Što je organizacijska klima i zašto je važna
Organizacijska klima je subjektivni doživljaj atmosfere zaposlenika u timovima ili poduzeću te direktno utječe na uspješnost poslovanja.
Ako su ljudi zadovoljni s radnom atmosferom, uložit će dodatne napore da svoj posao naprave kvalitetno. Ako nisu zadovoljni, osjećaju se otuđeno pa kako uspjehe tako i neuspjehe tima doživljavaju kao nešto što se ne odnosi na njih osobno. Posljedično, manje su spremni preuzeti inicijativu i odgovornost za razvoj poslovanja.
Ukoliko se vodstvo organizacije brzo i kvalitetno ne posveti unaprjeđenju atmosfere u poduzeću, negativne posljedice za ljude i za poslovanje mogu biti ogromne. Smanjenje poslovnih rezultata, pad angažiranosti i motivacije zaposlenika, i/ili napuštanje poduzeća samo su neke od njih. Uslijed neizbježnih izazova i promjena na tržištu posvećivanje pažnje stanju u poduzeću, važnije je nego ikad.
Koliko god klima u organizaciji izgledala kao rezultat loših međusobnih odnosa članova unutar ili između timova, uzroci pravih problema često leže u loše postavljenoj organizaciji rada tima ili nedovoljno razvijenim menadžerskim kompetencijama menadžera. Problemi se ciljanim intervencijama mogu učinkovito riješiti pa je postupak mjerenja klime i detekcije pravih uzroka problema od vitalne važnosti za njihovo učinkovito rješavanje.