Potaknite svoju kreativnost

Igor Pureta Igor Pureta

Kreativnost je jedna od osnova napretka kako pojedinca tako i društva i treba joj posvetiti dodatnu pažnju kako bismo znanje multiplicirali.

Kreativnost poduzeće treba poticati

Kreativnost je ćest zahtjev koji se stavlja pred lidera ili menadžera. No, malo tko od nas ima priliku naučiti što kreativnost jest i kako je steći. Umjesto toga izloženi smo gomilanju činjenica i znanja s kojima rijetko kad znamo što bi. Gomilanje znanja samo po sebi nije nam korisno, ukoliko nismo u stanju povezivati činjenice koje smo usvojili.

Istraživanje California Institute of Technology pokazalo je također da inteligencija nije nešto što se može naći u nekom određenom dijelu mozga, već je zapravo određena uspješnim povezivanjem raznih dijelova našega mozga. Te veze između pojedinih regija našega mozga najviše određuju našu opću inteligenciju, kao i sposobnost našeg mozga da obuhvati i integrira različite načine procesuiranja. Steve Jobs je to odlično opisao kada je rekao da je "kreativnost samo povezivanje stvari" te da su kreativni ljudi zapravo sposobni povezati iskustva koja su stekli i sintetizirati iz njih nove stvari. Iskustva i znanja zajedno predstavljaju građevinske blokove kojima možemo graditi nove ideje. Što više tih građevinskih blokova imamo, što su raznovrsniji njihovi oblici i boje, to će zanimljivije biti naše tvorevine. Svoju kreativnost možete potaknuti tako da puno čitate, nosite blok za pisanje svuda sa sobom i stvarate svoj dosje ideja.

Osnažiti kreativnost i inovacije iznutra

Organizacijska kultura osnažuje iznutra

Detroit – grad poznat po automobilskoj industriji, a od nedavno i kao grad koji je objavio bankrot. No, uskoro bi mogao postati poznat kao grad koji se ponovo uzdigao poput feniksa. I to prvenstveno oslanjajući se i razvijajući vlastite snage i talente i njihovu kreativnost koja ima svrhu u ostvarenju njihovih ciljeva. Dio toga je i Knight Foundation, zaklada koja je jedan od pokretača revitalizacije Detroita. Zaklada ulaže u organizacije koje potiču kreativnost, razvoj talenata i promiču prilike. Ulažu u svoje stanovnike kao pokretače gospodarskog rasta i revitalizacije kvartova. Također ulažu u inovacije u upravljanju i razvoj građanskih inicijativa podržavajući tako razvoj novih građanskih infrastruktura. Nastoje raditi zajedno s javnim i privatnim sektorom, a posebno su zainteresirani za projekte koji jačaju angažaman građana. Cilj im je pomoći gradu privući i zadržati talentirane ljude, povećati broj prilika u gospodarstvu i stvoriti kulturu angažiranja. Do sada su financirali 114 uspješnih projekata koji su doprinijeli kulturnoj živosti grada.

Kreativnost djelatnika podržava se pogodnostima

Organizacijska kultura s pogodnostima za kreativne

Kreativnost i načini na koje se ona može potaknuti bolna su točka koju osjeća svaki menadžer. Svaki od njih misli da bi kreativan radnik još bolje doprinio rezultatu organizacije. Dok većina poduzeća svoje djelatnike časti Božićnim domjencima malo marketinško poduzeće iz Sydneyja ovog će Božića svojih 20 zaposlenih odvesti na jednodnevni izlet avionom u Dreamworld. Zaposlenici Filtered Media o ovom su iznenađenju saznali prije nekoliko tjedana kroz igru dodavanja paketa u kojoj se otkrivao sloj po sloj tragova. A tragovi su uključivali kremu za sunčanje, avion igračku i kalendar Queenslanda (gdje se Dreamworld nalazi).

Filtered Media svojim zaposlenicima također osigurava i dva plaćena YOLO dana tijekom godine i jedan ″Marilyn Day″. To su plaćeni slobodni dani mimo godišenjega koji, smatraju osnivači poduzeća, za njih ne predstavljaju toliko veliki trošak, a djelatnicima pokazuju koliko ih cijene i koliko su im zahvalni za sav njihov trud i njihovu kreativnost. YOLO dan znači You Only Live Once, a osoblje ga može iskoristiti kako god želi. Marilyn Day ime je dobio, naravno, po poznatoj pjesmi koju je Marilyn Monroe otpjevala predsjedniku Kennedyju. Taj dan zaposlenici mogu iskoristiti tjedan prije ili tjedan poslije svog rođendana kako bi ga proslavili u miru.

Kreativnost u korištenju vremena

Organizacijska kultura i kreativnost korištenja vremena

Obično se kreativnost zamišlja kao potrebna kompetencija u stvaranju novih proizvoda, usluga, procesa ili igri. Čini mi se da postoji puno načina na koji bismo kreativnost mogli iskoristiti u svom vlastitom životu. Tako na primjer, u današnje vrijeme, s obzirom na razne izazove koji se stavljaju pred nas, kako poslovne, tako i privatne, dani bi nam trebali biti sve duži i duži. Kako bismo dan proveli što smislenije i ostvarili zadane ciljeve, neke bi stvari bilo dobro izbjegavati. Kao prvo tu su razne društvene mreže gdje nam vrijeme jednostavno iscuri. Ako želite pogledati vaše račune, provjerite ih za vrijeme pauze za ručak ili dok se vozite javnim prijevozom na posao. Sastanci u zadnji tren ili bez dnevnog reda također mogu beskorisno potrošiti vaše vrijeme. Stoga morate naučiti reći ne nepotrebnim sastancima i fokusirati se na zadatke koje morate završiti.

Neki problemi također se mogu riješiti i telefonskim pozivom ili grupnim chatom. Često provjeravanje mailova još je jedan način gubljenja vremena jer se svaki put morate iznova koncentrirati na zadatak na kojem radite. Odredite si posebno vrijeme kada ćete provjeravati mailove, a isto vrijedi i za poruke na telefonima. I na kraju, multitasking zapravo ubija produktivnost. Primjerice ako istovremeno provjeravate mailove i radite na nekom konkretnom zadatku, trebat će vam više vremena da dovršite oboje. Posvetite se stoga samo jednom zadatku i tek kada ga dovršite prijeđite na sljedeći.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.