Blog post menadžer

5 kompetencija koje možete poboljšati kako biste uspjeli

Igor Pureta
Menadžer traži povratne informacije iz okoline

Menadžer teži unaprijediti svoje kompetencije pa promatra svoje dobre i loše točke, a posebnu pažnju posvećuje povratnim informacijama iz okoline. 

Želite biti dobar menadžer? Dobar menadžer teži unaprijediti svoje kompetencije. Pažljivo promatra svoje dobre i loše točke, a posebnu pažnju posvećuje povratnim informacijama iz okoline. One dobre nastoji što više iskoristiti, a one loše što prije poboljšati. No, za to je potrebno vrijeme, određena mudrost i stalna provjera ustvarnim životnim i menadžerskim situacijama. Nitko ne kaže da se to možeučiniti u jednom danu, ali praksa stvara savršenstvo. Mudrost je važna kako bismo odredili kojih 5 menadžerskih kompetencija koje možete poboljšati kako biste (p)ostali uspješni. Ja vam predlažem da krenete od ovih!

1. Koristite timske vrijednosti kao pokretačku snagu

Možda je prva stvar koju trebate učiniti kada se upoznate s vašim timom osvijestiti vrijednosti koje svi članovi tima podupiru. Timske vrijednosti su izuzetno važneza motivaciju tima i uspostavljanje timske pripadnosti. Za početak, potaknite ljude da napišu vrijednosti za koje misle da su najvažnije pri postizanju timskih ciljeva. Usmjerite ih na one vrijednosti koje vam mogu pomoći da obavljate svoje zadatke na pravovremen, učinkovit i isplativ način. Koristite te zajedničke vrijednosti kako biste svaki dan poticali svoj tim. Vrijednosti kao što su optimizam, fokusiranje na detalje, želja za učenjem i pouzdanost samo su primjeri dobrih vrijednosti timova koje možete podržati na radnom mjestu.

2. Nagradite i slavite čak i mala postignuća

Svaki potez je važan, čak i onaj najmanji! Koristite mala postignuća i slavite ih poput velikih. Pohvalite svoj tim, posebno članove koji su odgovorni za određeno postignuće ili rezultat. Postoje sjajni načini da svom timu kažete kako ste zahvalni zanjihov naporan rad. Važno je da najprije pohvalite njih! Zatim ih možete pohvaliti pred drugima, usmeno ili na intranet stranicama poduzeća. Možete to učiniti i na društvenim mrežama ako to dozvoljavaju pravila poduzeća i mislite da je primjereno. Na kraju, možete im zahvaliti i pomoću malih znakova pažnje. Začudit ćete se koliko će to pozitivno djelovati na njihove buduće napore i rad. Svaki radnik i svaki tim trebaju znati da su cijenjeni zbog svojih postignuća ma kako ona malena izgledala.

3. Vjerujte svom timu

Dobar menadžer ne mora stalno lebdjeti nad glavama članova svog tima. Menadžer ne može čitav dan paziti tko što radi. Osim što ima svoj život postoje projekti nakojima radi. Postoje i zadaci koje mora obaviti. Članovi tima priželjkuju da je voditelj tima stalno uz njih jer tako smanjuju svoju odgovornost. Posao i nije tako zamišljen pa je izuzetno važno da tim funkcionira samostalno u okviru svojih odgovornosti i kompetencija. Da bi to postigao važno je da menadžer svojim suradnicima vjeruje. Uključuje svoj tim i obučava ih da obavljaju različite poslove bez nadzora. Delegirajući im zadatke daje im priliku da preuzmu odgovornost i pokažu se u pravom svjetlu. Na taj način svatko zna što treba učiniti čak ikad voditelj nije u blizini.

Potaknite kolegijalan odnos među članovima tima

4. Potaknite pozitivan odnos

Rijetko što uništava kolegijalnost, prijateljstvo i posao kao negativan odnos prema ljudima oko sebe i poslu koji radimo. Dobar voditelj uvijek u obzir uzima ozračjeu kojem se tim nalazi i koji sam tim stvara. Voditelj zna kako promijeniti negativnoraspoloženje i potaknuti pozitivnu energiju. Jedan od prvih uzroka zbog kojih utimu nastaje negativno ozračje jest neuspjeh, odnosno loše obavljen zadatak. U vrlo kratkom roku takva situacija može unazaditi odnose u timu. Članovi tima će pokušati maknuti od sebe odgovornost za takav ishod. Upiranje prstom u nekogdrugog brzo izaziva negativne emocije i obeshrabruje ljude za nova postignuća. Voditelj treba koristiti neuspjehe kao podlogu za učenje i nošenje sa sličnim situacijama u budućnosti. Pronalazi razloge neuspjeha u postupcima, a ne ljudima pa mu je to podloga u iznalaženju boljeg rješenja. Voditelj potiče suradnike da i sami sagledaju situaciju na taj način i traži njihove prijedloge za rješavanje takvih situacija. Uklanjanje negativnosti je važno kako bi tim mogao raditi bez prepreka kako u procesima tako i u međusobnim odnosima. Kad tim na sve to gleda pozitivnim očima lakše će, zajedničkim radom, ostvariti rezultat koji priželjkujete.

5. Budite ustrajni

Dobar menadžer je ustrajan i zna da put do uspjeha često ima puno prepreka. Prepreke mogu nastajati u njemu samom, u članovima njegovog tima, u njegovom okruženju. Menadžer zna da su upravljanje ljudskim potencijalima i prepreke sastavni dio rada i da je potrebna visoka razina pozitivne energije i ustrajnosti kako bi se te prepreke savladale. Dobar menadžer svojom ustrajnošću pokazuje pozitivan smjer i širu sliku koju želi ostvariti. Zna da bi odustajanje od tih načela bilo dvostruki neuspjeh i zato je prije svega ustrajan u nastojanjima da ostvari rezultat i uspjeh tima.

Želite biti dobar menadžer? Počnite s pažljivim razumijevanjem vaših suradnika, a zatim i vašeg tima u cjelini. Dobar menadžer stalno unapređuje svoja znanja i kompetencije jer zna da su to alati kojima može riješiti najveći broj situacija u kojima se nalazi. Provjerite na kojoj su razini ovih 5 kompetencija i postanite dobar menadžer stalno ih unapređujući.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.