RetailDNA je poduzeće koje pomaže dobavljačima i trgovačkim lancima da uspješnije započnu i održavaju suradnju koja koristi i njima i kupcima. To je strategija poslovanja kojoj raznolikost proizvoda na policama nije sama sebi svrha već pomaže svim stranama u procesu. Temeljeno na vlastitom iskustvu rada u trgovačkim lancima u procesu pregovora s dobavljačima Anita i Tanja su razvile uslugu koja je dobrodošla svima.
Tanja Pureta: Dobar dan, dobro došli u emisiju Psihologija uspjeha na radiju PoslovniFM. Ja sam Tanja Pureta, urednica i voditeljica emisije, a moje današnje gošće su Anita Jurjević i Tanja Jurković, osnivačice i direktorice poduzeća RetailDNA. Garantiram jednu sjajnu emisiju koja će biti puna energije i bit će pogotovo zanimljiva s obzirom na to da se poduzeće bavi nečim jedinstvenim, nečim vrlo specifičnim. Najbolje je da krenemo te da dobijete ideju čime se bavi RetailDNA!
Tanja Jurković: Retail DNA je tvrtka specijalizirana za pružanje podrške proizvođačima i dobavljačima u plasmanu njihovih proizvoda na maloprodajno tržište. Mi pomažemo dobavljačima i proizvođačima u postavljanju strategije poslovanja kako bi najbolje predstavili svoj brend, dobro pregovarali, ostvarili dugoročnu suradnju s trgovcima te uspjehe i kontinuirani rast.
Tanja Pureta: Odlično! S kojim ciljem? Znači li to da dobavljači ne znaju samostalno obaviti taj posao ili postoje neke tajne zanata?
Tanja Jurković: Uvijek se može samostalno, ali postoje i tajne zanata. Naš je glavni cilj omogućiti da dobavljači i proizvođači plasiraju svoje proizvode na police trgovačkih lanaca, a jednom kad su tamo, da njihov brend zaživi, da ostane na policama i da ostvaruje dobre rezultate. Mi vjerujemo da uspjeh ne dolazi sam od sebe. Ako imaš brend, ako imaš proizvod, trebaš dobro analizirati tržište, trebaš razumjeti tržište, trebaš razumjeti svog ciljanog kupca i trebaš imati dobro razvijenu strategiju.
Tanja Pureta: To znači da mi svi koji kupujemo u velikim trgovačkim lancima i vidimo jako, jako puno proizvoda teško nam je odlučiti koji odabrati. Kako se istaknuti? Vi ste tu za te savjete. Je li tako?
Iskustvo i znanje strateškog planiranja na jednom mjestu
Tanja Jurković: Jako smo puno godina radile u trgovačkim lancima i surađivali smo sa stotinama dobavljača i proizvođača. Sada koristimo naše iskustvo iz industrije kako bismo našim klijentima omogućili da izbjegnu uobičajene pogreške ili zamke. Da što brže pronađu svoj put do polica i plasiraju proizvode i da ne moraju učiti iz vlastitih grešaka. Mi pomažemo individualnim konsultacijama s klijentima, analizom tržišta koju radimo za njih, različitim specijaliziranim edukacijama i radionicama.
Tanja Pureta: Analize tržišta radite ciljano kada vas neko pita ili imate analize tržišta po grupama proizvoda ili temama te se od vas mogu i kupiti te analize?
Tanja Jurković: Radimo ih vrlo ciljano po narudžbi za svakog klijenta, jer svakom klijentu pristupamo na različiti način. U zadnje vreme radili smo dosta analiza tržišta i to za brend koji dolazi izvana i dolazi prvi puta na hrvatsko tržište. Imali smo jedan veći brend koji je već dugo godina na hrvatskom tržištu, ali se suočava sa određenim izazovima u poslovanju pa su trebali našu pomoć. Bio je jedan manji brend koji svoje proizvode već plasira kroz vlastite maloprodaje, a sada se žele probiti u veće trgovačke lance i zauzeti malo veći prostor na tržištu. Tako da sve naše analize su tailor made za klijenta.
