Motivacija je veća u društvu

Igor Pureta

I dok se većina direktora trga da bi dobila bonus, ovaj ga je direktor podijelio sa svojim radnicima jer motivacija je veća kad je zajednička.

Zajedničko zadovoljstvo je važnije od menadžerskog bonusa.

U svijetu gotovo svi imaju nešto protiv silnih bonusa isplaćenih direktorima u financijskoj djelatnosti. Smatraju da je takva motivacija neprimjerena trenutku, ali i temelju na kojem financijske institucije ostvaruju prikazane profite. Motivacija novcem je prilično česta, a bonusi se isplaćuju i u djelatnostima koje zarađuju manje od drugih. Postoje djelatnosti u kojima se bonusi isplaćuju, a da se malo tko buni. Dapače! CEO Yang Yuanqing je uspio dovesti Lenovo do prvog mjesta proizvođača PC računala u svijetu. Ove godine to mu je uspjelo i u proizvodnji pametnih telefona u Kini. Za to je, čini se sasvim opravdano, dobio - bonus. Iako je Lenovo imao velikih briga kako sačuvati ili čak unaprijediti imidž nakon što ga je IBM prodao poduzeće posluje stabilno i raste više i bolje od drugih.

Iako malo tko ima nešto protiv isplate njegovog bonusa, Yuanqing je kao i prošle godine napravio, za mnoge nevjerojatnu, gestu. Od 14,6 milijuna dolara bonusa on je 10.000 radnika u proizvodnji iz 20-ak zemalja nagradio s 3,25 milijuna dolara. Mnogi će dušebrižnici naravno reći da je mogao i više. Treba imati na umu da je pojedinačni iznos bonusa koji je dobio svaki radnik gotovo jedna plaća. Uostalom, jeste li čuli za još nekog direktora koji se na taj način nagradio svoje radnike?

Što je vaša motivacija?

Organizacijska kultura za nemotivirane ljude

Motivacija ima različitih! Iako mnogi misle da bi novac trebao riješiti sve, čini se da je motivacija koliko i radnika. Postoje mnoga istraživanja o tome koja je motivacija prikladna u kojem trenutku i za koje osobe. Neke su teorije poput Maslowljeve već dio opće kulture. Nedavno je provedeno istraživanje LinkedIna među 7.350 ispitanika u pet zemalja. Rezultati pokazuju da je nedostatak mogućnosti napredovanja glavni razlog zbog kojeg zaposlenici odlaze iz poduzeća. Drugo LinkedInovo istraživanje otkrilo je da 69% HR menadžera u SAD-u smatra kako su djelatnici dobro upoznati s programima interne mobilnosti. Među američkim djelatnicima svega je 25% onih koji napuštaju poduzeće izjavilo kako su upoznati s takvim programima. S druge strane, više od dvije trećine ispitanika koji ostaju u tvrtkama izjavilo je da su za drugu poziciju unutar kompanije saznali kroz neformalne razgovore.

Drugi najvažniji razlog zbog kojega zaposlenici napuštaju njihova poduzeća, prema LinkedInovom istraživanju, je "bolje vodstvo višeg menadžmenta". Često isticani "loši odnosi s direktno nadređenim" su tek na petom mjestu. Kao glavni razlog odlaska iz tvrtke tri puta više djelatnika navelo je pomanjkanje prilika za napredovanje nego što ih je navelo loše odnose s nadređenim.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.