Orwellova vizija se polako ostvaruje

Igor Pureta

Vizija svijeta koju je Orwell opisao u svojoj knjizi 1984. sve se više čini kao stvarnost u kojoj ćemo sve više i više biti, htjeli mi to ili ne.

Vizija tehnokratskog društva koje kontrolira njegove članove

Vizija svijeta koju je Orwell opisao u svojoj knjizi 1984. sve se više čini kao stvarnost. Osim što je rat svuda i stalno oko nas sve je više i situacija u kojima nas netko promatra i nadgleda, a da toga i nismo svjesni. Na nedavnoj konferenciji Microsoftovih razvojnih programera Satya Nadella započeo je svoj govor pričajući o potrebi ulijevanja povjerenja u ljude vezano uz nadolazeći svijet strojeva. Nakon slogana "mobile first" i "cloud first", Microsoft sada ističe "intelligent edge" (u slobodnom prijevodu: inteligentna prednost). Ono što Microsoft želi je povezati svoja programska rješenja u oblaku s milijunima kamera i senzora koji se nalaze među nama, kod kuće i na poslu. Sve te kamere potiho nas promatraju i slušaju dok obavljamo svakodnevne poslove.

Jedan od primjera koje je sam Microsoft dao je o zaposleniku u jednoj trgovini građevinskog alata. Kamera se izoštrila na zaposlenika koji nije nosio zaštitne naočale dok je rukovao bušilicom. Slika je poslana u oblak radi identifikacije te je utvrđeno kršenje sigurnosnih pravila. Obaviješten je nadređeni na zemlji te je radnik opomenut. I tako se veliki brat brine o nama. I mi u Zagrebu smo postavili svu silu kamera, često namijenjenih i nerazumljivim razlozima. Jedan od njih je i poboljšanje protočnosti i sigurnosti prometa, no gužve su još uvijek velike, semafori imaju čudnu (ne)usklađenost, a sve više vozača prolazi kroz crveno svjetlo. Možda bi netko trebao i pogledati što je tim kamerama snimljeno :-)

Vizija Južne Afrike primjenjiva svugdje

Je li vizija Južnoafričke republike ostvariva?

Vizija neke države ili organizacije je obično primjenjiva samo na tu zemlju ili organizaciju no postoje i vizije koje su univerzalno primjenjive. Jedna od takvih vizija nedavno nam je došla iz Južnoafričke republike, a kad malo bolje pogledate mogla bi biti i naša vlastita. Južnoafrikanka Glynnis Carthy ovog je siječnja objavila svoj san za domovinu. Glynnis sanja da Južnoafrikanci svih rasa zajedno i s vjerom od svoje domovine stvaraju bolje mjesto za sve. Sanja Južnoafričku Republiku kao bezrasno društvo. Sanja kako svi stanu i promisle o svom sljedećem djelu prije nego frustrirano zaokrenu očima ili kažu "mi smo bolji od njih".

Sanja kako razmišljaju bi li sami željeli biti tretirani onako kako se upravo spremaju ponijeti prema nekome. Ili bi li željeli da netko o njima priča onako kako se upravo spremaju o nekome pričati? Sanja kako svaki pojedinac odrađuje svoj dio kako bi Južnoafričku Republiku održali čistom. Sanja kako se sjećaju zajedništva i ponosa kojega su osjećali tijekom Svjetskog kupa. Podsjeća sunarodnjake da ne treba čekati velika sportska događanja da bi se cijela nacija opet tako ujedinila. I još podsjeća i poziva svoje zemljake da prigrle stvari koje ih ujedinjuju, a ne one koje ih razdvajaju. Možda upravo Glynnis potakne i neke od nas na slično razmišljanje, a onda će se već stvoriti kritična masa!

Njena misija je osnažiti poduzetnike početnike

Osnažiti poduzetnike kako bi osnažili poduzeće

Prava misija nekog pojedinca ili organizacije uvijek sadrži barem malu dozu pomaganju drugima. Bez toga ćemo ih odbiti prihvatiti i ostat će bez utjecaja. Još ukoliko ta pomoć odlazi zapostavljenim skupinama kao što su žene poduzetnice i voditeljice tim bolje. Jedna od žena u koju se djevojčice – buduće poduzenice i lideri – mogu ugledati je Andrea Shillington. 2011. napustila je korporativni život kako bi pokrenula vlastito poduzeće: Brands For the Heart. Na početnoj web stranici piše: "Stvorite brend koji će zarađivati više novaca i ostvarivati veći utjecaj. A cilj joj je osnažiti poduzetnike početnike, ali naročito one koji imaju želju učiniti nešto za svijet. Ideju je dobila dok je gledala fantastične ljude s idejama koje bi mogle promijeniti svijet kako se muče te zbog financijskih ograničenja ne mogu ostvariti svoj puni potencijal. Andrea je tu vidjela priiliku da zajedno s dizajnerima i poduzetnicima stvori novi poslovni model.

Kroz Brands For the Heart integrirala je model tradicionalne agencije s današnjim modelima koji se oslanjaju na širenje informacija te oslanjanje na usluge grupe raznih ljudi. Poduzetnicima pomaže da se osove na vlastite noge te pozicioniraju svoje poduzeće tempom kojega si oni mogu priuštiti. I kod nas ima naznaka pomaganja ženama poduzetnicama, no ta je pomoć rijetka i slabo dostupna pa svi trebamo raditi na tome da ju osnažimo i učinimo dostupnijom.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.