajanje vrijednosti od malih nogu

Svi se žale na pomanjkanje vrijednosti kod odraslih, zaposlenika, susjeda, javnih službenika i naglašavaju kako vrijednosti treba učiti dok smo još maleni. No, malo tko nešto po tom pitanju i radi jer se teško usuglasiti oko zajedničkih vrijednosti. Lako je očekivati da će svi prihvatiti naše vrijednosti, no teško je to i postići. Kanađanke Jill Lewis i Julie Levin pokrenule su 2009. godine volontersku kuhinju za potrebite. Međutim, ono po čemu je njihova udruga posebna vidljivo je već iz samoga naziva: Kids Cook to Care (djeca kuhaju da bi pomogla). Djeca Jill i Julie već su bila navikla na volontiranje. Uudruga sad okuplja grupu učenika koji zajedno kuhaju obroke za do 100 potrebitih osoba. U tome im dobrovoljno pomažu i poznati profesionalni kuhari.

Udruga je do sada surađivala sa desetak škola u okolici Toronta, a financira se iz donacija poduzeća i privatnih osoba. Svatko zaslužuje pristojan obrok, bez obzira na njihove okolnosti jedno je od vrijednosti koje djeca uče ovakvom pažnjom prema drugima. Uz to na taj način dobivaju uvid u život drugačiji od onoga kojeg obično vide. I, što je još bitnije, dobivaju priliku da sami pomognu potrebitim osobama. Osnovni cilj udruge je stvoriti globalnu zajednicu te osnažiti djecu kako bi jednoga dana stvarala bolji svijet.

Dobitne vrijednosti: ustrajnost i fleksibilnost

Organizacijska kultura za prave vrijednosti

Kad govorimo o organizacijskoj kulturi jako je važno znati koje vrijednosti želimo promovirtati unutar nje. Vrlo često zaboravljamo što želimo kulturom poručiti dionicima društva. Mnogi od nas i ne znaju da je za sav proces potrebno odrediti vrijednosti koje će biti temelj kulture. Poduzetnici početnici često imaju jasnu sliku što žele postići i teško im je od nje odustati kad prime savjete ili povratne informacije koji se razlikuju od njihove predodžbe. U našoj je prirodi da se vežemo uz naše ideje te snažno vjerujemo da će i drugi prepoznati njihovu genijalnost. Upravo to je ono što poduzetnike tjera naprijed, čak i kada odgovor drugih na njihovu ideju nije onakav kakvom su se nadali. Upravo ta upornost i ustrajnost vrlo su važne za poduzetnike.

No baš kao i svi drugi stručnjaci određenog područja, i poduzetnici početnici moraju još puno toga naučiti i stjecati iskustva. Za održivost ideje vrlo je važno i znati slušati. I ne samo slušati, već konstatno osluškivati. Budno pratiti reakcije drugih, pogotovo onih koji nam nisu prijatelji ili obitelj i koji će biti potpuno nepristrani, a potencijalni su korisnici naših proizvoda ili usluga. Coworking prostori su primjerice jedna od mogućnosti gdje start-up poduzetnici mogu pronaći korisne savjete svojih kolega, kao i razne treninge od iskusnijih kolega.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.