Tanja Pureta: Sad kad pričate koliko su različiti vaši klijenti, sasvim je logično da su to tailor made analize. Koliko se oni iznenade kad čuju da neće dobiti neki savjeti iz rukava, nego da prvo treba napraviti analize.
Analiza i planiranje od prvog koraka
Tanja Jurković: Neki se iznenade, ali mi im objašnjavamo cijeli proces. Anita i ja smo fizički na terenu, obilazimo teren, snimamo police, kategorije, brendove, pozicije, cijene, promocije, itd. i sve detalje oko toga. I to je nešto što se ne može napraviti od danas do sutra, tako da je uvijek potrebno napraviti jedan odmak.
Tanja Pureta: Kako vi znate koje ćete dućane obići, što ćete analizirati, koje cijene, koje pozicije? To je stvarno velik posao.
Tanja Jurković: To je veliki operativni posao koji mi volimo raditi. Kada napravimo analizu, iz onoga što smo vidjeli na terenu i iz našeg prethodnog iskustva mi izvedemo niz zaključaka. I zaključci onda prelaze u konkretne preporuke klijentu.
Tanja Pureta: Drugim riječima, ne kažete samo evo vam analiza, pa vi vidite što ćete.
Tanja Jurković: Vodimo ih kroz cijeli proces vrlo detaljno i oni su upoznati sa svakim dijelom analize. Radimo i prezentacije za njih. Pojašnjavamo im svaki korak na sastanku i onda zajednički komentiramo zaključke i preporuke.
Tanja Pureta: Vi ste kao nutricionisti. Nije za svako poduzeće ista hrana dobra, nego treba vidjeti analize krvi kao liječnici.
Zato i jest ime poduzeća RetailDNA, uđete u DNA da bi mogli napraviti analizu. A DNA velikih firmi već znate jer dolazite iz njih i niste slučajno izabrali ovakav poduzetnički pothvat. Imate background i iskustvo koji vam daju legitimitet da se bavite ovakvim poslom. Vi znate nuditi i rješavati kompleksne probleme.
Priprema je pola uspjeha
Anita Jurjević: Tanja je spomenula da smo i ona ja dugo godina radile u trgovačkim lancima. Više od petnaest godina svaka. Ja sam radila u Kauflandu, u Dioni, itd. I ona i ja smo radile na pozicijama voditelja nabave kategorija proizvoda. Mi smo bile one koje su donosile odluke što će veliki trgovački lanac prodavati na svojim policama. U svojoj smo korporativnoj karijeri odradile bezbrojne sastanke s dobavljačima i vidjeli smo uspješne i manje priče te znamo kako prepoznati što čini razliku.
Tanja Pureta: Ako dobro razumijem, vas dvije ste bile s one druge strane pregovaračkog stola i gledale kamenih lica dobavljače. Sad možete svoje sadašnje klijente naučiti tipično igranje uloga. Vi možete napraviti pravi poker face pa ako vas prođu i ako na vama nauče kako pregovarati, onda su stvarno spremni za sve.
Anita Jurjević: Poanta je da naše klijente pripremimo maksimalno dobro kada žele ući u maloprodaju ili kada žele unaprediti suradnju sa prodajnim lancima. Damo im našu pozadinu i znanje i maksimalno ih dobro pripremimo za to. Da shvate da se ne moraju bojati nečega imaginarnog, nego da im objasnimo kako da dođu samopouzdano i samouvjereno i da znaju da sigurno imaju pregovaračku moć iako im se to možda ne čini.
Pomažemo im osvijestiti da nisu oni u nekakvoj podčinjenoj ulozi, nego da je to više suradnja. Trgovački lanac ima benefit i oni imaju benefit, da je to partnerska suradnja i se ne trebaju bojati doći na sastanak kod velikog trgovačkog lanca.
