Najprije radnik, zatim kupac

Igor Pureta

Teško je kupca tretirati kao kralja, ukoliko je radnik tretiran kao nešto manje jer će radnku teško biti ispuniti zahtjeve kupca.

Radnik je važniji od kupca

Vjerujem da svi znamo izreku da je kupac kralj. Pitanje je što je onda radnik! Teško je kupca tretirati kao kralja, ukoliko je radnik tretiran kao nešto manje jer će radnku teško biti ispuniti zahtjeve kupca. Nedostajat će mu motivacije, znanja i aktivnosti. Zato bi se i menadžeri i lideri trebali više baviti radnicima! Toliko se priča o razlici između menadžera i voditelja, ali neka od objašnjenja Vineeta Nayara, uspješnog indijskog poslovnog čovjeka koji je objavio knjigu Employees First, Customers Second, toliko su jednostavna, a istovremeno inspirativna.

Lideri stvaraju vrijednost, a menadžeri vrijednost broje. Menadžeri traže hrpe izvještaja i time oduzimaju dragocjeno vrijeme svojim ljudima, dok će lider reći: "Želim da ti obaviš A, dok se ja bavim s B." Time lideri i sami stvaraju dodatnu vrijednost.

Krugovi utjecaja naspram krugovima moći. Razmislite o tome koliko ljudi vas, osim onih koji su vam hijerarhijski podređeni, pita za savjet.

Voditi ljude, umjesto upravljati poslom. Utjecaj i nadahnuće ono je što razlikuje lidere od menadžera, a ne moć i kontrola. Nije čudno da je upotrijebio primjer Gandhija, kada je želio objasniti da su svijetu potrebni lideri poput njega koji razmišljaju dalje od problema, znaju što je vizija i nadahnjuju ljude da promijene prepreke u prilike, korak po korak.

Bonus iz snova

Ljudski potencijali su osjetljivi na visoke bonuse menadžerima

Da u svijetu uvijek možemo nešto naučiti pokazuje nam i slijedeći primjer. Kako prenosi HuffPost u žiži javnosti je opet Thomas Morano, direktor odjela za kreditiranje nekretnina u Bear Stearnu. Bear Stearn je peta najveća američka investicijska banka, a on je, kažu, jedan od odgovornijih za njenu propast početkom 2008. Bankrot se dogodio usprkos njenoj veličini i bogatoj povijesti jer je banka kotirala na njujorškoj burzi od njenog otvaranja i preživjela financijski krah 1929. bez otpuštanja radnika.

Navedeni Morano se ubrzo, nakon propasti Bearsa, uhljebio kao CEO u Residental Capital LLC. To je poduzeće sa sličnom djelatnošću, a koji je američka vlada spasila od propasti sa 17,2 milijarde dolara. Tu zapravo priča dobiva još jedan obrat. I to poduzeće je otišlo u stečaj ostavši državi dužno 13,75 milijardi dolara! Naš Morano je za četiri godine službe u poduzeću koje, čiji je većinski (74%) vlasnik država, zaradio 29 milijuna dolara. Od tog iznosa na bonus koji je dobio nekoliko tjedana prije proglašenja stečaja, zahvaljujući i odluci jedne državne službenice koja je provjeravala rad poduzeća, otpada ravno – 8 milijuna dolara!

Angažirani radnik pomoću 3 kratka savjeta

Menadžer stvara angažirane radnike

Mnogi menadžeri nesvjesno sabotiraju svoju karijeru pogrešno pretpostavljajući da su njihovi radnici aktivno angažirani na poslu. Iako ima radnika koji će samostalno prionuti rješavanju problema koje zateknu na poslu, puno je više onih kojima treba savjet. Ili ono što smo nekada nazivali - rukovođenje! No, Michael Lee Stallard, predavač menadžmenta i angažiranosti zaposlenika, kaže da prosječan menadžer na svakih deset radnika angažira svega tri, a tek oni najbolji šest ili više radnika.

Neki menadžeri ipak lakše uspijevaju pronaći način kako potaknuti veći broj radnika na angažirano razmišljanje i sudjelovanje u proslovnim procesima. Što to najbolji menadžeri rade drugačije? Stallard misli da je kod njih

  • Radnik je u dodiru s klijentima. Kontakt s klijentima im omogućava da shvate koliko je njihov posao važan te da stvara vrijednost za druge ljude. Istovremeno od klijenata dobivaju povratne informacije o svom poslu koje im daju drugačiju perspektivu od njihove.
  • Radnik ima pomoć u ostvarenju vlastitih karijernih ciljeva. Menadžeri upoznaju svoje radnike, a zatim pronalaze poslove ili privremene projekte koji će im pomoći da napreduju prema njihovom cilju. Ovo povećano zanimanje za radnika povoljno djeluje i u obrnutom pravcu - zanimanje radnika za posao!
  • svojim adnicima daju izazovne zadatke koji odgovaraju njihovoj sposobnostima. Prava razina izazova omogućit će im da urone u posao, a vrijeme na poslu će im proletjeti.

Na koji način vi angažirate svoje radnike?

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.