Blog post menadžment

COVID-19 kriza – upute za menadžere kako uspješno voditi ljude i poslovanje

Tanja Pureta

Kriza vezana za koronavirus je sigurno i vama nametnula brojna pitanja o tome kako trenutno postaviti poslovanje, kao i kako se što prije poslovno oporaviti nakon nje. Ako ste na čelu organizacije, odjela ili tima, jako je važno da ovu uputu pročitate i primijenite. O tome može ovisiti kratkoročna i dugoročna dobrobit vaših ljudi i poslovanja.

Svakodnevno slušate upute Nacionalnog kriznog stožera i nastojite donositi najbolje odluke. Znate da i vaši zaposlenici slušaju iste upute te da imaju iste informacije kao i vi. I oni trebaju svakodnevno donositi razne odluke vezane za novonastalu situaciju, a koje vrlo vjerojatno niste predvidjeli kada ste izrađivali krizni plan. Za neke odgovore su im dovoljne javne upute, ali za neke im trebaju upute njihovih rukovoditelja. Primjeri pitanja koja ih brinu su sljedeća:

  • Trebam li ograničiti vlastito kretanje, kako bih time smanjio/la širenje virusa, bez obzira što nisam zaražen?
  • Kako reći klijentima da se ne rukuju sa mnom, iako oni to žele?
  • Kako ćemo nastaviti s poslovanjem kad nam se otkazuju narudžbe, ne dolazi roba, ...
  • Trebamo li ići na sastanke unutar i izvan organizacije i je li to neodgovorno?
  • Je li poslovanje organizacije sigurno, kao i moj posao unutar nje?

Zato je važno da upravo vi, kao voditelji, temeljem plana za krizno komuniciranje „prevedete“ te opće upute na upute vezane za vašu organizaciju i specifičnosti vašeg poslovanja. U ovom trenutku najviše i najbolje što možete dati vašim zaposlenicima je upravo ispravna i pravovremena komunikacija jer se na njoj temelji krizni menadžment. Njome osiguravate brojne dobrobiti, od kojih su najvažnije sljedeće:

  • Smanjujete osjećaj nesigurnosti i panike, jer dajete zaposlenicima važnu informaciju da vam je stalo do njihovog zdravlja i do adekvatnog poslovanja
  • Dajete im jasne upute kako trenutno poslovati što je moguće sigurnije za njih i klijente
  • Dajete im do znanja da razmišljate i o budućnosti, kako bi zadržali poslovanje i radna mjesta

Što trebate komunicirati:

  1. Na početku obraćanja dajte im ohrabrujuću poruku da odgovorno pratite sva zbivanja i stalno donosite odluke važne za njihovu sigurnost i sigurnost poslovanja, kako biste zajednički uspješno prebrodili sve kratkoročne i dugoročne izazove.
  2.  Opće higijenske upute prevedite na vaše konkretno poslovanje, kao npr. kad se i kako peru ruke, nosi li tko i kakvu zaštitnu opremu te u kojim situacijama, kako ćete regulirati grupna okupljanja (interne i eksterne sastanke) i ponašanja u njima (rukovanja i sl.). Pritom je najbolje da im sve upute predočite na pozitivan i zanimljiv način, kako bi ih potaknule, a ne prestrašile (npr. „Dobrodošlicu možete izraziti toplim osmjehom i mahanjem, umjesto rukovanjem“ i sl.).
  3. Dajte im upute kako će izgledati vaše poslovanje u sljedećem kratkoročnom razdoblju – što će tko raditi, s kojim ciljevima i na koji način.
  4. Obavijestite ih da ćete sve nove upute dati na vrijeme, kako bi uspjeli organizirati privatni i poslovni aspekt života u trenutačnim okolnostima. Vi ne znate koliko će kriza trajati niti koliko će se brzo mijenjati informacije. Ipak, možete im obećati da ćete na svaku od njih reagirati najboljim mogućim odlukama, pri čemu su i njihovi konstruktivni savjeti i sugestije dobrodošli.
  5. Jasno im dajte do znanja da vjerujete i u njih i u poslovanje poduzeća te da ćete zajednički pronaći način da se poduzeće uspješno oporavi od krize, nakon što prođe.

Dobro liderstvo u krizi je jako važno kako biste smanjili stres i povećali otpornost vaših zaposlenika na psihofizičke posljedice krize. Ako, uz to imate i dobar tim za upravljenje kriznim situacijama, vaši će se zaposlenici osjećati sigurno, jer ćete im dati do znanja da su na brodu kojem netko čvrsto drži kormilo. Stoga će sve upute prihvatiti pozitivno te će imati dovoljno energije i pozitivnog stava da se uspješno nose sa svim izazovima. Ovo se odnosi na poduzeća svih veličina od onih najvećih pa do malih, obiteljskih poduzeća. Vi trebate izbjegavati osjećaj bespomoćnosti i davati im redovito potrebne informacije i upute na pozitivan i poticajan način. U suprotnom, posljedice krize za vaše ljude i poslovanje bi mogle biti puno dublje. 

Zaposlenici su vaša najveća snaga. Ako s njima stvorite komunikaciju temeljenu na međusobnom povjerenju i zajedništvu, imat ćete neprocjenjivi kapital kako sada, u krizi, tako i u budućnosti.

Puno uspjeha u prevladavanju svih izazova ove krize od srca vam želi vaš Ramiro tim

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.