Blog post team building

Razumijevanje tima za upravljanje kriznim situacijama

Igor Pureta
Grupa ljudi oko stola proučava plan za krizno komuniciranje

U kriznom menadžmentu uloga tima za upravljanje kriznim situacijama je upravljanje događajima i osiguravanje provođenja odgovarajućih aktivnosti.

Tijekom ljudske povijesti puno puta smo se mogli uvjeriti da se nemili događaji dešavaju i da samo ponekad na njih uspijevamo reagirati na odgovarajući način. Danas, zahvaljujući globalnoj povezanosti i medijima, s takvim smo događajima upoznati preko svake mjere, a reakcija na njih je još uvijek zaostaje za željenom.

Da bi odgovor na poslovne krize koje utječu na poslovanje bio što kvalitetniji nužno je da u poduzeću postoje ljudi koji znaju što je krizni menadžment. Tim za upravljanje kriznim situacijama je ključna komponenta borbe s krizom i poželjno je da ga formirate u svom poduzeću prije nego je kriza nastala.

Uloga tima je upravljanje događajima i osiguravanje provođenja odgovarajućih radnji. Potencijalni rizici i utjecaji razmatraju se prije nego što se dogode. Tim se prvenstveno fokusira na otkrivanje ranih znakova krize i identificiranje ranjivih područja. On priprema krizni plan za brojne izvanredne situacije. Izrada kriznog plana prije nastanka poslovne krize i djelovanje tima tijekom izvanrednih situacija pomoći će poduzeću u nošenju s izazovima poslovne krize.

Uloge članova tima za upravljanje kriznim situacijama

Može postojati više kriznih timova, svaki se aktivira i pruža smjernice ovisno o situaciji. Na primjer, IT odjel može imati svoj tim, a neki njegovi članovi mogu biti dio združenog tima za upravljanje kriznim situacijama. Odjelni tim se aktivira u vezi sa stvarnim ili potencijalnim prekidima poslovanja povezanim s IT-om. Pri tome je moguće da nijedan drugi član združenog tima nije uključen u djelovanje tom scenariju.

Članovi tima moraju imati visoku razinu uvida u cjelokupno poslovanje poduzeća. Raspitajte se o problemima s kojima se suočava vaše poduzeće. Educirajte se o potencijalnim rizicima unutar svog odjela i drugih vama bliskih odjela. Članovi tima imaju i visoku razinu specifičnih znanja vezanih za procese i aktivnosti njihovih odjela. Informirani član tima bit će u prilici podijeliti ono što zna s menadžmentom i ostalim članovima ti te i usmjeriti djelovanje na krizu u pozitivnom smjeru. Imajući gore navedeno na umu, evo nekoliko savjeta za stvaranje kvalitetnog tima za upravljanje kriznim situacijama. To je važno jer tim treba izraditi upute za menadžere kako uspješno voditi ljude i poslovanje u krizno doba.

Važno je da sva područja djelovanja unutar poduzeća imaju svog zagovornika u timu za krizni menadžment. Tako, na primjer, kako bi se krizno komuniciranje provelo kako treba, član tima svakako treba biti netko iz odjela marketinga ili odnosa s javnošću. U manjim poduzećima jedna osoba može predstavljati više područja, a u nekim poduzećima će iz jednog područja više osoba biti članovima tima. I lider ovog tima ne može biti bilo tko jer liderstvo u krizi zahtijeva posebne kompetencije koje će omogućiti donošenje ispravnih odluka i u vrlo zahtjevnim situacijama.

Tim za upravljanje kriznim situacijama proučava plan

Sastav i kompetencije tima

Krizne situacije su stresne i kaotične. Pojavljuju se mnoge smetnje i situacije koje testiraju mnoge ljudske kompetencije. Nema svaka osoba vještine za kompetentan i učinkovit rad u tim situacijama. zato je važno u tim odabrati ljude koji imaju sljedeće karakteristike:

  • sposobnost pravodobnog donošenja odluke na temelju dostupnih podataka
  • samopouzdanost
  • usmjerenost na rješenja
  • samostalno donošenje odluka u odsustvu konsenzusa
  • zadržavanje mirnoće u situacijama pod visokim pritiskom
  • prihvaćanje opravdanih i podnošenje neopravdanih kritika
  • sposobnost suradnje s drugima

Važno je što bolje procijeniti potencijalnog člana tima za upravljanje kriznim situacijama na temelju gore navedenih karakteristika. Pogrešna je pretpostavka da bi direktor ili menadžer trebao automatski biti dio tima zbog svog položaja u poduzeću. Ako nemaju gore spomenute karakteristike trebali bi mjesto u timu prepustiti drugima. Ponekad će politika poduzeća zanemariti ovaj savjet. Ako menadžer ili član vodstva inzistira da bude dio tima unatoč tome što nema potrebne karakteristike, u tim bi trebalo uključiti njoj podređenu osobu s potrebnim karakteristikama. Takve su situacije češće u manjim i obiteljskim poduzećima gdje vlasnik osjeća potrebu da bude sveprisutan, ali takvo ponašanje nije strano niti u velikim, međunarodnim, organizacijama.

Jednom kad se oformi, tim može započeti s procjenom potencijalnih ranjivosti poduzeća. Komunikacija sa svim zaposlenicima presudna je za razumijevanje potencijalnih problema. Tim će dati prioritet problemima s kojima se poduzeće suočava. Probleme će rangirati po učinku na zaposlenike i poduzeće. Tim će utvrditi koji se problemi moraju odmah riješiti, a kojima se mogu baviti kasnije. Jednom kada se utvrde politike i provede obuka, tim će ažurirati krizni plan i provoditi vježbe u kojima će simulirati stvarne situacije jer je ažuriranje postupaka jednako važno kao i sami postupci.

Vrlo je vjerojatno da će se vaše poduzeće kad-tad naći u krizi. Bilo da se radi o krađi poslovnih podataka, prirodnoj katastrofi, neprimjerenom ponašanju radnika ili nekoj drugoj krizi, vaše poduzeće mora znati pravovremeno i učinkovito reagirati. Kvalitetan tim za upravljanje kriznim situacijama i proaktivan pristup kriznim situacijama, vašem će poduzeću pomoći da se suoči s krizom i na pozitivno riješi sve izazove.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.