Spremnost na suradnju olakšava dogovor
Tanja Pureta: Zamislite, to je suradnja ljudi, ne morate se bojati, nije šala. Ono što je jako, jako zanimljivo za poduzetništvo kao takvo je da se obično jedna poduzetnička ideja iskristalizira u glavi jedne osobe koja onda kreće u realizaciju. A da se dvije osobe slože oko jedne ideje, da je promišljaju i jednako snažno vjeruju u nju te da je odluče zajednički realizirati je stvarno rjeđa pojava. Može se dogoditi da i krenu, a onda na prvim koracima i preprekama shvate da ipak svaka od njih vuče na svoju stranu. Koliko ja vidim, vi odlično funkcionirate, ne izgledate kao netko tko je posvađan, zajedno ste. Kako ste odlučili krenuti? Je li bilo razilaženja u mišljenjima i kako sada gledate na vaše poduzetništvo kao zajedništvo.
Anita Jurjević: Sve je krenulo prilično, spontano. Tanja ja smo se obje našle u situaciji da smo htjele probati nešto samostalno i odlučile smo da probamo zajedno. Ideja se vrlo brzo rodila te smo se nakon kraćeg promišljanja i analize brzo dogovorile. Kao prvo, Tanja i ja se jako dugo poznajemo, 6 godina smo radile zajedno. Imamo slično iskustvo, tako da je naša pozadina vrlo slična. Stavile smo sve ideje na papir i vrlo brzo smo odlučile što želimo raditi. Nismo htjeli otkrivati toplu vodu, nego jednostavno: „Što smo dugo radile, u čemu smo dobre? Idemo to probati izbaciti na tržište. Vidimo da cijela priča ima potencijala i tako je nekako došla ideja. Ne mogu reći da smo mjesecima strateški promišljale, nego smo jednostavno odlučile krenuti i nismo do sada imali nikakvih sukoba.
Nadopunjujemo se svojim pristupima ideji
Mislim da je super kod nas što smo i jedna i druga dovoljno otvorene da ćemo svaku ideju testirati, probati. Kad bi Tanja došla sa nekom idejom koja meni na prvu možda nije sjela, O.K., otvoreni smo i idemo probati, testirati. Funkcioniramo da damo priliku, pa ako nešto zaživi, super, ako ne parkiramo to sa strane i idemo dalje.
Tanja Pureta: Ako dobro razumijem, Tanja više dolazi sa idejama.
Anita Jurjević: Sad kada razmislim, možda Tanja ima puno različitih ideja, ideja koje nekada treba malo usmjeravati, pa je onda to moja uloga. Baš smo neki dan pričale gdje se vidimo za 5 godina. Ja sam rekla: „Joj, korak po korak. Idemo prvo riješiti ovo na čemu radimo.“ To je super. Tanja dolazi s entuzijazmom, ja pogledam malo više s realne strane gdje smo, što smo, ali super funkcioniramo.
Tanja Jurković: Anita nas onda posloži.
Tanja Pureta: Upravo vas slušam. To mi zvuči kao idealna kombinacija ako se dobro slažete i ako imate tu zajedničku vibru. Onda jedna kao vizionar, a druga kao planer možete odlično funkcionirati. Problem je ako svatko vuče na svoju stranu, pa vizionar ne želi slušati planera i planer vizionara, međutim, očito je to super. Zamislite da ste dva vizionara izgorjele bi. Da ste dva planera, ne bi bilo vizije, a ovo je baš dobra kombinacija.
Anita Jurjević: Da, Tanja i ja smo dugo radile u korporacijama, znamo kako biznis funkcionira i znamo da nekad treba imati i viziju, ali treba sve staviti na papir, tako da se dobro nadopunjavamo.
Ovakva usluga donedavno nije postojala
Tanja Pureta: To očito znači da ste birali ideju pa ste vidjeli da sličnih poduzeća koja nude tako nešto suštinski nema na tržištu. Je li tako?
