U sklopu 10. tjedna psihologije u Hrvatskoj, Ramiro je tradicionalno sudjelovao na Konferenciji „Psihologija za gospodarstvenike“, koja se održavala u Rijeci, Puli i Zagrebu. Kako psihologija, kao znanost i praksa suvremenog napretka, može pridonijeti hrvatskom poduzetništvu, tema je koja je povezivala nastupe naših konzultantica.
Iva Maksimović je prenijela naše 15-godišnje iskustvo rada s različitim poduzećima na procesima razvoja poduzeać te pokazati koji alati su se pokazali najučinkovitijima u poticanju razvoja poduzetničke organizacijske kulture, a na interaktivnom predavanju "Kako „prodati“ sebe i svoju ideju?", pod vodstvom Tihane Cuzek sudionici su saznali kako kvalitetno prezentirati sebe i svoje ideje jer, složit ćete se, niti jedna marketinška kampanja, ma koliko dobra bila, ne može nadomjestiti Vas i Vašu vjeru u vlastiti proizvod.
Poduzetništvo bez sumnje jest i treba biti ključan zamašnjak gospodarskog razvoja. Društvu su potrebni ljudi koji će svojim radom omogućiti otvaranje novih radnih mjesta. Istovremeno, razvoj poduzetničkog duha nužan je u svim organizacijama koje žele zadržati svoju konkurentnu prednost te koje trebaju brzo i proaktivno odgovarati na zahtjeve tržišta.
S druge strane, svaki poslodavac koji želi poduzetnički orijentiran tim zna da to nije nimalo lagan posao. Pitanja poput…
- kako to da djelatnici uvijek navode da žele više odgovornosti, a prepuštaju biti poduzetni kada im se pruži prilika;
- uslijed čega gotovo u svakoj organizaciji postoji neslaganje u procjeni nadređenih“ i „podređenih“ o tome koliko smo poduzetni;
- kako kreirati poduzetničku kulturu u organizaciji koju će karakterizirati posvećenost, usmjerenost na budućnost, preuzimanje odgovornosti i kontinuirano izazivanje „statusa quo“;
- kako da ja (p)ostanem osoba koja uspješno prezentira svoju viziju, inspirira i potiče druge na razvoj poduzetničkog duha;
… samo su neki od izazova s kojima se poduzetnici svakodnevno suočavaju i na koje često nemaju pravi odgovor. Posljedica takvih dilema je da se oni u pravilu više orijentiraju na pronalazak načina kako se uspješno probiti na tržištu, a kad je riječ o zaposlenicima, nastoje se okružiti onima koji će znati prepoznati i pratiti njihovu viziju. Uslijed toga, mogu propustiti aktivno stvarati poduzetničku klimu koja će sve djelatnike tjerati na izlazak iz „zone udobnosti“ i na taj način strpljivo i neprimjetno, kao tiha rijeka, kreirati željene promjene u svojoj okolini.
Psihologija u funkciji razvoja poduzetništva
Kako bi pronašli odgovor na izazove razvoja poduzetništva u 21. stoljeću, organizacije i poduzetnici se danas trebaju okrenuti ne samo znanjima iz menadžmenta i businessa, već i najnovijim spoznajama iz psihologije, neuroznanosti, sociologije i antropologije. Razumijevanje ljudi (kako sebe, tako i drugih unutar i van organizacije) i općenito ljudskog funkcioniranja, temelj je učinkovitog djelovanja ne samo pojedinog poduzetnika, već cjelokupne organizacije.
Upravo zbog toga, konzultantica Iva Maksimović će kroz svoje predavanje „Povratna informacija kao pokretač poduzetništva – stvarnost ili mit?“ podijeliti s Vama našu dugogodišnju ekspertizu u području razvoja željenih organizacijskih kultura te potaknuti na promišljanje o tome je li povratna informacija samo menadžerski alat ili izuzetno važna poluga u razvoju poduzetništva.
Tihana Cuzek održala je predavanje "Kako „prodati“ sebe i svoju ideju?", u kojem su polaznici imali priliku saznati što nas najnovije spoznaje suvremene psihologije i neuroznanosti uče o strahu od javnog nastupa, kao i kako razbiti svoju nelagodu te s punim povjerenjem u sebe entuzijazmom zaraziti druge da ugledaju vrijednost onoga što im Vi i Vaša organizacija možete ponuditi.