Blog post poduzeće

Poduzeće je svaki dan na Olimpijskim igrama

Igor Pureta
Sportašima su Olimpijske igre svake četiri godina, a poduzeće se mora stalno dokazivati.

Varka je da poduzeće ne poznaje napetost i strku kakva vlada u sportskim natjecanjima. Poduzeće je svaki dan na Olimpijskim igrama.

U nepredvidljivim uvjetima poslovanja koje nam nudi tržište obično se svi sudionici kreću u istom smjeru. Ponekad se neka poduzeća ponašaju malo ili sasvim drugačije od ostalih u tom segmentu. Ipak o njima razmišljamo kao o nečem posebnom tek kad nam jedno od poduzeća ne upadne u oči (ili postane kamen u cipeli ) jer njeni rezultati počinju, na pozitivan način, odskakati od rezultata svih ostalih sudionika, a što je najgore, i mi zaostajemo za njima.

Neki dan je završio Tour de France, jedna od najpoznatijih svjetskih biciklističkih utrka. I ovaj put ste, ako ne već i prije, imali prilike vidjeti sljedeću situaciju. Grupa biciklista - ponekad manja, a ponekad veća – zajedno vozi ujednačenim ritmom cestom. U potpunosti su okruženi navijačima, pomagačima i gledateljima. Ponekad su tu i ljudi željni da se njih ili njihov natpis na odjeći ili plakatu vidi širom svijeta. Na čelu kolone se smjenjuju biciklisti i nekako nam se čini da je na djelu nevjerojatan timski rad. Svaki biciklist neko vrijeme provede na čelu grupe i na taj način pridonosi brzini i kretanju cijele grupe.

Iz udobnosti naslonjača pred televizorom sve izgleda poput laganog mrtvila. I tada netko pojuri na suprotnu stranu ceste i brzo odmakne naprijed. Ponekad još jedan ili dvojica biciklista uspiju uloviti taj trenutak i uhvatiti priključak za njim, pa se oni tako zajedno odvoje i odvezu daleko ispred, dok ih grupa promatra omamljeno zarobljena u svoj laganiji ritam.

Samo ono poduzeće koje potiče većinu ljudi na dodatni angažman će postići bolji uspjeh od ostalih sudionika na tržištu.

Upravo tako nam izgleda i to poduzeće koje se odjednom počne ponašati drugačije. Ubaci u neku višu brzinu kretanja i u čudu za sobom ostavlja konkurente. Takva nagla promjena smjera je moguća samo kad poduzeće, odnosno njeni radnici, dodaju malo više ugljena na vatru. Time povećavaju količinu energije i svoju organizaciju vuku u novom i boljem pravcu. Zašto je tako teško iskočiti iz uobičajenog ritma i uskočiti u višu brzinu i dati petama vjetra? Zar ne bismo svi željeli ostaviti sve za sobom u oblaku prašine? Teško je izaći iz kolotečine ukoliko članovi tima ili organizacije nisu spremni na dodatni angažman kako bi ostvarili cilj.

Prema jednom Gallupovom istraživanju radnih mjesta, u prosječnom poduzeću samo se trećina radnika izrazito trudi obaviti svoj posao, dok je na drugom kraju 18% onih koji su ukotvljeni po odjelima, dobivaju plaću, izigravaju sustav, tjeraju mak na konac zahtijevajući poštivanje i onih procedura koje ne postoje u njihovom opisu posla i time izvlače energiju iz svih ostalih oko njih.

Zamislite nogometnu momčad u kojoj se 3 igrača izuzetno trude zabiti gol i ostvariti pobjedu. Istovremeno im dvojica njihovih momčadskih kolega pri tome aktivno smeta (da, dobro ste pročitali). Preostalih 6 rade samo ono što im netko kaže! Sumnjam da bi ta momčad ikad prešla centar, a kamoli zabila gol! Jedina njihova prilika u tome je da i protivničku momčad muče – isti problemi!

Uložen trud radnika i njihovo sudjelovanje u upravljanju poduzećem, kao posljedica uloženog truda, nisu lijek za sve poslovne probleme. No, njihova primjena uvijek donosi dobre rezultate. Ako se slažete s tim, vjerojatno vas i zanima što možete sami učiniti kako bi članovi vašeg tima prihvatili razvoj u tom pravcu.

Poduzeće treba energiju

  • Slušajte i čujte!

    Radnici gotovo uvijek poznaju sustav i proces rada dovoljno dobro pa znaju koje dijelove treba unaprijediti. Razlog je vrlo jednostavan – oni rade unutar tog sustava, znaju što ne valja. Vaš zadatak je da čujete što vam predlažu.

  • Stvorite razumijevanje

    Pomozite im razumijeti što se može dogoditi ukoliko je posao loše obavljen. Dodatan savjet: prestanite prijetiti otkazima! Ljudi će se naviknuti na tu prijetnju i postat će im svejedno hoće li obaviti posao ili ne.

  • Delegirajte

    Lider zna zašto je za ispunjenje cilja važna samostalnost u radu njegovih ljudi. Lider zna da ne zna sve i zato se pouzdaje u svoje ljude koji znaju bolje pojedine segmente posla. Prihvaća prijedloge i daje povratne informacije članovima tima, kako bi lakše proveli svoje zamisli. Naša stara poslovica kaže da čovik i tovar znaju puno više od čovika. Naročito više znaju od samog tovara, a tako se često ponašaju oni koji žele biti lideri. Također, ljudi su puno angažiraniji na provođenju vlastitih ideja nego tuđih.

Vjerujem da vam je stalo da vaši snovi budu ostvareni! Ova jednostavna pravila primjenjujte dosljedno. Vašim tim, a time i organizacija će u kratkom roku, proizvesti puno više energije nego do tada. Ta dodatna energija će vas, poput onog biciklista s početka priče, gurnuti daleko ispred ostalih. Tako će vam osigurati odličnu mogućnost da ostvarite cilj. Time ćete omogućite sebi i članovima svog tima poštovanje ostalih i nagradu za postignuti uspjeh. A to je upravo ono što vam treba i što će vam dati dodatan poticaj za buduće uspjehe!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.