Tanja Jurković: Da. Ove usluge koje mi nudimo nema na našem tržištu, odnosno nije bilo dok nismo krenuli s time. Mnogo naših klijenata nam je reklo kada smo prvi puta komunicirali da nisu znali da to postoji. Dok smo radile u korporacijama, shvatile smo da postoji ta niša na tržištu, postoji jedan prostor za tako nešto. Mi smo vidjeli puno sjajnih brendova, surađivali smo sa puno sjajnih brendova, od kojih mnogo više nema na tržištu. A zašto nema? Jer nisu imali dobru strategiju. Jer jednom kada dođeš na police trgovačkog lanca, to je tek prvi korak. Tu tek kreće priča koja se dalje treba razvijati, nadograđivati. Tu priča ne staje. Ponoviti ću prije rečeno. Trebaš dobro analizirati tržište, trebaš razumjeti tržište, trebaš znat tko ti je ciljani kupac, razumjeti potrebe tog kupca i trebaš imati dobro razvijenu strategiju nakon toga.
Tanja Pureta: Ako ja dobro razumijem, Mnogi mali ponuđači misle da imaju fantastičan proizvod i kažu on će se sam prodavati, sam će naći put do trgovačkih lanaca, pa se to ne dogodi. Ili ako i dođu do polica kažu: „E, sad je gotovo!“ Poraduju se: „Sad će svi koji vide moje proizvode poludjeti za njima.“ Ne shvaćaju da je to maraton, a ne sprint. Je li tako?
Tanja Jurković: Ovo si super rekla. Da, to je maraton.
Suradnja je maraton, a ne sprint
Tanja Pureta: A vi ste odlični savjetnici za sve etape maratona, odnosno za pripremu, da se uopće krene trčati pa da se još i izdrži taj maraton.
Tanja Pureta: Došli smo sada do jednog zanimljivog dijela. S jedne strane su najveći trgovački lanci koje svi poznajemo. Tko je s druge strane? Tko su mali prodavači, proizvođači ili distributeri koji plasiraju svoje proizvode u velikim trgovinama?
Tanja Jurković: Ima jako puno takvih kompanija zato što, ako pogledamo prosječan supermarket, u njemu je jako puno kategorija. Od voća, povrća, mesa, mlijeka, kozmetike, da ne nabrajam sve. Da se samo u jednoj kategoriji pojave jedan, dva, tri nova mala dobavljača definitivno ih ima dosta.
Tanja Pureta: Tko su ti mali ponuditelji i što dominantno nude trgovačkim lancima?
Anita Jurjević: To su prije svega kompanije koje se bave proizvodnjom. Osoba ima ideju, ima viziju, strast želi se baviti proizvodnjom, primjerice, prirodne kozmetike, kraft piva, ručno rađene tjestenine, bilo čega. Ima tu viziju i napravi proizvod, napravi brend i, naravno, treba doći do potrošača i želi surađivati s trgovačkim lancima. Isto tako, s druge strane, postoje kompanije koje nisu proizvođači, ali opet vide nekakav zanimljiv brend, možda iz inozemstva i žele ga dovesti u Hrvatsku. Postanu distributeri, postanu zastupnici i žele te proizvode plasirati na police trgovačkih lanaca.
Tanja Pureta: Ima li OPG-ova s domaćim proizvodima?
Anita Jurjević: Da, da, da! Ima i puno OPG-ova.
OPG su vrlo zanimljivi trgovačkim lancima
Tanja Pureta: Koliko je njihova ponuda zanimljiva trgovačkim lancima? Generalno gledano, naravno, tu ste sad svašta nabrojali.
Tanja Jurković: Generalno, definitivno je interesantna zato što prvo, ima ih puno. To su uglavnom proizvođači ili distributeri koji nude nešto specifično, nešto lokalno. To brendovi, proizvodi pomoću kojih se trgovački lanci mogu diferencirati od konkurencije. Većina ih ima velike multinacionalne brendove na tržištu, a onda su ti mali koji čine raznolikost.
Tanja Pureta: Koliko mi potrošači ili kupci vidimo, prepoznajemo ili razlikujemo te velike trgovačke Lance po tim specifičnim brendovima ili proizvodima i koliko to cijenimo?
Tanja Jurković: Ja mislim da sve više i više. Zanimljivo je vidjeti zadnjih nekoliko godina veliki trgovački lanci su svi išli u inicijative s manjim lokalnim dobavljačima. Bilo je različitih lokalnih kampanja, gdje su u svoj portfelj proizvoda koji nude, uključivali manje, nezavisne brendove, OPG-ove sa stvarno jako inovativnim proizvodima i recepturama koje se ne mogu naći u standardnim brendovima. Baš smo primijetili da je jedan lanac krenuo s tim, a slijedili su ga svi ostali.
