Komunikacija u krizi treba biti brza i promišljena
Interna komunikacija vitalni je dio upravljanja krizama i očuvanja organizacijskog imuniteta. Pri tome je svejedno radi li se o pandemiji poput COVID-19, prirodnoj katastrofi poput poplave i potresa ili oružanoj pljački na radnome mjestu.
U situaciji gdje se čitav svijet susreće s krizom uzrokovanom korona virusom, zaposlenici su posebno osjetljivi na njezin utjecaj na sigurnost radnog mjesta i sposobnost poduzeća da organizira rad u drugačijim uvjetima te nastavi s koliko je to moguće pozitivnim poslovanjem. Na poduzećima je velika odgovornost pa interna komunikacija mora biti promišljena, strateška i prije svega brza.
Ako poduzeće kasni s informacijama ili ne prenosi ono što je zaposlenicima važno, velika je mogućnost da će zaposlenici koristiti neformalne kanale informiranja. To je neizbježno čak i kada interno komuniciranje funkcionira besprijekorno, ali ima puno manji utjecaj na frustraciju, angažiranost i motivaciju zaposlenih. Kada formalni kanali komuniciranja zakažu, neformalni kanali postaju pogubni za moral i produktivnost radnika.
Šaljite jasne i motivirajuće poruke
Interna komunikacija ključna je za stvaranje osjećaja psihološke sigurnosti zaposlenika. Psihološka sigurnost je jedna od temeljnih potreba svakog čovjeka, pogotovo u vrijeme krize i nakon nje. Važno je da zaposlenici osjete snažno vodstvo menadžmenta i dobiju jasnoću koje aktivnosti poduzeće poduzima s ciljem očuvanja poslovanja i osiguranja njihove psihofizičke zaštite.
Zato je potrebno kvalitetno planirati i sustavno provoditi internu komunikaciju s ciljem informiranja, motiviranja i angažiranja zaposlenika. Samo ta razina interne komunikacije s jasno definiranim porukama i motivirajućim tonom komunikacije dovodi do međusobnog povezivanja zaposlenih i omogućuje usklađeni nastavak poslovanja sa znatno smanjenim osobnim i organizacijskim stresom.