Tanja Pureta: Jako zanimljivo! Ako mi kao kupci vidimo da su trgovački lanci osjetljivi za male koji imaju nešto da ponuditi, na neki način imamo osjećaj kao da imaju više sluha i za nas kupce.
Tanja Jurković: Upravo tako. Kao da na neki način se uzimaju u obzir i potrebe kupaca i to definitivno jača povjerenje. To dokazano jača povjerenje trgovačkom lancu koji ima takvu ponudu i stvara lojalnog kupca koji će se rado vratiti u taj trgovački lanac, u takvu trgovinu.
Kako postati dobavljač trgovačkog lanca?
Tanja Pureta: Svi koji imate proizvode koje želite plasirati sad vidite da trgovački lanci imaju win-win ideju, odnosno imaju razlog zašto bi pokušali. I sad dolazimo do onog ključnog pitanja. Kako se može postati ostati dobavljač trgovačkih lanaca? Je li za to potreban adut u rukavu, neka posebna veza ili nešto? Ili neki uistinu mali ponuditelj koji nema veze može doći do trgovačkog lanca, može doći na njegove police?
Tanja Jurković: Mi kažemo da ne trebati vezu, već dobre strategije, dobar plan. Naravno, mogu i oni sami puno napraviti u kojim god aspektu poslovanja da se radi. Mi vjerujemo da ako imaš ambiciju ući u trgovački lanac i ponuditi svoje proizvode, definitivno je lakše ako ti pomogne netko tko je bio s druge strane, kako bi shvatio perspektivu druge strane. Kako bi shvatio kako trgovački lanci funkcioniranju, što je to što njima treba, što je njima važno, na koji način oni ocjenjuju proizvode koje će ulistati.
Tanja Pureta: Da ne misle da je to neka teorija urote, nego doista postoji logika.
Tanja Jurković: Stvarno postoji logika. Trgovački lanci su vrlo procesno orijentirani, vrlo su dobro organizirani. Ljudi koji rade u nabavi, menadžeri, rade dobar posao. Oni iz mora ponude filtriraju one stvari koje su najbolje za trgovački lanac, koje će se naći na policama. Postoje procesi i kriteriji za to, itd.
Tanja Pureta: Drugim riječima, postoje stvari koje mali ponuditelji dobro rade, vjerojatno se više usmjeravaju na svoj proizvod. Ali strategija, razumijevanje strategije je nešto što teško mogu sami. Bez vaše pomoći jako je mala vjerojatnost da dobro postave svoju strategiju.
Tanja Jurković: Rekla bih da je mnogo njih uspjelo samostalno jer sve možeš sam napraviti. Možda ćete trebati neko duže vrijeme, možda ćete morati ići duljim putem, pa zašto ne skratiti taj put?
Put do uspjeha se ne može skratiti
Tanja Pureta: Vi ste rekli da im tome možete pomoći na različite načine.
Tanja Jurković: Da! Definitivno pomažemo pripremom za samu prezentaciju brenda, za kreiranje dobre prodajne priče koju će ispričati trgovcu. Pomažemo i u operativnim detaljima kao što su kalkulacija cijene, logistika i drugi dosadni detalji.
Puno je detalja i to je dosta operativan posao. Mi ne radimo samo strateški posao, ne osmišljavamo samo strategije, mi smo i operativna podrška.
Tanja Pureta: Na temelju svega što ste rekli, isplatili se danas biti mali ponuditelj.
Anita Jurjević: Da, definitivno. Pričali smo i OPG-ovima, i o malim i o velikim. Ako pogledamo prosječne police u supermarketu, vidjet ćemo da su tamo različiti brendovi. Od velikih multinacionalnih do malih dobavljača. Svatko ima priliku i, ono što je najbitnije, isplati se. Tanja je već rekla da ima dobrih proizvoda, a tko zna dobro upravljati svojim brendom ima potencijala, samo se treba jako dobro pripremiti.
Tanja Pureta: Za upravljanje brendom i postavljanje strategije postoje jasni koraci koji mogu pomoći u toj priči, a naravno, vi ih imate u malom prstu i u rukavu. Koja tri ključna savjeta bi dali malim ponuditeljima, a koja trgovačkim lancima.
Anita Jurjević: Mislim da smo već više puta rekli da je jedan od najvažnijih savjeta priprema i to jako dobro priprema. Mali ponuditelji nisu baš svjesni da je priprema ključ pa im se trudimo to objasniti. Mi sami bili u situacijama da bi nam na sastanak došao netko tko ne barata podacima, tko nas pita pitanja na koja bi realno trebao znati odgovor. Trudimo se ljude osvijestiti, informirati i educirati. Veliki trgovački lanci su jako dobri pregovarači. Zato ne samo mali nego i veliki ponuditelji, dobavljači trebaju jako dobro baratati kalkulacijama. Što mogu, što ne mogu, na kakve uvjete mogu pristati. Tako da se definitivno treba dobro pripremiti i biti uporan.
Priča mora biti jedinstvena, ali temeljitost odlučuje
Tanja Pureta: Da znaju da imaju jedinstvenu priču oko svog brenda, da znaju po čemu je taj njihov brend poseban, da daju razloge što će taj brend donijeti trgovačkom lancu, odnosno po čemu su posebni.
Anita Jurjević: Da ne dođu tamo i kažu: „Evo mi došli. To je prirodni sir. To su naši proizvodi.“ Mora biti još nešto!
Tanja Pureta: Odlično, znači, mora biti taj neki sastojak, nešto što cijeloj priči daje dodatnu zanimljivost. Danas je ponuda puno šira nego što stane na policu, tako da na neki način se brend treba diferencirati i treba znati koja je to njegova jedinstvena i posebna priča. Pomažete li vi u pronalaženju te jedinstvene točke ili diferencijaciji?
Tanja Jurković: Da, to je jedna od stvari koju mi radimo.
Tanja Pureta: Recite tko vam se i kako može obratiti za pomoć. Naši slušatelji možda misle: „Kad nazovem moram ispasti jako pametan, nešto pametan smisliti.“ Ili mogu samo reći: „Čujte, ne znam otkud krenuti, nemam pojma i trebam pomoć.“
Tanja Jurković: Upravo tako! Ako imate proizvod koji želite plasirati, ali ne znate otkuda biste krenuli i što bi trebalo prvo napraviti, možete javite nam se. Javite se i ako imate proizvod ili brend i već ste prisutni na tržištu, a želite proširiti distribuciju. Javite se i ako postoji neki dio distribucije s kojim niste zadovoljni jer pomažemo i u toj situaciji. Svakako nas kontaktirajte, mi ćemo uvijek rado pomoći konkretnim savjetom. Kako ući, kako ostati, kako se proširiti i kako razmišljati o proizvodima u svakom smislu riječi.
Mi smo tijekom našeg rada u korporacijama smo stvarno operativno vodili i pregovarali za različite kategorije proizvoda. Surađivali smo sa stotinama, ako ne i tisućama dobavljača. I imamo ljubav ka tom poslu, ka nabavi proizvoda, menadžmentu. Ovo što sad radimo je spoj te ljubavi i našeg korporativnog iskustva.
Razum i emocija zajedno stvaraju čuda
Tanja Pureta: Kada se spoje razum i emocija, onda očekujte čuda?
Tanja Jurković: Da, tako je to.
Tanja Pureta: Rekli ste da ste imali puno iskustava sa raznim ponuđačima.? Jeste nekada bili ugodno iznenađeni sa kvalitetom pristupa nekih ponuđača? Ili možda neugodno? Očekivali ste možda od nekog velikog bolji pristup.
Tanja Jurković: Baš smo danas imali razgovor o tome, jer nas je razveselilo što jedan mali proizvođač, obiteljska proizvodnja, za svaki sastanak i za stvari koje bi treba pripremiti dođu super pripremljeni. Tu se vidi njihova posvećenost, organiziranost, odgovornost. To su dobre kvalitete, ta organiziranost i dosljednost. To će proizvođača uvije daleko dovesti.
Tanja Pureta: Znači nije dovoljno imati samo ideju, nego se vraćamo na one stvari koje smo učili u školi. Sjedne se, napiše domaća zadaće kako treba. Eto, sve što smo nekada davno trebali naučiti, na kraju se u biznisu pokaže kao ključno.
Ne biste vjerovali. Došli smo do kraja emisije. I za kraj, molim da svaka od vas u eter pošalje poruku nekome za kog smatrate da može napraviti neki utjecaj, doprinosa? Što bi rekli kupcima, velikim lancima, dobavljačima?
Anita Jurjević: Ja nemam poruku nekom konkretno. Voljela bih reći da Tanja ja jako vjerujemo u partnersku suradnju između dobavljača i trgovaca. Zato što smo se obje smo se znale naći u situacijama u kojima jedni sjednu s jedne strane stola, drugi s druge, a suradnja se promatra kao nekakva borba. Borba u kojoj netko mora pobijediti. Mi to želimo promijeniti, želimo da suradnja dođe na višu razinu i da bude partnerski odnos. Da upravo.
Tanja Pureta: Da ga se vidi, da je svima jedinstveni cilj. Tako nekako? Da ne postoji, mi jači, vi slabiji.
Partnerski pristup donosi puno više
Anita Jurjević: Da, jer takav partnerski pristup puno više donose nego sukob. A znali smo često bit u nekakvim situacijama, gdje je sukob osnova situacije.
Tanja Jurković: Tržište nagrađuje one koji donose kvalitetu i inovaciju, ali uspjeh ne dolazi preko noći. Ako želite uspjeti, napravite dobru analizu tržišta, dobro upoznajte svog ciljanog kupca i koji su njegove potrebe. Ulažite u razvoj proizvoda, u marketing, na kraju krajeva i u izgradnju odnosa sa svojim partnerima. Mi u RetailDNA vjerujemo da ako imate kvalitetan proizvod i jasnu viziju, možete uspjeti, a mi smo tu da pomognemo.
Tanja Pureta: Možemo reći da vi tržištu doprinosite unapređenju jedne kulture poslovanja jer pomažete i dobavljačima i trgovačkim lancima da surađuju.
Tanja Jurković: Mi puno radimo s dobavljačima i proizvođačima. Educiramo ih da dolaze spremniji na sastanak u trgovački lanac i onda trgovački lanac nema toliko posla oko edukacije. Time se skraćuje vrijeme za donošenja odluke.
Tanja Jurković: Kada naši klijenti uspiju plasirati svoje proizvode na police trgovačkih lanaca i kada ih kupci tamo pronađu mi, onda smo veseli za zato što na neki način mi pridonosimo tome da kupci imaju veći izbor i doprinosimo diversifikaciji. Na to smo jako, baš jako ponosni i znamo da smo uspjeli.
Generalno postoje 3 strane koje imaju zajednički interes i zajednički dobitak. Ako dobavljač ima dobar proizvod, win je za dobavljača koji ga je uspio plasirati. Trgovački lanac tim proizvodom dobiva dodatni promet, profitabilnost i dodatne kupce. I, naravno, dobitak je i za kupca.
Tanja Pureta: Super. Vi ste dvije godine na tržištu, ja vam želim i vjerujem kao i svi naši slušatelji puno, puno uspjeha. Da stvarate i dalje doprinosite retail biznisu i svim dijelovima trokuta. Jer svi želimo da bude kvalitetno, diversificirano, da imamo kulturu pregovaranja, strategije i pravog poslovanja u Hrvatskoj. Hvala vam lijepa što ste bile gošće emisije! Puno ste savjeta podijelili. Vjerujem da će velikog odjeka kod mnogih slušatelja da počnu drugačije razmišljati o svojim biznisima i da shvate da je puno toga u njihovim rukama te da uvijek mogu potražiti pomoć. Hvala vam još jedanput na gostovanju.